Με το Instagram να πρωταγωνιστεί στη ζωή μας, ένας γάμος, εκτός από την απαραίτητ πρόταση και τις προετοιμασίες απαιτεί και το ανάλογο hashtag. Αυτό περιλαμβάνει συνήθως τα ονόματα του ζευγαριού με έναν χιουμοριστικό τρόπο.

Κι ενώ αυτή η μόδα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής τα προηγούμενα χρόνια, όλα δείχνουν πως τείνει να ξεπεραστεί. Μια πρόσφατη έρευνα σε 100 αναγνώστες διαπίστωσε ότι περισσότερο από το 85% δήλωσε ότι το hashtag του γάμου έχει τελειώσει.

Ο Shaun Gray, δημοφιλής διοργανωτής εκδηλώσεων στο Χιούστον υποστηρίζει ότι «τα ζευγάρια μας σήμερα δεν το χρησιμοποιούν σχεδόν ποτέ».

Στην πραγματικότητα, για να κατανοήσουμε αυτή την αντίδραση, πρέπει να καταλάβουμε εξαρχής την ουσία του hashtag του γάμου. Από τη μια πλευρά, εξυπηρετεί μια χρησιμότητα: Οργανώνει ψηφιακό περιεχόμενο, έτσι ώστε όποιος αναζητούσε αυτήν την ετικέτα, μπορούσε να δει τις σχετικές αναρτήσεις.

Επίσης, εξηγεί η Emily Forrest, Διευθύντρια Επικοινωνίας στην online εταιρεία σχεδιασμού γάμων Zola, έδωσαν στα ζευγάρια κάτι για να απασχολούνται μέχρι να πάρουν στα χέρια τους τις επαγγελματικές φωτογραφίες.

Ωστόσο, καθώς τα hashtags γάμου έγιναν πιο δημοφιλή, τόσο πιο απαραίτητο ήταν να γίνουν μοναδικά, έτσι ώστε το κάθε ζευγάρι να μην μπλέκεται με τα hashtag άλλων παντρεμένων. Έτσι, η συγκεκριμένη μόδα πήρε μεγάλες διαστάσεις, αλλά άξιζε τον κόπο γιατί αυτό σήμαινε ότι όλο το υλικό βρισκόταν σε ένα μέρος. Στην πραγματικότητα, οι μισοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα είπαν ότι αυτό ήταν κάτι που τους άρεσε στα hashtags του γάμου.

Ο άλλος σκοπός που εξυπηρετούσε τα hashtags ήταν το μάρκετινγκ. Καθώς το Instagram έγινε πανταχού παρόν, μάθαμε ότι οποιοσδήποτε —ή οτιδήποτε— θα μπορούσε να αποκτήσει διασημότητα.

Κατά συνέπεια, το hashtag του γάμου ενός ζευγαριού ήταν από μόνο του μια δήλωση, που καθόριζε ποιοι ήταν ως ζευγάρι, συνήθως με χιουμοριστικό τρόπο. «Τα hashtags γάμου είναι συχνά μια συγχώνευση ονομάτων ή των ψευδώνυμων τους», λέει ο Forrest. «Είναι σαν ένα οικογενειακό έμβλημα».

Η κακή χρήση λέξεων που συμβαίνει, ωστόσο, σε μερικές τέτοιες περιπτώσεις είναι από εκείνα τα στοιχεία που ενοχλούν.

Το κακό παιχνίδι των λέξεων φαίνεται σίγουρα να ενοχλεί τους ανθρώπους. «Μερικές φορές στα λογοπαίγνια οι άνθρωποι προσπαθούν πάρα πολύ», έγραψε ένας από τους συμμετέχοντες στην έρευνα του PureWow. Συχνά, όμως, ξεπερνούν τα επιτρεπόμενα όρια. Ένα τεράστιο 75% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε ότι τα hashtags γάμου είναι απλώς «πολύ 2017». Είναι ανατριχιαστικά και αυθάδη, λένε πολλοί. «Και μην με κάνετε να μιλήσω για εκείνους που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το hashtag χρόνια μετά τον γάμο τους», έγραψε ένας άλλος.

Όσο για ζευγάρια που χρησιμοποίησαν τα ίδια hashtags, μήπως το μετάνιωσαν; Μάλλον όχι απ’ ότι δείχνουν τα στοιχεία, καθώς αυτή η τάση αποτελούσε εμβληματικό σημείο της ιστορίας όταν το Instagram βασίλευε. «Σίγουρα είναι λίγο παρωχημένο, αλλά μου αρέσει ακόμα να βλέπω τις σχετικές φωτογραφίες!», σχολιάζει μια χρήστης του Instagram.

Σύμφωνα με τον Gray, υπάρχει μια τάση των ζευγαριών να βρίσκουν νέους τρόπους για να αξιοποιήσουν τις φωτογραφίες του γάμου τους -είτε προσλαμβάνουν τους δικούς τους, προσωπικούς δημιουργούς περιεχομένου, είτε αναβιώνουν τον κωδικό QR: Σαρώνεις τον κωδικό και αποκτάς πρόσβαση σε ένα κοινό drive, όπου μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφίες. Υπάρχουν επίσης εφαρμογές, όπως το The Guest, που διευκολύνουν την κοινή χρήση ομαδικών φωτογραφιών.

Φυσικά, το hashtag του γάμου δεν έχει εξαφανιστεί ολοκληρωτικά. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να τα χρησιμοποιούν και να τα αγαπούν. Η Forrest υποστηρίζει ότι, «Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα σε πάνω από 4.000 ζευγάρια που θα παντρευτούν το 2023, το 33% σχεδιάζει να έχει ένα hashtag στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».