Γιατί νιώθεις καλύτερα όταν κόβεις τη γλουτένη ενώ δεν έχεις κοιλιοκάκη;

Γιατί νιώθεις καλύτερα όταν κόβεις τη γλουτένη ενώ δεν έχεις κοιλιοκάκη;

Το ποσοστό των ατόμων που ξεκινάνε την κατανάλωση προϊόντων χωρίς γλουτένη χωρίς να έχουν διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί δραματικά. Ο κύριος λόγος είναι η ιδέα που έχει δημιουργηθεί γύρω από την γλουτένη, ότι είναι ανθυγιεινή και δημιουργεί ανεπιθύμητα συμπτώματα.

Αν ανήκεις σε αυτούς που κόβοντας την γλουτένη από τη διατροφή τους αισθάνονται καλύτερα, χωρίς να έχουν διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, ίσως η απάντηση βρίσκεται σε μία από τις παρακάτω συνθήκες.

1. Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου

Σε πολλά άτομα με το συγκεκριμένο σύνδρομο, τρόφιμα από πίτουρο σίτου μπορεί να προκαλέσουν διάρροια ή στομαχικές κράμπες, την ίδια επίδραση δηλαδή με άλλες πηγές αδιάλυτων φυτικών ινών όπως μεγάλες ποσότητες σαλάτας, popcorn και ξηροί καρποί.

2. Ευαισθησία στην φρουκτάνη

Στην πραγματικότητα, τα δημητριακά σίτου (κριθαριού, σίκαλης) περιέχουν πολλά άλλα συστατικά πέρα από τη γλουτένη. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων που βιώνουν γαστρεντερικές ενοχλήσεις με προϊόντα σίτου, έχουν ευαισθησία στην φρουκτάνη, ένα είδος φρουκτο-ολιγοσακχαρίτη, καθώς στερούνται των ενζύμων που τη διασπούν. Ο συγκεκριμένος υδατάνθρακας -εκτός από το σιτάρι- βρίσκεται και σε τρόφιμα όπως το κρεμμύδι, το σκόρδο, τα πράσα και οι αγκινάρες.

3. Τρως περισσότερα μη επεξεργασμένα τρόφιμα

Ακολουθώντας μια διατροφή χωρίς γλουτένη, αναγκάζεσαι να καταναλώσεις περισσότερες σαλάτες, φρούτα και όσπρια (πλούσια σε φυτικές ίνες), αντί για σάντουιτς, ζυμαρικά ή μπισκότα. Ενώ, επίσης, τα γλυκά καταναλώνονται σπάνια. Με άλλα λόγια, οι περιορισμοί που επιβάλλει μια δίαιτα χωρίς γλουτένη συνήθως μειώνουν την περιεκτικότητα σακχάρου στο αίμα που αυξάνουν οι απλοί υδατάνθρακες και η ζάχαρη, γεγονός που επιβάλλει τη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής. Παρόλο που υπάρχουν σίγουρα πολλά «ανεπιθύμητα» τρόφιμα και επεξεργασμένα σνακ χωρίς γλουτένη, παραμένουν πολύ λιγότερο προσβάσιμα (και δελεαστικά) από τις συμβατικές επιλογές.

4. Αλλεργία σε άλλη πρωτεΐνη του σιταριού

Ενώ είναι λιγότερο κοινές από την κοιλιοκάκη, υπάρχουν κι άλλες αλλεργικές αντιδράσεις στο σιτάρι που πυροδοτούνται από άλλες πρωτεΐνες εκτός της γλουτένης. Μία λιγότερο γνωστή τέτοια αλλεργική κατάσταση είναι η ηωσινοφιλική οισοφαγίτιδα (EoE). Αυτό που διαφοροποιεί την αλλεργία στο σιτάρι και την EoE με την κοιλιοκάκη είναι ότι συστήνεται απλά μία διατροφή χωρίς σιτάρι. Άλλα δημητριακά που περιέχουν γλουτένη, όπως το κριθάρι και η σίκαλη, δεν προκαλούν συμπτώματα.

Δες ακόμα: Βάλε αυτές τις 5 τροφές στην καθημερινότητά σου αν θέλεις να απαλλαγείς από το άγχος

www.facebook.com/virginiaskoulidi | www.instagram.com/dietlicious_gr

featured photo: unsplash.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *