Τι είναι το 'οικολογικό άγχος' και πώς θα το αντιμετωπίσεις;

Τι είναι το ‘οικολογικό άγχος’ και πώς θα το αντιμετωπίσεις;

8 απλές συμβουλές για την αντιμετώπιση του φόβου γύρω από την κλιματική αλλαγή.

Πολλοί από εμάς υποφέρουν από αισθήματα φόβου και ανησυχίας γύρω από την αλλαγή του κλίματος και την υπερθέρμανση του πλανήτη. Πράγματι, η κλιματική κρίση αποτελεί μια πραγματική απειλή για τον πλανήτη. Όλοι πρέπει να αναλάβουμε δράση αν θέλουμε να αποφύγουμε την καταστροφή. Αλλά ενώ είναι ζωτικής σημασίας για μας να κατανοήσουμε τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, οι τίτλοι των ειδήσεων προκαλούν άγχος και αποτελούν απειλή για την ψυχική σου υγεία.

Μάλιστα, πάνω από το ένα τρίτο (34%) των ανθρώπων βιώνει «οικολογικό άγχος». Πρόκειται για ένα συγκεκριμένο είδος άγχους που συνδέεται με το φόβο και την ανησυχία για το μέλλον του πλανήτη. Επιπλέον, ένας τεράστιος αριθμός (29%) αισθάνεται «συγκλονισμένος» από την αλλαγή του κλίματος, με αυτόν τον αριθμό να αυξάνεται στο 40% για τα άτομα ηλικίας 16-24 ετών.

Εδώ, θα διαβάσεις τις καλύτερες συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσεις αυτά τα συναισθήματα.

Εστίασε στο τώρα

Το μέλλον μπορεί είναι αβέβαιο, τώρα όμως όλα είναι καλά. Αυτή τη στιγμή είμαστε ασφαλείς. Αυτή τη στιγμή, έχουμε ό, τι χρειαζόμαστε. Ένα βασικό σύμπτωμα του άγχους είναι η ανησυχία για το μέλλον - αλλά η μόνη στιγμή που έχουμε οποιοδήποτε έλεγχο είναι το εδώ και τώρα.

Κάνε διαλογισμό που βοηθάει να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό σου να μένει στο παρόν. Στην καθημερινή σου ζωή, στρέψε την προσοχή σου σε αυτό που μπορείς να δεις, να ακούσεις, να αισθανθείς, να μυρίσεις και να δοκιμάσεις. Θα σε αποσπάσει από το μέλλον και θα επιστρέψεις στο τώρα.

Νιώσε ευγνωμοσύνη για όσα έχεις

Η ευγνωμοσύνη είναι το αντίδοτο του άγχους. Νιώσε ευγνώμων για τα απλά πράγματα που θεωρούσες δεδομένα στο παρελθόν. Θα προωθείς έτσι μια θετική νοοτροπία και θα έχεις μια αίσθηση ηρεμίας.

Μετάτρεψε το άγχος σου σε δράση

Είναι εύκολο να αισθάνεσαι αβοήθητη, αλλά οι πράξεις μας έχουν σημασία. Πολλές μικρές αλλαγές μπορούν να προστεθούν σε κάτι μεγάλο. Το άγχος είναι μια ενέργεια και μπορούμε να την μετατρέψουμε σε δράση και λήψη μέτρων. Τότε θα αισθανθείς λιγότερο αβοήθητη και περισσότερο σε έλεγχο.

Αγόρασε λιγότερα

Ο εθισμός στα ψώνια και η ακόρεστη ανάγκη για υλικά πράγματα μπορούν να πυροδοτήσουν το άγχος. Ειδικά, όταν συνειδητοποιήσουμε πόσα απόβλητα δημιουργούμε. Μια απλή και ιδανική τεχνική για εξοικονόμηση χρημάτων είναι να αγοράζεις λιγότερα πράγματα.

Συμφιλιώσου με την αβεβαιότητα

Η σύγχρονη ζωή έχει δημιουργήσει την ψευδαίσθηση της ασφάλειας. Αλλά τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν είναι εγγυημένο. Οι πρόγονοί μας επιβίωσαν από την αβεβαιότητα. Αντιμετώπισαν ξηρασία, την εποχή των παγετώνων, πολέμους και λιμούς. Ίσως να μην πιστεύουμε ότι μπορούμε να χειριστούμε την αβεβαιότητα, αλλά μπορούμε - είναι στο DNA μας.

Προτίμησε τα βιώσιμα προϊόντα

Ένας άλλος τρόπος είναι να μην επιβαρύνουμε τη γη. Άρα χρησιμοποιείς βιώσιμα προϊόντα όπου μπορείς. Αυτό μπορεί να μεταφράζεται σε ένα επαναχρησιμοποιήσιμο γυάλινο μπουκάλι νερό, σε ανακυκλωμένο χαρτί και άλλα.

Κάνε εξάσκηση στο self-care

Όταν αγχώνεσαι, κάνε ένα διάλειμμα και φρόντισε τον εαυτό σου. Είναι πολύ σημαντικό να ξεκουράζεσαι και να επαναφορτίζεσαι.

Να θυμάσαι ότι όλα είναι προσωρινά

Όλα τελικά υπόκεινται σε αποσύνθεση και διάλυση. Η ασθένεια, η γήρανση και ο θάνατος είναι αναπόφευκτα για όλους μας. Τα αγχώδη μυαλά μας θέλουν να πιστεύουν ότι τα πράγματα είναι σταθερά, ασφαλή και αμετάβλητα. Εάν μπορούμε να παραδοθούμε στις αλλαγές της ζωής, θα βρούμε περισσότερη ειρήνη από ό, τι αν αντισταθούμε.

featured image: stylist.co.uk
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.