Τα 7 χειρότερα λάθη που κάνεις στη δίαιτα

Τα 7 χειρότερα λάθη που κάνεις στη δίαιτα

Αντί να χάσεις μπορεί στην κυριολεξία να πάρεις κιλά

Πιο κάτω θα βρεις τα μεγαλύτερα λάθη στη δίαιτα που όχι μόνο σαμποτάρουν την προσπάθειά σου, αλλά οδηγούν και στο να παχύνεις κι άλλο.

1. Αποκλείεις ομάδες τροφίμων ή τροφές που αγαπάς

Πολλοί άνθρωποι «κολλάνε» σε αυτό που δεν μπορούν να έχουν, όταν προσπαθούν να χάσουν βάρος. Τροφές, όπως οι υδατάνθρακες, το ψωμί, η ζάχαρη, το αλκοόλ ή το γλυκό γίνονται απαγορευμένες. Το να αποφεύγεις όμως εντελώς τα τρόφιμα που αγαπάς, αναπόφευκτα σε κάνει να αισθάνεσαι στέρηση. Και η στέρηση οδηγεί σε λιγούρες. Το αποτέλεσμα; Η υπερβολική κατανάλωσή τους.

Ο αποκλεισμός ολόκληρων ομάδων τροφών είναι ένας φαύλος κύκλος που σε κατευθύνει στην αποτυχία και στις ενοχές. Πάντα θα θέλεις αυτό που δεν μπορείς να έχεις.

Έχε κατά νου πως δεν υπάρχει «καλό» ή «κακό» φαγητό. Το μέτρο είναι το κλειδί! Μάθε να ενσωματώνεις όλα τα τρόφιμα σε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής. Δεν χρειάζεται να κόψεις γλυκά, υδατάνθρακες ή οποιοδήποτε τρόφιμο, για να χάσεις βάρος. Εφόσον τρως λιγότερες συνολικά θερμίδες ή καις περισσότερες από όσες προσλαμβάνεις, θα χάσεις βάρος.

2. Τρως ελάχιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα

Αυτό είναι ένα λάθος που εκτός από πεινασμένη σε κάνει και ευερέθιστη. Μαθαίνεις το σώμα σου να εξοικονομεί τις λίγες θερμίδες που παίρνεις, μειώνοντας το μεταβολισμό σου. Κατά συνέπεια, καθιστάς την απώλεια βάρους σχεδόν αδύνατη.

Ποτέ μην τρως κάτω από τις θερμίδες που το σώμα σου καίει σε ηρεμία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μέση γυναίκα έχει ένα μεταβολικό ρυθμό ανάπαυσης από 1.000 έως 1.400 θερμίδες την ημέρα. Εάν ακολουθείς αυστηρές δίαιτες, βάζεις το σώμα σου σε κατάσταση πείνας. Ενώ η απώλεια βάρους μπορεί να είναι γρήγορη, υπάρχει κίνδυνος να χάσεις μυς και να ξαναπάρεις το χαμένο βάρος μετά. Επίσης να στερείσαι σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Η κατανάλωση ισορροπημένων γευμάτων και σνακ, με έμφαση στην πρωτεΐνη, τα υγιή λίπη και τις ίνες, βοηθάει να είσαι χορτάτη. Τα ενεργειακά σου επίπεδα μένουν ψηλά – χωρίς να μετράς θερμίδες. Απευθύνσου, λοιπόν, σε έναν διαιτολόγο, για να πάρεις το κατάλληλο για σένα διατροφικό πλάνο. Σε γενικές γραμμές, συνιστάται να μην λαμβάνεις κάτω από 1.200 θερμίδες ημερησίως.

3. Τρως λίγο κατά τη διάρκεια της ημέρας και το παρακάνεις τη νύχτα

Μερικές γυναίκες προσπαθούν να τρώνε πολύ λίγο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αργότερα το βράδυ όμως ακολουθεί κραιπάλη. Μοίρασε τις θερμίδες σου μέσα στη μέρα σε μικρά γεύματα. Σκοπός είναι να μη καταλήγεις να λαμβάνεις την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων σου σε ένα γεύμα.

4. Δε τρως αρκετά υγιεινά λίπη

Η κατανάλωση ελάχιστου λίπους όλη την ημέρα ή η κατανάλωση fat-free τροφών μπορεί να σε οδηγήσει σε μεγαλύτερη πείνα. Ενσωμάτωσε μια μικρή ποσότητα υγιεινών λιπών στη διατροφή σου, όπως το αβοκάντο, τα ψάρια και το ελαιόλαδο. Αλλά και τους καρπούς και τα βούτυρα που παρασκευάζονται από αυτά.

5. Τρως διαιτητικές τροφές

Ακριβώς επειδή ένα φαγητό αναφέρεται ως «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά», «χωρίς ζάχαρη», ή «διαίτης» δεν είναι απαραίτητα υγιεινό. Αυτά τα τρόφιμα μπορεί να έχουν λιγότερες θερμίδες. Ωστόσο, συχνά περιέχουν πρόσθετα συντηρητικά, αλάτι και ζάχαρη, για να αναπληρώσουν τη γεύση.

Προτίμησε ολόκληρες τροφές (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, καρύδια και σπόρους) και όχι επεξεργασμένα τρόφιμα.

6. Δεν επιλέγεις έναν βιώσιμο τρόπο διατροφής

Η μείωση των θερμίδων, η αποφυγή τροφών που αγαπάς και η θέσπιση αυστηρών κανόνων για το πότε μπορείς να φας είναι αδύνατο να κρατήσουν μακροπρόθεσμα.

Βρες τρόπους, για να μειώσεις αργά τις θερμίδες χωρίς να αισθάνεσαι ότι στερείσαι κάτι. Τρώγοντας περισσότερα λαχανικά, δημητριακά και φρούτα είναι ένας τρόπος να το πετύχεις. Αναζήτησε πιο υγιεινές εναλλακτικές σε αγαπημένες σου παχυντικές συνταγές. Και μην περιορίσεις εξ ολοκλήρου τα αγαπημένα σου τρόφιμα. Κάνε τα μέρος της ισορροπημένης διατροφής σου.

7. Δεν έχεις υπομονή

Αν αγωνίζεσαι να χάσεις βάρος χρόνια, πώς περιμένεις να αλλάξει μαγικά το σώμα σου μέσα σε λίγες εβδομάδες; Μάθε να δίνεις περισσότερο χρόνο όταν κάνεις μια αλλαγή τρόπου ζωής. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσεις εμπιστοσύνη. Να είσαι ρεαλίστρια. Αποτελέσματα που διαρκούν δεν επιτυγχάνονται σε μια νύχτα. Χρειάζονται μήνες, καθημερινή προσπάθεια και συνέπεια, για να φτάσεις εκεί! Πίστεψέ μας! Τότε αξίζει πολύ περισσότερο!

Δες ακόμα:

Τελικά η δίαιτα ή η άσκηση είναι ο πιο βασικός σου σύμμαχος για απώλεια βάρους;

Featured image: popsugar.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.