Πώς η περίοδος μπορεί να επηρεάσει το πεπτικό σου σύστημα

Πώς η περίοδος μπορεί να επηρεάσει το πεπτικό σου σύστημα

Υπάρχουν τρόποι να μειώσεις τα άβολα συμπτώματα κατά τη διάρκεια της περιόδου;

Αρκετές γυναίκες κατά τη διάρκεια της περιόδου παραπονιούνται για συμπτώματα όπως διάρροια, φούσκωμα και αέρια. Ναι, η περίοδος μπορεί να δημιουργήσει και άλλα συμπτώματα πέρα από κράμπες. Τι μπορείς να κάνεις αν βιώνεις και εσύ τέτοιου είδους καταστάσεις εκείνες τις μέρες του μήνα;

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Είναι σημαντικό να ξέρεις πού οφείλονται τα άβολα συμπτώματα στο πεπτικό σου σύστημα όταν έχεις περίοδο. Σύμφωνα με το Healthline, οι περισσότεροι επιστήμονες πιστεύουν πως η διάρροια οφείλεται στην έκκριση προσταγλανδινών. Πρόκειται για ορμόνες οι οποίες βρίσκονται αυξημένες στον γυναικείο οργανισμό κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσεως. Αυτή η αύξηση είναι πιθανό να προκαλεί διάφορα συμπτώματα, περιλαμβανομένης και της διάρροιας. Σύμφωνα με έρευνα του 2014, το κοιλιακό άλγος και η διάρροια είναι θέματα που απασχολούν αρκετές γυναίκες κατά την περίοδο.

Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις;

Πρακτικά, μπορείς να θεραπεύσεις τη διάρροια που σχετίζεται με την περίοδο, με τρόπους που θα χρησιμοποιούσες σε οποιαδήποτε φάση του μήνα και αν σου συνέβαινε. Για αρχή, σιγουρέψου πως πίνεις πολλά υγρά, για να αναπληρώσεις την απώλειά τους λόγω της διάρροιας. Επιπλέον είναι καλό να αποφύγεις κάποιες τροφές που μπορεί να χειροτερέψουν την κατάσταση, όπως:

  • τεχνητά γλυκαντικά
  • καφεΐνη
  • γαλακτοκομικά
  • πικάντικες τροφές
  • και πολύ γλυκά φαγητά

Σε σπάνιες περιπτώσεις, ίσως χρειαστεί και φαρμακευτική αγωγή. Αν, λοιπόν, νιώσεις πως η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου, επικοινώνησε άμεσα με τον γιατρό σου.

Αντισυλληπτικά χάπια

Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, τα αντισυλληπτικά χάπια βοηθούν στη ρύθμιση του κύκλου σου, αλλά και στη μείωση επεισοδίων διάρροιας. Μίλησε με τον γιατρό σου για το ενδεχόμενο αυτό, μιας και εκείνος μπορεί να σε συμβουλέψει καλύτερα, με δεδομένες τις ανάγκες σου και τον οργανισμό σου.

Μείωση του στρες

Επιπρόσθετα με τα παραπάνω, η μείωση του στρες είναι ένας σημαντικός τρόπος να μειώσεις τέτοια συμπτώματα. Το υπερβολικό άγχος μπορεί να τα επιδεινώσει άλλωστε, δημιουργώντας πολύ πιο έντονους πόνους περιόδου γενικότερα.

Πώς μπορείς να το αποφύγεις;

Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσεις την κατάσταση όπως θα αντιδρούσες για να βελτιώσεις την υγεία του εντέρου σου. Τι σημαίνει αυτό; Κάποιες μέρες πριν την περίοδο, φρόντισε να καταναλώνεις την απαραίτητη ποσότητα φυτικών ινών. Αυτό μεταφράζεται σε λαχανικά και φρούτα μαζί με τη φλούδα τους, καθώς αυτή περιέχει τις περισσότερες ίνες.

Επιπλέον, τα προβιοτικά μπορούν να κάνουν θαύματα στην υγεία σου στον συγκεκριμένο τομέα. Πρόσθεσε στην καθημερινή σου διατροφή το γιαούρτι και το μίσο. Εναλλακτικά, μίλησε με τον γιατρό σου για να σκεφτείτε το ενδεχόμενο συμπληρώματος διατροφής.

Διάβασε ακόμα: Τελικά μπορεί το άγχος να καθυστερήσει την περίοδό σου;

featured image: MyDomaine
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.