Bελτιωσε τη σταση του σωματος σου με αυτες τις 4 διατασεις

Είμαι σίγουρη πως όταν κάποιος αναφέρεται στην κακή στάση σώματος, ακούς τη φωνή της μαμάς σου να λέει ‘Στάσου με ίσια την πλάτη! Η στάση σου είναι απαίσια!’. Λοιπόν, έχει δίκιο.

improve-your-posture-with-these-4-stretches

Η στάση του σώματος είναι πολύ σημαντική. Έχει τη δύναμη να σε ‘σώσει’ απο μια ζωή με σωματικό πόνο. Το μέλλον σου θα μπορούσε να είναι διαφορετικό αν μπορούσες να αποφύγεις τους πόνους στη μέση, στους ώμους και τους έντονους πονοκεφάλους, απλά βελτιώνοντας τη στάση του σώματος σου.

Η καθημερινότητα μας ωθεί στο να καθόμαστε σε στάσεις που καταπονούν το σώμα μας. Σήμερα, οι δραστηριότητες που ‘ενθαρρύνουν’ τη κακή στάση σώματος είναι η χρήση των smartphones, το να καθόμαστε στο αμάξι για μεγάλα χρονικά διαστήματα και η εργασία σε ένα γραφείο για αμέτρητες ώρες.

Τα σώματα μας δεν είναι προορισμένα για να βρίσκονται σε μια καμπουριασμένη θέση με τις ώρες - είναι προορισμένα για να κινούνται. Αλλά, δεν είναι πολύ αργά για να εκτιμήσουμε τη δύναμη της καλής στάσης σώματος.

Ποια είναι ακριβώς η σωστή στάση για να καθόμαστε;

Η σωστή στάση για να καθόμαστε είναι αυτή όπου:

  • τα αυτιά, οι ώμοι και οι γοφοί βρίσκονται σε ευθεία γραμμή
  • οι γοφοί και τα γόνατα είναι λυγισμένα σε γωνία 90 μοιρών
  • τα πόδια βρίσκονται στο έδαφος ή σε μια επιφάνεια όπως ένα σκαμνί

Πρακτικές διατάσεις για να βελτιώσεις τη στάση του σώματος σου:

Βρίσκεις ακατόρθωτο να διατηρήσεις μια σωστή στάση σώματος και τείνεις προς το να καμπουριάσεις; Αυτό συμβαίνει επειδή μερικοί μυς σου είναι σφιγμένοι. Όταν κάθεσαι σε μια καμπουριασμένη στάση για πολύ ώρα, μέρη του σώματος σου όπως το στήθος, το πίσω τμήμα του λαιμού, το μπροστά τμήμα των γοφών και το πίσω μέρος των μηρών σου σφίγγονται και για αυτό, είναι δύσκολο να ισιώσεις τη στάση σου.

Κάνοντας αυτές τις τέσσερις διατάσεις, θα μπορέσεις να χαλαρώσεις αυτούς του μυς και να αποκτήσεις ξανά σωστή στάση:

  1. Βutterfly Chest Stretch
Images provided by Dr. Cindy Kimmi Dao;

Image provided by Dr. Cindy Kimmi Dao;

Πώς: Βάλε τα χέρια στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Τράβηξε τα χέρια σου πίσω και τεντώσου προς τα πίσω με το πάνω μέρος της πλάτης σου. Θα νιώσεις ένα τράβηγμα στο στήθος.

Όφελος: Θα ανοίξει ο θώρακας σου και θα μπορείς να να τεντώσεις τους ώμους σου με μεγαλύτερη ευλυγισία.

  1. Posterior Neck Stretch
Processed with VSCO with a6 preset

Image provided by Dr. Cindy Kimmi Dao

 

Πώς: Βάλε τα χέρια σου ψηλά, στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου και τράβηξε προς τα κάτω. Θα νιώσεις ένα τράβηγμα στον αυχένα σου.

Όφελος: Θα μειωθεί το ‘σφίξιμο’ που νιώθεις στον αυχένα και θα σου δώσει την ευκολία να τραβήξεις το κεφάλι σου πίσω, ώστε τα αυτιά σου να βρίσκονται σε ευθεία με τους ώμους σου.

  1. Hip Flexor Stretch

Πώς: Κάνε ένα βήμα μπροστά, με το ένα πόδι σε θέση προβολής. Κράτησε το πόδι που βρίσκεται μπροστά λυγισμένο και το πίσω πόδι ίσιο. Θα νιώσεις ένα τράβηγμα στο γοφό του ποδιού που βρίσκεται πίσω. Ίσως νιώσεις ένα τράβηγμα και στη γάμπα.

Όφελος: Θα μειωθεί το τράβηγμα στο μπροστά μέρος των γοφών. Αυτή η διάταση θα σε προστατέψει απο τους πόνους χαμηλά στην πλάτη. Όταν είσαι καθισμένη για πολύ ώρα, οι μυς σου ‘σφίγγονται’ και προκαλείται πίεση και πόνος στη μέση.

Image provided by Dr. Cindy Kimmi Dao

Image provided by Dr. Cindy Kimmi Dao

  1. Hamstrings Stretch

Πώς: Σκύψε προς τα εμπρός και άγγιξε τα δάχτυλα των ποδιών σου. Προσπάθησε να διατηρήσεις τα πόδια σου ίσια αλλά ελαφρώς λυγισμένα στα γόνατα. Θα νιώσεις ένα τράβηγμα στο πίσω μέρος των μηρών σου.

Όφελος: Θα μειωθεί ο μυικός πόνος στο πίσω μέρος των ποδιών σου. Αυτή η διάταση βοηθά επίσης στη μείωση του πόνου στη μέση.

Κράτησε κάθε διάταση για 30 δευτερόλεπτα και επανέλαβε 2 με 3 φορές. Θα πρέπει να κρατήσεις κάθε διάταση για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα ώστε να βελτιωθέι η ευλυγισία των μυών. Αυτές οι διατάσεις είναι εύκολες και μπορείς να τις κάνεις ακόμη και στη δουλειά, τη σχολή ή τη βιβλιοθήκη. Κάνε ένα διάλειμμα για διατάσεις κάθε 30 με 60 λεπτά.

Αν ενσωμάτωσες αυτές τις αλλαγές στη ζωή σου, τότε βρίσκεσαι ήδη στο δρόμο για λιγότερες επισκέψεις στο γιατρό και παυσίπονα! Και ακόμη καλύτερα, είσαι ένα βήμα πιο κοντά στο να αλλάξεις το μέλλον σου. Πίστεψε στη δύναμη της καλής στάσης, μπορεί να κάνει θαύματα.

Μετάφραση: Δήμητρα Καρατζά

Διάβασε για τα οφέλη της γιόγκα 

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.