Με τον όρο «Weekend Warriors» περιγράφονται οι άνθρωποι που γυμνάζονται μόνο στον ελεύθερο τους χρόνο και κυρίως μία φορά την εβδομάδα.

Ωστόσο, η νοοτροπία των «Weekend Warriors»  δεν αφορά μόνο τις ημέρες της εβδομάδας, εξηγεί ο Dr Brendon Stubbs.

«Από ερευνητική άποψη, πρόκειται για άτομα που ασκούνται για 75 λεπτά (έντονης δραστηριότητας) ή 150 λεπτά (μέτριας έντασης άσκηση) την εβδομάδα, αλλά σε μία ή δύο προπονήσεις, αντί για 30 λεπτά περίπου την ημέρα.»

Για πολλούς ανθρώπους, η καλύτερη στιγμή για να ασκηθούν είναι το Σαββατοκύριακο, (εξού και το weekend warriors).

Είναι κακό δηλαδή να είσαι weekend warrior;

Έχουν γίνει αρκετές έρευνες που προσπαθούν να λύσουν αυτό ακριβώς το ερώτημα. Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2017 από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Leicester, η οποία συνέκρινε τους δείκτες υγείας σχεδόν 64.000 ατόμων σε τέσσερις κατηγορίες δραστηριότητας: ανενεργή (χωρίς μέτρια ή έντονη δραστηριότητα), ανεπαρκώς ενεργή (κινούμενοι, αλλά λιγότερο από το αναμενόμενο), ένας weekend warrior και τακτικά ενεργά άτομα (που πληρούσαν τις ίδιες προϋποθέσεις δραστηριότητας αλλά σε τρεις ή περισσότερες προπονήσεις).

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τόσο οι «πολεμιστές του Σαββατοκύριακου» όσο και οι τακτικά ενεργοί άνθρωποι είχαν μειώσει παρομοίως τους κινδύνους θνησιμότητας από κάθε αιτία, καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο σε σύγκριση με τα άλλα στυλ προπόνησης.

Το θέμα με το να είσαι «Weekend Warrior» είναι ότι υπάρχει μια τάση να παρακάνεις ορισμένα πράγματα σε αυτές τις μικρές χρονικές περιόδους γυμναστικής, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το σώμα δεν είναι προσαρμοσμένο στο έντονο φορτίο της προπόνησης.

Υπάρχουν -δυστυχώς- περιορισμένα δεδομένα για τους Weekend Warriors και τους ενδεχόμενους τραυματισμούς, αλλά υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που λένε ότι μπορεί να υπάρχει ελαφρά αυξημένος κίνδυνος για άτομα που ασκούνται ιδιαίτερα έντονα για μεγάλο χρονικό διάστημα μία ή δύο φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με άτομα που το κάνουν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αλλά με μικρότερη διάρκεια.

Πώς πρέπει να προπονείται ένας «Weekend Warrior»;

Για τους ειδικούς οι weekend warriors, πρέπει να παραμένουν δραστήριοι όσο περισσότερο γίνεται, κρατώντας τις ισορροπίες στην προπόνησή τους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Αυτό μπορεί να σημαίνει λιγότερο χρόνο προπόνησης, αλλά περισσότερες προπονήσεις και φυσικά το απαραίτητο διάστημα ξεκούρασης για αποκατάσταση και αποθεραπεία.