4 είδη μοναξιάς και πώς θα τα αντιμετωπίσεις

4 είδη μοναξιάς και πώς θα τα αντιμετωπίσεις

Όπως ίσως ήδη γνωρίζεις, δε χρειάζεται να είναι κανείς πραγματικά μόνος για να νιώθει μοναχικός. Μια τοξική φιλία ή ερωτική σχέση μπορεί να απομονώσει κάποιον, ακόμα και αν περικλείεται από άλλους ολόκληρο το 24ωρο. Το αίσθημα της μοναξιάς επηρεάζει τους ανθρώπους με διάφορους τρόπους και για αυτόν τον λόγο υπάρχουν τρία είδη της: η συναισθηματική, η κοινωνική, η περιστασιακή και η χρόνια.

Πώς μπορείς να ξέρεις ποιο από τα τέσσερα είδη μοναξιάς βιώνεις; Διάβασε παρακάτω τις βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζεις για το καθένα, αλλά και τρόπους για να κάνεις την προσπάθεια σου να το αντιμετωπίσεις. Όπως τις διαβάσαμε στο Stylist.

Συναισθηματική μοναξιά

Η συναισθηματική μοναξιά είναι περισσότερο βαθιά, αφορά τα πολύ εσωτερικά "στρώματα" μιας ψυχοσύνθεσης. Αποτελεί ένας είδος μοναξιάς που μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη βοήθεια κάποιου ειδικού, αφού δεν αφορά στιγμές, αλλά περισσότερο αποτελεί μόνιμη κατάσταση. Η αντιμετώπιση της συναισθηματικής μοναξιάς ξεκινάει από τη ρίζα του προβλήματος. Το άτομο πρέπει να σκεφτεί για ποιο λόγο νιώθει έτσι, να αναλύσει το backround και τις εμπειρίες που οδήγησαν σε τέτοια συναισθήματα. Έτσι θα καταφέρει να αντιμετωπίσει πραγματικά το ζήτημα αφήνοντας πίσω του μοτίβα, σκέψεις και συμπεριφορές που επιβραδύνουν την εξέλιξή του.

Περιστασιακή μοναξιά

Πολλοί millennials αποφασίζουν να φύγουν στο εξωτερικό για να δουλέψουν. Αυτό και μόνο έχει ως αποτέλεσμα το να νιώθουν -τουλάχιστον στην αρχή- άβολα και μοναχικά. Προσπαθώντας να εγκλιματιστούν σε ένα νέο περιβάλλον/κουλτούρα/κοινωνία/ομάδες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσκολία ανάπτυξης νέων σχέσεων και φιλιών.

Το να πιέσει κανείς τον εαυτό του να κοινωνικοποιηθεί, όσο νιώθει έτσι, είναι το κλειδί. Η ύπαρξη φίλων στη ζωή ενός ατόμου, δεν το κάνει μόνο χαρούμενο σε μοιρασμένες στιγμές, αλλά και συνολικά. Σε περιπτώσεις, λοιπόν, που κάποιος νιώθει να βιώνει περιστασιακή μοναξιά, καλό είναι να εκθέσει τον εαυτό του εκεί έξω, να βάλει νέα άτομα στη ζωή του και να ανοιχτεί.

4 είδη μοναξιάς και πώς θα τα αντιμετωπίσεις

stylist.co.uk

Κοινωνική μοναξιά

Η κοινωνική μοναξιά συνήθως βιώνεται από άτομα που αντιμετωπίζουν θέματα σε κοινωνικές καταστάσεις. Συνήθως είναι άνθρωποι που είναι ιδιαίτερα ντροπαλοί, νιώθουν άβολα σε κοινωνικές περιστάσεις ή/και έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Αμφισβητούν την ίδια τους την ικανότητα να είναι διασκεδαστικοί και ενδιαφέροντες ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους.

Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να βοηθήσουν διάφορες προσπάθειες. Για παράδειγμα, το να βρεθεί η αιτία που έχει οδηγήσει στη χαμηλή αυτοπεποίθηση, ως ρίζα, μπορεί να λύσει διάφορα σχετικά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης και της μοναξιάς. Υπάρχουν πολλά groups ψυχοθεραπείας που αφορούν αυτό το ζήτημα και έχουν βοηθήσει πολλούς ανθρώπους να μη νιώθουν μόνοι σε αυτό.

Χρόνια μοναξιά

Η χρόνια μοναξιά είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει άτομα που είναι μόνα τόσα χρόνια, που πλέον αυτό έχει γίνει τρόπος ζωής. Αφορά κυρίως ηλικιωμένους που έχουν χάσει τον για χρόνια σύντροφό τους ή γονείς που τα παιδιά τους σπουδάζουν ή ζουν μόνιμα στο εξωτερικό. Αυτό που είναι σημαντικό σαν πρώτο βήμα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να μην ξεχνάει κανείς πως όλοι έχουμε την ανάγκη για φιλίες και σχέσεις. Το να ζητήσει κανείς βοήθεια εκτός από βασικό, είναι και σωτήριο.

Πηγή πληροφοριών: stylist.co.uk
featured image: Thought Catalog Tumblr
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.