Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο Tι πρέπει να γνωρίζεις για τα ανεξήγητα κλάματα και τη διάθεση για κρέπα σοκολάτα

Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο: Tι πρέπει να γνωρίζεις για τα ανεξήγητα κλάματα και τη διάθεση για κρέπα σοκολάτα

Πολλές γυναίκες αισθάνονται αλλαγές στο σώμα τους αλλά και στην ψυχολογική τους διάθεση λίγες ημέρες πριν την περίοδο τους. Όταν αυτές οι αλλαγές τείνουν να συμβαίνουν πριν ή σχεδόν πριν από κάθε περίοδο και επηρεάζουν έντονα την καθημερινότητα μίας γυναίκας, τότε είναι γνωστές ως προεμμηνορροϊκό σύνδρομο. Επιβαρυντικοί παράγοντες θεωρούνται η παχυσαρκία και το κάπνισμα.

Τα συμπτώματα είναι είτε σωματικά όπως:

Πονοκέφαλος ή ημικρανία Πόνος και αίσθημα βάρους στο στήθος Πόνος/μετεωρισμός στην κοιλιά Αυξημένη όρεξη για φαγητό Κούραση Αύξηση σωματικού βάρους κυρίως λόγω κατακράτησης υγρών ή/και ψυχολογικά όπως: Άγχος Τάση για κλάμα, μελαγχολία Υπνηλία Έλλειψη συγκέντρωσης Εκρήξεις θυμού/ ευερεθιστότητα Μειωμένη σεξουαλική επιθυμία

Πως θα το διαγνώσουμε;

Καθώς δεν υπάρχουν συγκεκριμένα εργαστηριακά ή κλινικά ευρήματα στα οποία να βασιστεί η διάγνωση του PMS, είναι σημαντικό μία γυναίκα να διατηρεί ημερολόγιο με τα συμπτώματα της καθώς και πότε εμφανίζονται χρονικά σε σχέση με την περίοδο για τουλάχιστον 2-3 μήνες. Η προσεκτική λήψη του ιστορικού θα επιβεβαιώσει ότι τα συμπτώματα εμφανίζονται 5-7 ημέρες πριν την έναρξη της περιόδου, το pattern αυτό επαναλαμβάνεται για τουλάχιστον τρεις συνεχόμενους κύκλους και υποχωρούν λίγο μετά από την έναρξη της περιόδου.

Φυσικά πρέπει έχουν αποκλειστεί άλλες παθήσεις οι οποίες μπορεί να μιμηθούν τα συμπτώματα του PMS όπως διαταραχές θυρεοειδούς αδένα, κατάθλιψη, ημικρανία.

Μπορεί να βελτιωθούν τα συμπτώματα μου;

Η θεραπεία που προτείνουμε εξαρτάται από το πόσο έντονα είναι τα συμπτώματα και το πόσο επηρεάζουν την καθημερινότητα μας, την επίδοση στην εργασία μας αλλά και τις σχέσεις μας.

Αρχικά πρέπει να κάνουμε αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως αλλαγές στη διατροφή μας, αερόβιο άσκηση (π.χ. 30 λεπτά περπάτημα/τρέξιμο 3-4 φορές την εβδομάδα), ασκήσεις χαλάρωσης, καλός και επαρκής ύπνος.

Επίσης, ορισμένα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν ασβέστιο, μαγνήσιο, βιταμίνες E και Β6 μπορούν να καταπραΰνουν τα συμπτώματα σας. Επίσης συμπληρώματα που μπορείτε να βρείτε εύκολα στο φαρμακείο όπως έλαιο νυχτολούλουδου (evening primrose oil) και η λυγαριά μπορεί να έχουν ανακουφιστική δράση. Είναι σημαντικό βέβαια να συζητήσεις τη δοσολογία και το ακριβές σκεύασμα με τον γυναικολόγο σου.

Διατροφή και PMS

Ιδιαίτερα σημαντικές είναι και οι αλλαγές στη δίαιτα μας. Ακολούθησε μία διατροφή με τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο (π.χ. γιαούρτι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά) καθώς και σύνθετους υδατάνθρακες (δημητριακά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι, όσπρια) Μείωσε δραστικά τα κορεσμένα λιπαρά, το αλάτι, τη ζάχαρη, τον καφέ και το αλκοόλ. Είναι σημαντικό να διατηρείς σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα (προτίμησε τα συχνά μικρά γεύματα). Καλή ενυδάτωση (πίνουμε άφθονο νερό).

Όταν τα συμπτώματα είναι αρκετά έντονα και δε βελτιώνονται ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα μπορείς να ακολουθήσεις ειδική φαρμακευτική αγωγή, βέβαια μετά από κατάλληλη αξιολόγηση και συμβουλευτική από τον γυναικολόγο σου.

Δήμητρα Κάππου, MSc, PhD, Μαιευτήρας - Γυναικολόγος | Εξειδίκευση στην Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή.  Επικοινωνία: Τ : 2107216172, K: 6985800945 | f:  www.facebook.com/drdimitrakappou
featured photo: @DimaBerlin
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.