7 self-care tips για μαμάδες

7 self-care tips για μαμάδες

Φρόντισε τον εαυτό σου από την πρώτη στιγμή που ξυπνάς

Τα media, η κοινωνία, το οικογενειακό περιβάλλον έχουν προωθήσει το μήνυμα ότι το να νοιάζεσαι για τα παιδιά σου σημαίνει να βάζεις τον εαυτό σου σε δεύτερη μοίρα. Κανένα self care δηλαδή. Αλλά την ίδια στιγμή, γνωρίζεις ότι είσαι καλύτερη μητέρα όταν είσαι ξεκούραστη, πραγματικά ευτυχισμένη, χωρίς απωθημένα και φυσικά φροντίζεις τον εαυτό σου.

Ας συνειδητοποιήσουμε ότι το να νοιάζεσαι για τον εαυτό σου δεν έχει εγωιστική έννοια, αλλά είναι σημαντικό να αισθάνεσαι εσύ καλά ώστε να μπορείς να προσφέρεις στα παιδιά σου όμορφες στιγμές.

Σε 7 απλά βήματα μπορείς να αλλάξεις την καθημερινότητά σου βάζοντας τον εαυτό σου ως προτεραιότητα. Γιατί το self care είναι εφικτό για τις μαμάδες αλλά και απαραίτητο!

1. Κάνε παύση

Μόλις έχει ξυπνήσει, σκέφτεσαι όλα όσα έχεις να κάνεις και πριν καλά καλά σηκωθείς από το κρεβάτι, πας να πιάσεις το κινητό σου.

Ακριβώς αυτή τη στιγμή κάνε μια παύση. Πάρε μια βαθιά ανάσα, ξεκίνα τη μέρα σου με μια θετική σκέψη και περίμενε δυο λεπτά πριν ξεκινήσεις να ασχολείσαι με όλα.

2. Ξεκίνησε με ηρεμία

Μετά την παύση, συνέχισε ήρεμα και απαλά. Μη φορτώνεις το πρόγραμμά σου με πράγματα που δεν θα προλάβεις να κάνεις και θα απογοητευτείς στο τέλος της ημέρας.

Μη βιάζεσαι να τα προλάβεις όλα. Βάλε ρεαλιστικούς στόχους και σίγουρα θα πετύχεις περισσότερα με λιγότερο άγχος.

3. Μοιράσου το βάρος

Οι εκκρεμότητες είναι πολλές και πρέπει να τις τακτοποιήσεις όλες. Αλλά γιατί μόνη σου; Μπορείς και πρέπει να ζητήσεις βοήθεια από τον σύντροφο σου. Γιατί το να μοιράζεστε τις δουλειές του σπιτιού αποτελεί ένδειξη αγάπης και τρυφερότητας.

Την επόμενη φορά που θα θες βοήθεια απλά ζήτησε την.

4. Προτίμησε την ευγένεια

Μέσα στη μέρα με όλο το άγχος να σε κυριεύει, είναι σίγουρο ότι στις ατελείωτες ερωτήσεις των παιδιών σου, πολλές απαντήσεις σου θα είναι λίγο απότομες.

Προσπάθησε να σκεφτείς ότι δεν οδηγεί πουθενά η ένταση, πάρε ακόμα μια βαθιά ανάσα και απάντησε ευγενικά. Η ευγένεια και το χιούμορ ακόμα και στην πιο έντονη στιγμή της ημέρας, θα σε σώσουν.

thegroundbeneathherfeet

5. Βγες έξω

Υπάρχουν περίοδοι της μητρότητας που για πολλούς λόγους δεν έχεις την ευκαιρία να βγεις από το σπίτι για αρκετές μέρες.

Η συμβουλή είναι απλή. Βγες εκεί έξω, έστω και για έναν 10λεπτο περίπατο στη γειτονιά σου. Θα νιώσεις αμέσως καλύτερα και θα βρεις την ψυχραιμία και το κουράγιο να αντιμετωπίσεις οποιαδήποτε κατάσταση.

6. Μην καταπιάνεσαι με πολλά πράγματα

Το γνωστό “multitasking” είναι ο Νο1 στρεσογόνος παράγοντας στη ζωή μιας μητέρας και δεν αποδίδει καθόλου. Προστάτεψε τον εαυτό σου από το περιττό άγχος, κάνοντας λίγα πράγματα και ποτέ ταυτόχρονα. Βάλε προτεραιότητες και ολοκλήρωνε ό,τι ξεκινάς.

pinterest

7. Μην ξεχνάς!

Θαυματουργά αποτελέσματα επισημαίνουν οι επιστήμονες από την ορμόνη οκυτοκίνη που παράγεται στον οργανισμό μας μόλις κάνουμε μια αγκαλιά κάποιο από τα αγαπημένα μας πρόσωπα.

Οπότε μην ξεχνάς! Αγκάλιασε για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα τον σύντροφο σου, τα παιδιά σου, την φίλη σου με κάθε ευκαιρία που σου δίνεται και δεν θα το μετανιώσεις.

Δες ακόμα:

Βρήκαμε πώς να κάνεις εύκολα πράξη το self care

9 self-care πρακτικές που οφείλεις στον εαυτό σου

Η κούραση δεν είναι ο μόνος λόγος που δυσκολεύεσαι να σηκωθείς το πρωί


featured image: Unsplash|Pâmela Lima
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.