Γιατί νιώθεις αφυδατωμένη ακόμα και όταν πίνεις πολύ νερό;

Γιατί νιώθεις αφυδατωμένη ακόμα και όταν πίνεις πολύ νερό;

Ακόμα και αν πίνεις αρκετή ποσότητα νερού, εξακολουθείς να είσαι διψασμένη και αφυδατωμένη; Αυτό είναι αρκετά συνηθισμένο και μπορεί να συμβεί για πολλούς λόγους. Ακολουθούν κάποιες χρήσιμες πληροφορίες για την ενυδάτωση του οργανισμού και το γιατί μπορεί να νιώθεις έτσι.

Πόσο νερό πρέπει να πίνεις κάθε μέρα;

Αν και ο καθένας έχει ελαφρώς διαφορετικές ανάγκες, ο πιο απλός κανόνας είναι να διαιρέσεις το βάρος σου με τον αριθμό 30. Με άλλα λόγια, εάν ζυγίζεις 60 κιλά, θα χρειαστεί να πίνεις περίπου 2 λίτρα νερού κάθε μέρα.

Αυτός είναι ένας γενικός όμως κανόνας που δεν ισχύει για όλους. Για παράδειγμα, ίσως χρειαστείς περισσότερο ή λιγότερο νερό ανάλογα με τη διατροφή, τα φάρμακα, το περιβάλλον που ζεις, τα επίπεδα δραστηριότητας και άλλους παράγοντες.

Τα τρόφιμα που περιέχουν πολύ νερό μπορούν επίσης να σε ενυδατώσουν. Άρα, εάν τρως πολλά αγγούρια, φράουλες, καρπούζι, σέλινο και άλλα τέτοια φρούτα και λαχανικά, ίσως να μη χρειάζεσαι τόσο νερό.

Η σημασία του να μένεις ενυδατωμένη

Η καλή ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του σώματός σου. Διασφαλίζει ότι το αίμα κυκλοφορεί επαρκώς, τα απόβλητα απομακρύνονται αποτελεσματικά και η θερμοκρασία του σώματος ρυθμίζεται μέσω της εφίδρωσης. Επιπλέον, παράγονται ορμόνες και τα σηματοδοτικά μόρια που απαιτούνται από το νευρικό σύστημα.

Επιπρόσθετα, το να μένεις ενυδατωμένη συμβάλλει στη θεραπεία και την πρόληψη κατά χρόνιων ασθενειών. Είναι η βασική γραμμή της όλης ομοιόστασης στο σώμα.

Είναι δυνατόν να πίνεις τόσο πολύ νερό;

Ενώ η κατανάλωση νερού είναι σημαντική στο να διατηρείς το σώμα σου υγιές, η υπερβολική ενυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε δηλητηρίαση. Η περίσσεια νερού αραιώνει σημαντικούς ηλεκτρολύτες του αίματος όπως το νάτριο, το κάλιο, το μαγνήσιο και το ασβέστιο. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μυϊκές κράμπες, αδυναμία, καρδιακές αρρυθμίες και θανατηφόρο πρήξιμο του εγκεφάλου. Αλλά οι πιο σοβαρές επιπλοκές είναι σπάνιες και απαιτούν πόση πάνω από 3 ½ λίτρων νερού κάθε μέρα.

Σημάδια αφυδάτωσης

Υπάρχουν μερικά κοινά συμπτώματα, όπως οι πονοκέφαλοι, η κόπωση, το ξηρό δέρμα, η δυσκοιλιότητα και η δυσκαμψία. Ακόμα, τα εύθραυστα μαλλιά και οι μυϊκές κράμπες. Μάλιστα, εάν δεν πηγαίνεις στο WC συχνά, αυτό δείχνει ότι δεν καταναλώνεις αρκετό νερό μέσα στη μέρα.

Τι θα συμβεί αν πίνω αρκετό νερό και εξακολουθώ να αισθάνομαι αφυδατωμένη;

Υπάρχουν μερικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να νιώσεις αφυδατωμένη. Ακόμα και όταν καταναλώνεις τη συνιστώμενη ποσότητα νερού:

  • Η ανισορροπία ηλεκτρολυτών: Ειδικά, αν δεν καταναλώνεις αρκετά φρούτα και λαχανικά, οι ηλεκτρολύτες- νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο, χλωριούχο κ.λπ. - μπορούν να αποβληθούν με το νερό. Το σώμα προκαλεί δίψα ως απόκριση, η οποία σε κάνει να πίνεις περισσότερο νερό και προκαλεί περαιτέρω αραίωση των ηλεκτρολυτών. Οι ηλεκτρολύτες και οι ίνες χρειάζονται, για να απορροφήσουν το νερό στα κύτταρα σου. Οι μπανάνες, το νερό καρύδας και πολλά άλλα τρόφιμα περιέχουν σημαντικούς ηλεκτρολύτες που ενυδατώνουν το σώμα, ρυθμίζουν τη λειτουργία των μυών και των νεύρων και πολλά άλλα.
  • Η έντονη εφίδρωση: Το σώμα σου χάνει ηλεκτρολύτες και υγρά, όσο ιδρώνεις. Αν και τα δύο δεν αναπληρωθούν, θα αρχίσεις να αισθάνεσαι άσχημα, αφού μπορεί να αποβάλλεις ακόμα περισσότερους ηλεκτρολύτες και να είναι επικίνδυνο. Αντί να πιεις νερό όταν κάνεις μια έντονη προπόνηση, ειδικά σε μια ζεστή μέρα, τα αθλητικά ποτά μπορεί να είναι μια καλύτερη επιλογή. Θα βοηθήσουν να μείνεις ενυδατωμένη και να διατηρήσεις μια σωστή ισορροπία ηλεκτρολυτών. Αλλά να ξέρεις τι καταναλώνεις. Πολλά αθλητικά ποτά είναι γεμάτα με ζάχαρη.
  • Η πείνα: Υπάρχουν μερικές αλληλεπικαλυπτόμενες ενδείξεις μεταξύ πείνας και αφυδάτωσης, όπως η ευερεθιστότητα. Σύμπτωμα πιο συνηθισμένο για τα άτομα με δυσλειτουργία του σακχάρου στο αίμα.
  • Ο απαιτούμενος χρόνος ενυδάτωσης: Εάν αφυδατωθείς, μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος, για να ενυδατωθείς σωστά. Ακόμα και αν πίνεις πολύ νερό. Αφού τα εισερχόμενα στο κυκλοφορικό σύστημά σου υγρά μοιράζονται στους ιστούς του σώματος. Κάτι που μειώνει προσωρινά την περιεκτικότητα του υγρού στην κυκλοφορία σου.
  • Η λήψη διουρητικών φαρμάκων: Σημαντικά υγρά και οι ηλεκτρολύτες αποβάλλονται από το σώμα εξαιτίας τους.
featured image: MyDomaine
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.