Χτυπάει το τηλέφωνο. Περίμενες καιρό γι’ αυτό το τηλεφώνημα. «Τετάρτη στις 12 είναι καλά;». Φυσικά και είναι καλά. Θα είσαι εκεί. Την θέλεις αυτή τη δουλειά, είτε γιατί χρειάζεσαι τα χρήματα, είτε γιατί είναι στην εταιρεία που πάντοτε ήθελες να δουλέψεις και πιστεύεις πως θα σε βοηθήσει να εξελιχθείς. Ανοίγεις τη ντουλάπα. Τι θα βάλεις για να κάνεις καλή εντύπωση; Προβάρεις τις απαντήσεις σου στον καθρέφτη. Ξέρεις καλά ποι@ είσαι και τι έχεις καταφέρει, όμως και πάλι, μια συνέντευξη για δουλειά είναι πάντοτε μια αγχωτική διαδικασία. Κι εσύ θέλεις να προετοιμαστείς καλά, για να παρουσιάσεις την καλύτερη δυνατή έκδοση του εαυτού σου!

Ξέρεις περίπου τι θα σε ρωτήσουν: Για την εμπειρία σου, τις σπουδές, την προϋπηρεσία σου, ίσως γιατί και πώς έφυγες από την προηγούμενη δουλειά. Ξέρεις, επίσης, και τι θέλεις εσύ να μάθεις. Κι ύστερα, αυτή η ερώτηση που στοιχειώνει σχεδόν κάθε συνέντευξη για δουλειά: «Γιατί θέλεις αυτή τη θέση;». Προσοχή: Δεν μπορείς να κάνεις λάθος σε αυτή την απάντηση.

Πώς πρέπει, λοιπόν, να απαντήσεις σε αυτήν την ερώτηση – παγίδα;

Η Charlotte Davies, ειδική σε θέματα καριέρας στο LinkedIn, δίνει μερικές χρήσιμες συμβουλές στο Stylist:

Τα τρία βασικά βήματα

1. Δημιούργησε μια εξατομικευμένη απάντηση για κάθε θέση

Αυτή η ερώτηση έχει σχεδιαστεί για να ελέγξει τις γνώσεις σου για την εταιρεία και πώς οι δεξιότητές σου μπορούν να συμβάλουν στους στόχους της. Έχοντας αυτό κατά νου, δημιούργησε μια απάντηση που να αφορά στη συγκεκριμένη εταιρεία, ώστε να αναδείξεις όσα γνωρίζεις γι’ αυτήν και τους λόγους για τους οποίους είσαι το κατάλληλο άτομο γι’ αυτό το ρόλο.

«Αυτό που πραγματικά σημαίνει αυτή η ερώτηση είναι: «Πώς μπορείς να συνεισφέρεις στη θέση και την εταιρεία», εξηγεί η Davies. «Άρα θα πρέπει, σε πρώτη φάση, η απάντησή σου να καλύπτει αυτό το πεδίο ενδιαφέροντος. Στόχος της ερώτησης είναι να αξιολογήσει το ενδιαφέρον και τη δέσμευσή σου στην εταιρεία και να διαπιστώσει αν κατανοείς τις ανάγκες του ρόλου και πώς σκοπεύεις να ανταποκριθείς σε αυτές. Επομένως, η απάντηση θα πρέπει να δείχνει ότι έχεις κάνει την έρευνά σου, ότι κατανοείς τις αξίες της εταιρίας και ότι συμβαδίζεις με αυτές».

2. Ενημέρωσε για το τι επιδιώκεις εσύ από αυτή τη θέση

Σε δεύτερη φάση και αφού έχεις καλύψει τον βασικό σκοπό αυτής της ερώτησης, έχει έρθει η ώρα να μοιραστείς κι εσύ τους στόχους και τις προσδοκίες σου από αυτό το ρόλο. «Μίλα ανοιχτά για το τι επιδιώκεις να κερδίσεις από αυτή την ευκαιρία, είτε πρόκειται για δεξιότητες και εμπειρία, είτε για εξέλιξη και ευκαιρίες», προτείνει η Davies. «Προσπάθησε να συνδυάσεις το τι επιδιώκεις με το τι μπορείς να προσφέρεις. Ο εργοδότης θέλει επίσης να διαπιστώσει ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι σου και πώς αυτός ο ρόλος ταιριάζει με αυτούς. Η απάντηση σε αυτό μαρτυρά αυτογνωσία και φιλοδοξία. Μη διστάσεις να είσαι ειλικρινής: Εάν τα ενδιαφέροντά σου δεν ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τη θέση, μπορεί και οι δύο πλευρές να καταλήξετε απογοητευμένες από τη συνεργασία», προσθέτει.

3. Να είσαι ειλικρινής

Σίγουρα θέλεις να δώσεις μια προσεγμένη και καλά μελετημένη απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Παρ’ όλα αυτά, η απάντηση αυτή θα πρέπει, ταυτόχρονα, να διέπεται από ειλικρίνεια. Μη δώσεις κενές υποσχέσεις. Προτίμησε να προσφέρεις στον εργοδότη σου μια πλήρη εικόνα του εαυτού, των ικανοτήτων και των στόχων σου.

«Η αυθεντικότητα είναι το κλειδί για να εντυπωσιάσεις έναν υποψήφιο εργοδότη», λέει η Davies. «Το να είσαι ο εαυτός σου -πάντοτε με επαγγελματισμό- είναι η καλύτερη προσέγγιση για να εξασφαλίσεις μια δουλειά που θα απολαμβάνεις και που θα σε ικανοποιεί μακροπρόθεσμα. Οι περισσότεροι εργοδότες είναι προετοιμασμένοι για τις τυποποιημένες απαντήσεις που οι υποψήφιοι νομίζουν ότι «πρέπει» να δώσουν. Απόφυγε να πέσεις σε αυτή την παγίδα και δείξε τον αυθεντικό εαυτό σου. Έτσι, θα κερδίσεις το σεβασμό των συνομιλητών σου και θα βγεις μπροστά στην κούρσα του ανταγωνισμού για τη θέση».