4 σκληρές αλήθειες για το πώς το κάπνισμα επηρεάζει τον ύπνο σου

4 σκληρές αλήθειες για το πώς το κάπνισμα επηρεάζει τον ύπνο σου

Τα προβλήματα που προκαλεί το κάπνισμα είναι γνωστά. Ωστόσο, αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι ότι ένας από τους τομείς τους οποίους επηρεάζει άμεσα είναι κι ο ύπνος.

Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να μάθεις τέσσερις σκληρές αλήθειες για τις επιδράσεις που έχει το κάπνισμα στον ευεργετικό, για την υγεία σου, ύπνο!

1. Προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς

Εκτός από τη νικοτίνη που περιέχει το απλό τσιγάρο, υπάρχουν κι άλλες ενώσεις χημικών στοιχείων που βρίσκονται κυρίως στις γεύσεις των ηλεκτρικών τσιγάρων ατμού, μία ιδιαιτέρως δημοφιλής τάση στο κάπνισμα τον τελευταίο καιρό. Αυτά τα χημικά ενδέχεται να ερεθίσουν τους πνεύμονες και να προκαλέσουν χρόνιες ασθένειες του αναπνευστικού όπως είναι ο βήχας ή η βρογχίτιδα. Παράλληλα, είναι πιθανό να εμφανιστούν προβλήματα υγείας όπως το άσθμα ή η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ). Οι συνέπειες αυτών μειώνουν αισθητά τις ώρες του πλήρους ύπνου (από 7 ώρες και πάνω) με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες του εμφράγματος ή άλλων καρδιακών περιστατικών.

2. Μεταβάλλει τον κιρκάδιο ρυθμό

Έρευνες φανερώνουν πως το κάπνισμα ενδέχεται να αλλάξει σημαντικά τον κιρκάδιο ρυθμό, αναφορικά κυρίως με τη λειτουργία των πνευμόνων και του εγκεφάλου. Εκεί οφείλεται και το γεγονός ότι οι καπνιστές δυσκολεύονται να απολαύσουν έναν ξεκούραστο ύπνο. Οι μεταβολές του κιρκάδιου ρολογιού, δε, έχουν και ψυχολογικές βλαβερές επιπτώσεις προκαλώντας από άγχος μέχρι και κατάθλιψη.

3. Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο της υπνικής άπνοιας και του ροχαλητού

Οι εθιστικές ουσίες που περιέχει ο καπνός δεν είναι απίθανο να προκαλέσουν κι άλλα προβλήματα όπως είναι η υπνική άπνοια ή το ροχαλητό. Οι ουσίες αυτές του τσιγάρου ερεθίζουν τους αεραγωγούς αδένας στον λαιμό και τη μύτη. Οι μαλακοί ιστοί που υπάρχουν εκεί αντιμετωπίζοντας ένα τέτοιο οίδημα επηρεάζουν τις ροές του οξυγόνου που προσλαμβάνει ο οργανισμός με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος της μείωσης αυτού κατά τον ύπνο. Παρόμοιες συνέπειες σε αυτό το ζήτημα αντιμετωπίζουν κι οι παθητικοί καπνιστές, με τα παιδιά να παρουσιάζουν ιδιαίτερη ευαισθησία.

4. Έχεις συνέχεια αϋπνίες

Δεδομένου ότι η νικοτίνη είναι διεγερτική ουσία, σου αλλάζει το πρόγραμμα ύπνου κι αυξάνει τις πιθανότητες αϋπνίας. Αν, δε, επιχειρήσεις να καπνίσεις πριν πέσεις για ύπνο, εκεί είναι σίγουρο πως θα χάσεις αρκετές ώρες ξεκούρασης. Πάρα ταύτα, αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχουν και παραδείγματα ανθρώπων που δεν επηρεάζονται από αυτές τις ιδιότητες της νικοτίνης.

Ο κάθε οργανισμός αντιδρά διαφορετικά στο τσιγάρο και τις επιπτώσεις του. Ωστόσο, αν έχεις παρατηρήσει έστω κι ένα από αυτά τα προβλήματα υγείας, πρέπει να αρχίσεις να σκέφτεσαι σοβαρά το ενδεχόμενο να κόψεις το κάπνισμα!

Διάβασε ακόμαΑγαπημένα μου τσιγάρα, θέλω να χωρίσουμε
featured photo: Flare
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.