Είναι γεγονός. Η Janelle Monáe είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στο «Glass Onion: A Knives Out Mystery», όπου πρωταγωνιστεί ο Daniel Craig ως detective της Νότιας Αμερικής μαζί με πολλούς άλλους ηθοποιούς, τραγουδιστές, πρώην μαχητές του WWE, παγκόσμιους πρωταθλητές tennis και τον Joseph Gordon-Levitt, που είναι εκεί μόνο για να πει «dong».

Το Glass Onion σηματοδοτεί τη δεύτερη εκτέλεση της σειράς ταινιών “Who Dunnit” του Rian Johnson, η οποία, χάρη στην προσεκτικά τοποθετημένη κυκλοφορία της στο Netflix την ώρα των Χριστουγέννων, έχει προβληθεί σχεδόν από όλους και οποιονδήποτε κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου – εκτός από τον παππού σου που κοιμόταν ή που αποκοιμήθηκε στα πρώτα 30 λεπτά.

Η ταινία παρακολουθεί μια εκλεκτική ομάδα ατόμων (Kate Hudson, Dave Bautista, Leslie Odom Jr. …) καθώς κάνουν διακοπές στο νησί του εξαιρετικά πλούσιου ιδιοφυούς φίλου τους (Edward Norton), μόνο για να ανακαλύψουν ότι ένα άτομο έχει δολοφονηθεί. Τι ακολουθεί; Το χάος.

Πολλοί είχαν να πουν πολλά για την ταινία – συμπεριλαμβανομένου του Ben Shapiro, ο οποίος τη μίσησε, αλλά δεν φαίνεται να έχει ειπωθεί από τον ίδιο κάτι άσχημο για την ερμηνεία της Monáe. Πόσο μάλλον για το ντύσιμο της που έκλεβε τις εντυπώσεις σε κάθε σκηνή.

Αν δεν το ξέρεις ήδη, η -υποψήφια για Grammy- τραγουδίστρια που έγινε ηθοποιός είναι εξίσου κομψή και στην πραγματική ζωή. Στην πραγματικότητα, η αίσθηση του ντυσίματος της «OTT irl» τη βοήθησε να υποδυθεί μια μοδάτη tech- δισεκατομμυριούχα.

Για παράδειγμα, σκέψου το φόρεμά της για την πρεμιέρα την ταινίας στις ΗΠΑ, ένα όραμα από μαύρα και κόκκινα φτερά.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι η Monáe δε ντυνόταν πάντα έτσι. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν πιστή στα στενά jeans, τις ζαρτιέρες και την αυστηρή μονοχρωμία. Αυτό ήταν πίσω στα χρόνια και στις αρχές της δεκαετίας του 2010, όταν η Monáe ήθελε να κατακτήσει την επιρροή του James Brown. «Απλώς… λατρεύω τον James Brown», είπε σε συνέντευξή της το 2010. «Έκανα πολλή έρευνα και εργασία για το σπίτι. Γεννήθηκα στα τέλη της δεκαετίας του ’80, οπότε πολλές από τις μουσικές που κυκλοφορούν τώρα [το 2010] δε με εμπνέουν. Γύρισα λοιπόν το χρόνο πίσω […] Για μένα ο James Brown ήταν punk, ήταν rock, ήταν soul».

Αυτή ήταν η retro φάση της Monáe, μια καθοριστική περίοδος της πρώιμης καριέρας της. Μέχρι το 2018, όμως, τα πράγματα είχαν αλλάξει. Η Monáe είχε μετακινηθεί όχι μόνο στη σύγχρονη εποχή, αλλά και στο παρελθόν, στο μέλλον. Η κυκλοφορία του studio album της Dirty Computer και η συνοδευτική ταινία μικρού μήκους με την τότε φίλη της Tessa Mae Thompson, εδραίωσαν τη Monáe ως πρεσβευτή του «αφρο-φουτουρισμού» και όλων των καινοτόμων και πειραματικών πραγμάτων.

Το εξώφυλλο του album περιλαμβάνει τη Monáe ντυμένη με διαμαντέ κάλυμμα προσώπου, μάτια γυαλισμένα και αστραφτερά, φωτισμένα από ένα φωτοστέφανο, τη σύγχρονη όχι και τόσο Παναγία.

Το style της Monáe έγινε ολοένα και πιο style επιστημονικής φαντασίας, από το φόρεμά της για τα Oscar με style Πριγκίπισσας Leia το 2020, με μια θαμπωμένη κουκούλα, μέχρι το βλέμμα της σαν εξωγήινο Iris Van Herpen για την πρεμιέρα του Glass Onion στο Festival Κινηματογράφου του Toronto τον Σεπτέμβριο.

Η ηθοποιός εξακολουθεί να βασίζεται στ’ αγαπημένα της μόδας – ασπρόμαυρα, γυαλιά ηλίου και καπέλα – αλλά ταυτόχρονα έχει γίνει επίσης μια από τις πιο προνοητικές fashionistas της σημερινής εποχής.

Προσέγγισε τα ρούχα του χαρακτήρα της Glass Onion με προσοχή, επίσης, σε επαφή με τη διευθύντρια κοστουμιών Knives Out, Jenny Eagan. «Ξέρεις ότι ο χαρακτήρας μου είναι επιχειρηματίας τεχνολογίας, οπότε το κοστούμι είναι κάτι βασικό», λέει η Monáe σε μια συνέντευξη για το Glass Onion μαζί με τον Daniel Craig, όπου οι δυο τους συζητούν τα κοστούμια τους, συμπεριλαμβανομένου του λευκού κοστουμιού της.

«Αυτό το κοστούμι ούρλιαζε κάτι… είναι σαν να πηγαίναμε σε δείπνο, αλλά στην πραγματικότητα να φοράω flats. Χρειαζόμουν να είμαι ευκίνητη, έπρεπε να κάνω πολύ τρέξιμο, δεν μπορούσα να φορέσω τακούνια […] Το χτίσαμε γύρω από το πώς θα μπορούσα να κινούμαι μέσα σ’ αυτό κι όλα πραγματικά λειτουργούσαν μ’ αυτά τα παπούτσια».

Είχε δίκιο που φρόντισε για το τι θα φορούσε ο χαρακτήρας της, αφού, το απροσδόκητα sexy πουλόβερ του Chris Evans από την πρώτη ταινία έγινε το καθοριστικό στοιχείο για το Knives Out, δημιουργώντας δεκάδες άρθρα, χιλιάδες tweets και έναν ανίερο αριθμό fancams του TikTok.

Με μια σειρά ταινιών τόσο γεμάτη σε πρωτοσέλιδα γύρω από τα ρούχα της και μια starlet τόσο εξοικειωμένη με το να το κάνει μόνη της, η Janelle Monae θα είναι πάντα το πιο κομψό μέρος του Glass Onion.