Οι φετινές επιδείξεις μόδας χαρακτηρίστηκαν από την κομψή επαναληπτικότητα του Saint Laurent, τον rock ‘n roll μινιμαλισμό της Gucci, αλλά και τις κορδέλες της Sandy Liang, τα puppy prints των Simone Rocha, Cecile Bahnsen, Molly Goddard και τα kidcore χαρακτηριστικά της Louis Vuitton. Αυτή η τάση ζωηρά χρώματα και μια ονειροπόλο διάθεση είναι εμπνευσμένη από το πάθος της γενιάς του TikTok για τη φυγή, την επιστροφή στο παρελθόν και την παιδική ηλικία.

Η αγάπη και η νοσταλγία για ένα αγνό και ξέγνοιαστο παρελθόν δεν είναι τυχαία, ούτε προξενεί εντύπωση. Εκεί ανατρέχουμε όλοι σε στιγμές που απλώς δε μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την «ενήλικη πραγματικότητα». Είναι οι αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας κι εκείνο το κομμάτι αθωότητας που έχει απομείνει στην ψυχή αυτά που μας δίνουν τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Ωστόσο, η Gen Z δεν ανατρέχει απλώς σε αντικείμενα του παρελθόντος και αναμνήσεις μια ξέγνοιαστης περιόδου, αλλά επιστρέφει ενεργά σε αυτό και το αναδιαμορφώνει με τις γνώσεις και το «βάρος» του σήμερα, που αυτή η γενιά δεν είναι πια παιδιά, αλλά νεαροί ενήλικες, που καλούνται να ζήσουν και να ανταπεξέλθουν σ’ έναν κόσμο ανταγωνισμού, φτώχειας, πολέμου, υποκρισίας. Το αποτέλεσμα αυτού του «παντρέματος», όμως, θα λέγαμε πως είναι μάλλον ανατριχιαστικό.

@dolldramaaaPart 5♬ Enchanted Taylor Swift – Kaylen

Οι κούκλες και τα παιχνίδια χάνουν την αθωότητά τους και διηγούνται κυνικά ιστορίες προδοσίας και θλίψης. Σε ένα βίντεο του χρήστη του TikTok @belatown, η Violet από την ταινία της Disney «The Incredibles» επιστρέφει σπίτι νωρίς από το πανεπιστήμιο, για να βρει τη μαμά της σε σεξουαλικές περιπτύξεις με τον σύντροφό της. Η σειρά «Barbie Life in the Traphouse» της @joliechienne αφηγείται την ιστορία ενός ονειρεμένου σπιτιού της Barbie, το οποίο σταδιακά μετατρέπεται σε ένα ναρκωτικών, που βρίσκουν καταφύγιο παραμελημένα παιδιά.

Ο @dolldramaaa δημιούργησε μια σύντομη σειρά 10 μερών, που ξεκινά με τον γάμο ενός ζευγαριού American Girl Doll, ο οποίος διαλύεται όταν ο κουρασμένος σύζυγος απατά την αλκοολική γυναίκα του με μια στρίπερ.

Το TikTok στην πραγματικότητα έχει γίνει ο καταλύτης και ο καθρέφτης μιας εμμονής, στην οποία ο μύθος της παιδικής ηλικίας συνδυάζεται με τα προβλήματα της ενηλικίωσης, ένα πραγματικά αξιοπερίεργο αμάλγαμα.

Σε μια εποχή σχεδόν ολοκληρωτικής αβεβαιότητας για το οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό μέλλον, οι ευθύνες των νεαρών ενηλίκων μοιάζουν να είναι μη βιώσιμες, με αποτέλεσμα μια ολόκληρη γενιά να καταφεύγει στον μύθο της παιδικής ηλικίας για να ανταπεξέλθει ψυχικά.

Η Nadira Begum εξηγεί: «Η νοσταλγία είναι απαραίτητη στη διαδικασία ανάκτησης της νεότητας και η έκκριση ενδορφινών που λαμβάνει χώρα όταν βλέπεις ένα αγαπημένο σύμβολο της εφηβείας σου είναι ένα συναίσθημα που δεν μπορεί να αναπαραχθεί διαφορετικά. Όταν «πατάς το κουμπί» και ταξιδεύεις στο παρελθόν, όλα τα άλλα ξεθωριάζουν και είσαι ξαφνικά ξανά παιδί, απαλλαγμένο από τα βάρη της ενηλικίωσης». Δυστυχώς, όμως, η διαφυγή από την πραγματικότητα μόνο προσωρινή μπορεί να είναι: Ο σύγχρονος κόσμος, με όλη του την πολυπλοκότητα, είναι εδώ και σε καλεί να τον αντιμετωπίσεις.