Ελλειπτικό vs. διάδρομος Ποιο από τα δυο είναι καλύτερο για σένα;

Ελλειπτικό vs. διάδρομος: Ποιο από τα δυο είναι καλύτερο για σένα;

Το κάθε μηχάνημα για αερόβια άσκηση προσφέρει κάτι διαφορετικό, είτε μιλάμε για τόνωση είτε για ενδυνάμωση. Μόλις μπεις σε κάποιο γυμναστήριο, το πρώτο πράγμα που θα ακούσεις θα είναι αγκομαχητά από όλους εκείνους που είναι πάνω σε ένα μηχάνημα αερόβιας γυμναστικής. Ποια είναι αυτά τα μηχανήματα; Ο διάδρομος, το ελλειπτικό, το step, τα κωπηλατικά και πολλά άλλα. Πλέον, υπάρχουν διάφορες επιλογές για σταθερή αερόβια άσκηση. Εύκολα όμως μπορείς να “χαθείς” σε αυτές.

Για να σε βοηθήσουμε, θα συγκρίνουμε δύο από τα πιο γνωστά μηχανήματα: το ελλειπτικό και τον διάδρομο. Και τα δύο σε βοηθούν να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, έχοντας πολλά υπέρ και κατά. 

> Ο διάδρομος

Το μηχάνημα αυτό επιτρέπει περπάτημα, jogging και τρέξιμο επί τόπου. Στους περισσότερους διαδρόμους μπορείς να ρυθμίσεις την ταχύτητα, την κλίση, την απόσταση που θες να διανύσεις, τον ρυθμό αλλά και το πρόγραμμα που θέλεις να “τρέξεις”.

Ο στόχος του

Το τρέξιμο, το jogging ή το περπάτημα επάνω σε αυτό το μηχάνημα βοηθάει κυρίως το κάτω μέρος του σώματός σου. Το τρέξιμο θα βοηθήσει ιδιαίτερα την ενδυνάμωση ολόκληρου του κορμού. 

Κάθε πότε πρέπει να κάνεις διάδρομο;

Είναι το τέλειο μηχάνημα όταν θέλεις να αποφύγεις άλλους δρομείς ή όταν δεν μπορείς να τρέξεις έξω λόγω καιρού. Στα καινούργια μοντέλα διαδρόμων πλέον μπορείς να ελέγξεις τη διαδρομή που κάνεις, να ρυθμίσεις τον ρυθμό που τρέχεις και να βάλεις τους στόχους σου. 

Ακριβώς επειδή η ταχύτητα ρυθμίζεται από το μηχάνημα και όχι από εσένα, σε βοηθάει να είσαι σε εγρήγορση και να μένεις σταθερή στους ρυθμούς που θέλεις. Αυτό είναι κάτι που δύσκολα θα γινόταν αν η γυμναστική γινόταν σε εξωτερικό χώρο. 

Ακόμα κι αν το τρέξιμο δεν είναι από τα αγαπημένα σου κομμάτια, αυτό το μηχάνημα βοηθάει αρκετά στην εκγύμναση του κάτω μέρους του σώματός σου. Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν τρέχεις έχοντας δώσει κάποια κλίση. 

Πότε να μην χρησιμοποιείς τον διάδρομο

Ο διάδρομος δεν συνιστάται όταν υπάρχει κάποιος τραυματισμός στον αστράγαλο, στον γόνατο ή στον γοφό. Κάτι που δεν θα έριχνε τόσο βάρος στο κάτω μέρος του σώματος είναι το ποδήλατο, το κολύμπι ή το ελλειπτικό. 

Θετικά

  • Ενδυναμώνει το κάτω μέρος του σώματoς και κάποιες φορές και τον κορμό
  • Eίναι κατάλληλο για προετοιμασία αγώνων δρόμου όταν δεν βοηθούν οι εξωτερικές συνθήκες
  • Βοηθάει στη βελτίωση της ταχύτητας
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τρέξιμο σε ανοδική πορεία 
  • Βοηθάει στην απώλεια βάρους

Αρνητικά

  • Δεν βοηθάει όσους αναρρώνουν μετά από τραυματισμό (εκτός αν υπάρχει επίβλεψη) 
  • Δεν είναι κατάλληλο για βελτίωση του τρόπου βάδισης κατά το τρέξιμο

goodhousekeeping.com

> Το ελλειπτικό

Έχει θέσεις για το κάθε πόδι και το κάθε χέρι, καθώς κουνάς τα χέρια σου μπρος και πίσω τα πόδια σου κινούνται σχηματίζοντας έναν κύκλο. Ελάχιστα είναι τα ελλειπτικά που σου επιτρέπουν να αλλάξεις την κλίση. 

Ο στόχος

Ο στόχος είναι η εκγύμναση των γλουτών, των τετρακέφαλων και πολλών άλλων μυών του κάτω μέρους του σώματος. Κουνώντας τους μοχλούς, το μηχάνημα βοηθά να γυμνάσεις τα χέρια και το πάνω μέρος της πλάτης. Επειδή γυμνάζει και το πάνω μέρος του σώματος, προσφέρει πολλά περισσότερα από τον διάδρομο. 

Κάθε πότε πρέπει να κάνεις ελλειπτικό;

Το μηχάνημα αυτό είναι κατάλληλο για τραυματισμένες αρθρώσεις. Αν δεν αποζητάς καύση λίπους, τότε το ελλειπτικό θα σε βοηθήσει να κάνεις ένα διάλειμμα από τον διάδρομο.

Πότε να μην χρησιμοποιήσεις το ελλειπτικό 

Στην πραγματικότητα, σε κανένα άθλημα δεν θα κινηθείς ποτέ όπως όταν είσαι πάνω στο ελλειπτικό. Αν θέλεις να βελτιωθείς στο τρέξιμο, στα βαθιά καθίσματα και στις προβολές, σίγουρα δεν είναι το κατάλληλο για σένα. 

Μπορεί να σε βοηθάει να “κάψεις τα ψωμάκια”, αλλά δεν προσφέρει καμία ενδυνάμωση στα πόδια. Αν ψάχνεις κάτι τέτοιο, τότε το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι το τρέξιμο. 

Θετικά

  • Κατάλληλο για ασκήσεις χωρίς μεγάλη επιβάρυνση
  • Στοχεύει στο πάνω αλλά και στο κάτω μέρος του κορμού
  • Βοηθάει στην καύση λίπους σε "δύσκολα" σημεία, όπως οι γλουτοί
  • Βοηθάει στην απώλεια βάρους

Αρνητικά

  • Δεν μετράει τις αποστάσεις 
  • Δεν ενδυναμώνει όσο ο διάδρομος
  • Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κλίση 

Τι είναι καλύτερο από τα δύο;

Και τα δύο είναι πολύ αποτελεσματικά εργαλεία. Το τι είναι καλύτερο για σένα εξαρτάται από το τι χρειάζεσαι, πώς νιώθεις μετά και τι σε διασκεδάζει περισσότερο. Αν δεν ψάχνεις κάτι συγκεκριμένο μπορείς να κάνεις ένα συνδυασμό και των δύο!

Πηγή: goodhousekeeping.com Μετάφραση: Εύα Τόλιου

featured image: Flipboard
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.