Κατά τη διάρκεια της πανδημίας η εργασία από το σπίτι έγινε καθημερινότητα. Και ενώ αυτό ήταν βολικό για πάρα πολλούς από εμάς – γιατί κακά τα ψέματα το να δουλεύεις από το σπίτι σου με τις πιτζάμες σου και να χρειάζεται μόνο να αλλάξεις μία μπλούζα για το zoom meeting είναι τρομερά απελευθερωτικό.

Όμως ενάμιση χρόνο μετά το να δουλεύεις από το σπίτι έχει και τα κακά του. Θέλοντας και μη ο χώρος της εργασίας σου γίνεται αυτόματα ο προσωπικός σου χώρος και αυτό μπορεί σίγουρα να μπερδέψει ισορροπίες μέσα σου.

Δες το σαν ένα εργασιακό jet lag

Αναπόφευκτα λοιπόν η παραγωγικότητα σου θα μειωθεί, ενδεχομένως και η διάθεσή σου και πια δεν έχει και τόσο πλάκα το να κοιμάσαι να ξυπνάς να δουλεύεις και να χαλαρώνεις στο ίδιο μέρος.

Εκτός αν φερθείς έξυπνα και κάνεις μικρές αλλαγές στο χώρο σου που και θα σε ανανεώσουν και θα σου αλλάξουν τη διάθεση.

Κάνε ξεκαθάρισμα του γραφείου σου

Το λεγόμενο declutter. Αυτό σημαίνει πρακτικά να καθαρίσεις το χώρο που εργάζεσαι, από οτιδήποτε δεν σου είναι χρήσιμο και να προσθέσεις μικρές πινελιές που θα σε χαλαρώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Θα βρεις πολύ πιο εύκολο να δουλέψεις σε έναν καλά οργανωμένο χώρο, παρά σε ένα γραφείο πού γίνεται το χάος.

Διαχώρισε τη δουλειά από το σπίτι

Ακόμα και αν δεν έχεις ξεχωριστό δωμάτιο στο σπίτι σου που λειτουργεί ως χώρος εργασίας, βρες εκείνο το σημείο που θα είναι αποκλειστικά για εργασία ξεχνώντας πρακτικά πως βρίσκεσαι στο σπίτι σου. Ή μάλλον ξεχνώντας από επιλογή. Με τον τρόπο αυτό όταν φεύγεις από εκείνο το σημείο του σπιτιού θα είναι σαν να σχολάς από τη δουλειά σου.

Ακολούθησε κανονικά τη ρουτίνα σου

Φάε πρωινό, πιες καφέ, κάνε το μακιγιάζ σου και ακολούθησε την ημέρα σου ακριβώς όπως θα έκανες αν έφευγες από το σπίτι για να πας στην εργασία σου. Βγάλε τις πιτζάμες σου, φόρεσε καλύτερα ρούχα και βάλε τον εαυτό σου στη διαδικασία της παραγωγικότητας, ακριβώς όπως έκανες και πριν την τηλεργασία. Σε αυτή την περίπτωση η ρουτίνα θα σε βοηθήσει να γίνεις πιο δημιουργική και παραγωγική.

Χελλόου, βάλε  κόκκινο κραγιόν στο επόμενο zoom meeting.