Μην τα παρατάς: 9 tips για να συνεχίσεις τη διατροφή σου

Μην τα παρατάς: 9 tips για να συνεχίσεις τη διατροφή σου

και να μην εγκαταλείψεις την προσπάθεια

Δεν είναι λίγες οι φορές, που ενώ έχεις ξεκινήσεις διατροφή και έχεις αρχίσει να βλέπεις τα αποτελέσματα στην ζυγαριά, τα ρούχα σου, αλλά και στην ψυχολογία σου, κάτι προκύπτει. Κι εσύ αρχίζεις να χαλαρώνεις να κουράζεσαι. Μέχρι που τα παρατάς και τελικά παίρνεις πίσω το χαμένο σου βάρος.

Αυτή τη φορά μην τα παρατήσεις. Δεν πρόκειται για άλλη μία δίαιτα, αλλά για την αλλαγή των διατροφικών σου συνηθειών. Την απόκτηση ενός υγιεινού και ισορροπημένου τρόπου ζωής και διατροφής.

1. Γίνε πιο επιλεκτική

Το τσιμπολόγημα συμβαίνει κυρίως μετά το βραδινό, όταν έχεις επιτέλους γυρίσει από τη δουλειά και ηρεμείς. Η κατανάλωση κάποιου σνακ μπροστά από την τηλεόραση είναι από τους ευκολότερους τρόπους να «καταστρέψεις» τη διατροφή σου. Μην μπαίνεις στην κουζίνα από κάποια ώρα και μετά ή επίτρεψε στον εαυτό σου να καταναλώσει ένα χαμηλό θερμιδικά σνακ (~100 θερμίδες) όπως, 1 μικρό φρούτο και 2 κ.σ. ανάλατους ξηρούς καρπούς, 1 φλ. σπιτικά ποπ κορν χωρίς ελαιόλαδο και ελάχιστο αλάτι ή 2 μικρά diet friendly μπισκότα.

2. Απόλαυσε τα αγαπημένα σου φαγητά

Αντί να κόψεις μία για πάντα τα αγαπημένα σου τρόφιμα, δώσε ένα ελεύθερο γεύμα στον εαυτό σου μία φορά την εβδομάδα ή κάνε μικρές αλλαγές στα junk foods που επέλεγες μέχρι τώρα. Με αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσεις να ακολουθείς πιστά το πρόγραμμα διατροφής σου χωρίς περιορισμούς και χωρίς δεύτερες σκέψεις. Για παράδειγμα, διάλεξε μία μικρή συσκευασία (των 30 γραμμαρίων) σοκολάτα υγείας με 70 – 72% περιεκτικότητα σε κακάο αντί για τη μεγάλη συσκευασία μιας σοκολάτας γάλακτος. Το μυστικό είναι το μέτρο.

https://www.instagram.com/p/BqZOmL2HgMq/

3. Εφοδίασε την κουζίνα σου με υγιεινά και "εύκολα" τρόφιμα

Όταν έχεις άμεσα διαθέσιμα σνακ και γεύματα που δεν απαιτούν χρόνο για να ετοιμάσεις, έχεις ήδη εξασφαλίσει την επιτυχία της προσπάθειάς σου. Έτσι, οι πιθανότητες να στραφείς στα σουβλάκια, την πίτσα ή οτιδήποτε άλλου τέτοιου τύπου εύκολου γεύματος είναι πολύ μικρότερες.

4. «Καθάρισε» τα ντουλάπια από παχυντικά τρόφιμα

Αν έχεις πατατάκια στο ντουλάπι, σοκολάτα στο ψυγείο, κάνεις αυτόματα την προσπάθεια να χάσεις βάρος πιο δύσκολη απ’ ότι είναι πραγματικά. Μείωσε τους πειρασμούς που υπάρχουν στον χώρο σου (σπίτι/γραφείο) αποφεύγοντας να αγοράζεις τυποποιημένα σνακ. Αν θελήσεις μία φορά στο τόσο κάτι, έχε ένα και μόνο ή κάνε μία βόλτα και αγόρασε το. Μην υποκύπτεις σε κάθε λιγούρα σου.

5. Χάσε βάρος αργά και σταθερά

Αν χάνεις βάρος, αλλά όχι με τον ρυθμό που θα ήθελες, μην αποθαρρύνεσαι. Η απώλεια βάρους και συγκεκριμένα, λίπους χρειάζεται χρόνο, όπως και όταν το αποκτάς. Θέσε μικρούς και εφικτούς στόχους κάθε φορά, που θα μπορείς να βλέπεις σε μικρό χρονικό διάστημα. Να θυμάσαι ότι θα αρχίσεις να βλέπεις θετικές αλλαγές στην υγεία και την εμφάνισή σου χάνοντας και μόνο το 5 – 10% του σωματικούς σου βάρους.

6. Να ζυγίζεσαι 1 φορά την εβδομάδα

Τα άτομα που ζυγίζονται τακτικά, τείνουν να έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, οι ερευνητές συστήνουν να γίνεται εβδομαδιαίο ζύγισμα ώστε να μην αποθαρρύνεσαι από τις καθημερινές αυξομοιώσεις. Φρόντισε να ζυγίζεσαι κάτω από τις ίδιες συνθήκες (ίδια ώρα, ίδια μέρα, με την ίδια ζυγαριά και με τα ίδια ρούχα).

7. Κράτα ημερολόγιο

Ένα απλό ημερολόγιο, στο οποίο θα γράφεις τι κατανάλωσες και τι ήπιες μπορεί να αυξήσει, ακόμα κι αν δεν το πιστεύεις, την απώλεια βάρους. Με αυτόν τον τρόπο θα δίνεις περισσότερη σημασία στην ποσότητα και την ποιότητα των γευμάτων σου, θα διορθώσεις τυχόν διατροφικά σου λάθη και θα πετύχεις τον στόχο σου.

Έξτρα tip: μπορείς να σημειώνεις και τα συναισθήματα που είχες και σε οδήγησαν στο να φας κάτι.

8. Επιβράβευσε τον εαυτό σου (αλλά όχι με φαγητό)

Ήρθε η μέρα του ζυγίσματος και με χαρά βλέπεις ότι μέσα σε μία εβδομάδα έχασες βάρος. Γιόρτασε το! Η επιβράβευση της απώλειας βάρους ενθαρρύνει και προάγει την προσπάθειά σου να χάσεις περιττά κιλά και σου δίνει ώθηση να συνεχίσεις. Δεν είναι απαραίτητο όμως αυτή η επιβράβευση να γίνει με την κατανάλωση ανθυγιεινού φαγητού, αλλά με ένα νέο ρούχο σε μικρότερο ίσως νούμερο πια, ένα βιβλίο, εισιτήρια για σινεμά ή θέατρο ή ό,τι άλλο σε ευχαριστεί. Όχι με σουβλάκι ή γλυκό.

https://www.instagram.com/p/BpymurJHOFN/

9. Ζήτα τη βοήθεια των γύρω σου

Η υποστήριξη από την οικογένεια ή τους φίλους είναι πολύ σημαντική για να φτάσεις στον στόχο σου. Μπορείς, λοιπόν, να συζητήσεις μαζί τους για την προσπάθεια σου να αποκτήσεις ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Ίσως με κάποιον να μπορείς να πηγαίνεις σε κάποια φυσική δραστηριότητα ή ακόμα και να ακολουθήσει μαζί σου ένα πρόγραμμα διατροφής. Όταν νιώσεις ότι θέλεις να τα παρατήσεις, θα σε βοηθήσει και θα σε ενθαρρύνει να συνεχίσεις και να ξαναθέσεις τους στόχους σου, κάνοντας αυτή τη διαδικασία ευχάριστη και πιο εύκολη.

Δες ακόμα:

Το ένα τρόφιμο που θα σε βοηθήσει στην καταπολέμηση της τριχόπτωσης

Ποιο είναι καλύτερο για τη διατροφή; Το κοτόπουλο ή η γαλοπούλα;

Carb-cycling diet: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις


www.facebook.com/dietliciousgr | www.instagram.com/dietlicious.gr/

featured image: PureWow
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.