Ηγεσία, επαναστατικότητα, θάρρος, εφευρέσεις, καινοτομίες, είναι μόνο κάποιες από τις λέξεις με τις οποίες μπορούμε να περιγράψουμε την τεράστια συνεισφορά των γυναικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Role models που καθόρισαν στο έπακρο την επιτυχή ανάπτυξη της οδήγησης, role models που έκαναν πρωτοποριακά ταξίδια σε όλο τον κόσμο, εφηύραν τον υαλοκαθαριστήρα ή τη θέρμανση, άφησαν το δικό τους λιθαράκι στο σχεδιασμό αυτοκινήτων ή απλώς άρπαξαν το τιμόνι και μας δίδαξαν ότι μπορείς να κάνεις ό,τι κι αν ονειρευτείς.

Ναι, όλα αυτά τα επιτεύγματα συνδέονται στενά με τις βιογραφίες γυναικών από όλο τον κόσμο. Πρότυπα που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην αυτοκινητοβιομηχανία ή στους αγώνες αυτοκινήτων.

Παρακάτω μπορείς να ανακαλύψεις κάποιες απο αυτές.

Bertha Benz

 
View this post on Instagram
 

A post shared by She’s Mercedes (@shesmercedes)

Η Bertha Benz, ηγετική προσωπικότητα και με πρωτοποριακό πνεύμα, ήταν σίγουρα μια από τις γυναίκες που άλλαξαν ριζικά την αυτοκινητοβιομηχανία. Συνεργάτης και σύζυγος του Carl Benz, η Bertha ήταν ο πρώτος άνθρωπος που οδήγησε ένα αυτοκίνητο σε σημαντική απόσταση. Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 1888, η Bertha Benz οδήγησε από το Mannheim στο Pforzheim παίρνοντας μαζί της τους δύο γιούς της και την επαναστατικότητά της.

Δύο χρόνια πριν, ο σύζυγός της Carl Benz είχε εφεύρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Ωστόσο, καθώς η απάντηση για να καταχωρήσει το όχημα με τον αριθμό γερμανικής ευρεσιτεχνίας 37435, δεν ήταν τόσο ευνοϊκή όσο περίμενε, η Bertha άδραξε την ευκαιρία να του αποδείξει ότι το αυτοκίνητο στο οποίο είχαν επενδύσει θα είχε οικονομική επιτυχία. Σε εκείνο το σημείο η Bertha πήρε την πρωτοβουλία, άρπαξε το τιμόνι του Benz Patent- Motorwagen, και χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση οδήγησε το όχημα 66 μίλια (106 χιλιόμετρα). Αυτό το θαρραλέο εγχείρημα αποτέλεσε μια επιτυχία, η οποία άνοιξε τους δρόμους για τη θριαμβευτική πρόοδο του αυτοκινήτου.

Margaret A. Wilcox

 
View this post on Instagram
 

A post shared by OLX Motors (@olxmotorspk)

Η Wilcox, μια γυναίκα με δημιουργική σπίθα και όραμα, ήταν μία από τις προσωπικότητες που ξεχώρισαν στο επάγγελμα των μηχανολόγων μηχανικών, ενώ της είχαν δοθεί και πολυάριθμα διπλώματα ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ για τις εφευρέσεις της. Η Margaret A. Wilcox, γεννήθηκε στο Σικάγο το 1838 και θεωρείται η εφευρέτρια της θέρμανσης αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα, το σύστημά της αποτελείτο από ένα θάλαμο καύσης κάτω από το αυτοκίνητο και ένα σύστημα σωλήνων κάτω από τον χώρο επιβατών μέσω των οποίων τροφοδοτούταν θερμαινόμενο νερό. Αυτή η σημαντική εφεύρεση για την αυτοκινητοβιομηχανία όχι μόνο διευκόλυνε την οδήγηση σε ομιχλώδη καιρό διατηρώντας τα παράθυρα χωρίς ομίχλη, αλλά καθόρισε και το εσωτερικό του αυτοκινήτου στην επιθυμητή θερμοκρασία, γεγονός που φυσικά έκανε και την οδήγησή μια πιο ευχάριστη και ασφαλέστερη εμπειρία.

Mary Anderson

Μια ακόμα προσωπικότητα που καθόρισε στο έπακρο την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η Mary Anderson. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η δύναμη της παρατήρησης διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο. Σε μια επίσκεψή της στη Νέα Υόρκη τον χειμώνα του 1902, η Mary Anderson παρατήρησε ότι οι οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα στις κακές καιρικές συνθήκες. Για παράδειγμα στις βροχερές ημέρες, έπρεπε συνεχώς να βγαίνουν για να σκουπίσουν τα παρμπρίζ τους.

Η νεαρή γυναίκα εντόπισε εκείνη τη στιγμή ένα σημαντικό πρόβλημα και οραματίστηκε μια αυτόματη λεπίδα υαλοκαθαριστήρα. Το 1903, την ίδια χρονιά με τους σύγχρονους Robert Douglass και John Apjohn, η Mary Anderson έκανε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την εφεύρεσή της. Στις 10 Νοεμβρίου 1903, το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας των ΗΠΑ χορήγησε στη Mary Anderson US Patent Number 743.801 για τη «συσκευή καθαρισμού παραθύρων» για αυτοκίνητα και άλλα οχήματα «για την αφαίρεση χιονιού, βροχής και χιονόνερου από το τζάμι μπροστά από τον αυτοκινητιστή».

Suzanne E. Vanderbilt

 
View this post on Instagram
 

A post shared by OLX Motors (@olxmotorspk)

Σε μια προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας να προσεγγίσει περισσότερες νεαρές γυναίκες στα μέσα της δεκαετίας του 1950, η General Motors κυκλοφόρησε την περίφημη ομάδα «Damsels of Design», η οποία αποτελούταν από 10 γυναίκες. Δυστυχώς, η πρώτη ομάδα σχεδιασμού όλων των γυναικών της Αμερικής ήταν βραχύβια, αφού οι περισσότερες από τις σχεδιάστριες έφυγαν στις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν το τμήμα τους αναλήφθηκε από τον Bill Mitchell.

Ωστόσο, παρά την ανδροκρατούμενη φύση της αυτοκινητοβιομηχανίας της εποχής, μια από τις γυναίκες στην ομάδα «Damsels», η Suzanne Vanderbilt, παρέμεινε και ανέπτυξε με επιμονή τη σταδιοδρομία της μέχρι να ανακηρυχθεί επικεφαλής σχεδιάστρια του Chevrolet’s Interiors Studio το 1972. Δυστυχώς, στο απόγειο της καριέρας της στον σχεδιασμό, η ασθένεια την ανάγκασε να σταματήσει τη δουλειά της και τελικά να πάρει πρόωρη συνταξιοδότηση από την GM το 1977.

Clärenore Stinnes

 
View this post on Instagram
 

A post shared by Bayern 2 (@bayern2)

Η Clärenore Stinnes είναι μια άλλη από τις «μεγάλες» γυναικείες προσωπικότητες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Stinnes, εμφορούμενη από επαναστατικότητα και πιστεύοντας ακράδαντα ότι οι γυναίκες μπορούσαν να κάνουν ό,τι μπορούσαν να κάνουν οι άντρες, ήταν η πρώτη Ευρωπαία γυναίκα που περιπλανήθηκε στον κόσμο με αυτοκίνητο.

Πιο συγκεκριμένα, στις 25 Μαΐου του 1927 και στην ηλικία των 26 ετών, η Clärenore Stinnes ξεκίνησε τη μεγαλύτερη περιπέτειά της έχοντας ως συνοδοιπόρο της τον Carl- Axel και ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής Adler Standard 6, συνοδευόμενο από δύο μηχανικούς και ένα φορτηγό όχημα με ανταλλακτικά και εξοπλισμό. Βαλκάνια, Σιβηρία, Πεκίνο, Ιαπωνία, Χαβάη, Νότια Αμερική, Νέα Υόρκη, είναι μόνο κάποιες από τις στάσεις στη διαδρομή τους. Η επιστροφή τους στο Βερολίνο έλαβε χώρα στις 24 Ιουνίου 1929, μετά από ένα ταξίδι 47.000 χλμ. (29.000 μίλια) με το αυτοκίνητο.

Jutta Kleinschmidt

Η Jutta Kleinschmidt είναι μια από τις επιτυχημένες γυναίκες στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ένα ακόμα παράδειγμα προς μίμηση. Το 1988 έλαβε μέρος στο πρώτο της ράλι Παρισιού-Ντακάρ με μοτοσικλέτα, ενώ το 2001 έγινε η πρώτη γυναίκα αλλά και η πρώτη Γερμανίδα που κέρδισε το πιο δύσκολο ράλι ερήμου στον κόσμο.

Θάρρος και τεχνική τεχνογνωσία, ήταν ο συνδυασμός που της έδωσε τη δυνατότητα να αφήσει επανειλημμένα το στίγμα της στον αγώνα για σχεδόν 20 χρόνια. Σήμερα, η Jutta εργάζεται ως motivational trainer, δίνοντας διαλέξεις και σεμινάρια για επιχειρήσεις. Ένα ακόμα role model.