Spicy, βελουτέ κολοκυθόσουπα

Η γνωστή και αγαπημένη σούπα από κολοκύθα, βελουτέ και σε λίγο πιο spicy εκδοχή.

Υλικά για 4-6 μερίδες:

  • Ένα κιλό κολοκύθα κομμένη σε κυβάκια
  • Ένα κόκκινο ξερό κρεμμύδι κομμένο σε κυβάκια
  • Δύο φρέσκα κρεμμύδια κομμένα σε κυβάκια
  • Μία πατάτα κομμένη σε κυβάκια
  • Μια σκελίδα σκόρδο λιωμένο
  • Δύο κλωναράκια άνιθο ( φρέσκο)
  • 3 φλιτζάνια (750ml )ζωμός λαχανικών 750ml
  • 1 φλιτζάνι / 250 ml νερού
  • Μία μικρή κόκκινη καυτερή πιπεριά
  • Αλάτι, πιπέρι και λίγο πιπέρι καγιέν
  • Κρουτόν και ελαιόλαδο για γαρνίρισμα

Εκτέλεση

Βάλε την κολοκύθα, το κρεμμύδι, το σκόρδο, την πατάτα ,την πιπεριά και τον άνηθο σε μια κατσαρόλα με τον ζωμό και το νερό.

Άφησε το να βράσει, χωρίς καπάκι.

Πρόσθεσε λίγο πιπέρι καγίεν.

Μόλις πάρει βράση, μείωσε τη φωτιά και αφήστε να σιγοβράσει έως ότου μαλακώσουν τα υλικά μας.

Απόσυρε από τη φωτιά και με ένα μίξερ χειρός (αν δεν έχεις, χρησιμοποίησε μπλέντερ απλά σιγουρέψου ότι έχει κρυώσει η σούπα) πολτοποίησε την σούπα πολύ καλά.

Πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι.

Σε αυτό το σημείο μπορείς να προσθέσεις γάλα ή κρέμα γάλακτος –½ κούπα- για πιο παχιά υφή και έξτρα γεύση (εγώ χρησιμοποίησα λίγο γάλα καρύδας για να διατηρήσω ένα πιάτο με χαμηλές θερμίδες).

Μοίρασε σε ατομικά μπωλ και αν θες γαρνίρισε με κρουτόν.

Η  διατροφική αξία της κολοκύθας σύμφωνα με τις γνώσεις γεωπονικής της Μαρίας: 

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά: Το πορτοκαλί της χρώμα προδίδει την υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτένιο το οποίο έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Επίσης περιέχει διάφορες πολυφαινόλες όπως κρυπτοξανθίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Τα αντιοξειδωτικά αυτά προστατεύουν από διάφορες χρόνιες παθήσεις, από πρόωρη γήρανση και από διάφορες μορφές καρκίνου.

Περιέχει μέταλλα: Η κολοκύθα είναι πλούσια σε κάλιο, το οποίο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης αλλά και για τη μυϊκή λειτουργία. Επίσης περιέχει και ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο και φώσφορο. Όλα αυτά τα μέταλλα είναι απαραίτητα για το ανοσοποιητικό, το μυοσκελετικό και το νευρικό μας σύστημα.

Είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών: Ένα φλιτζάνι πουρέ κολοκύθας μας δίνει περίπου 7γρ φυτικών ινών δηλαδή καλύπτει περίπου το ένα τρίτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε φυτικές ίνες, η οποία είναι 25γρ. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου μας, ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ενώ προστατεύουν από κακοήθεια του γαστρεντερικού μας συστήματος.

Είναι πλούσια σε βιταμίνες: Συγκριμένα περιέχει πολύ υψηλές ποσότητες βιταμίνης Α. Η βιταμίνη αυτή είναι σημαντική για την υγεία των ματιών, του δέρματος, των οστών και των δοντιών μας. Επίσης η κολοκύθα περιέχει και άλλες βιταμίνες, όπως βιταμίνη Ε, βιταμίνη C, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β2.

Η  διατροφική αξία της κολοκύθας σύμφωνα με την Κλειώ Δημητριάδου

Τα 100γρ μαγειρεμένης κολοκύθας μας δίνουν μόλις 20 θερμίδες, ενώ δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μέρος της καθημερινής μας διατροφής χωρίς να ανησυχούμε για τη σιλουέτα μας. Επίσης αποτελεί ιδανική επιλογή για διατροφή, απώλεια βάρους, καθώς λόγο της υψηλής περιεκτικότητας της σε φυτικές ίνες αυξάνει πιο γρήγορα το επίπεδο κορεσμού με αποτέλεσμα να νιώθουμε χορτασμένοι πιο γρήγορα.

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.