5 τρόποι να αυξήσεις τη συναισθηματική σου νοημοσύνη

5 τρόποι να αυξήσεις τη συναισθηματική σου νοημοσύνη

Σύμφωνα με ψυχολόγους

Η συναισθηματική νοημοσύνη, ή αλλιώς EQ, είναι ένας διάσημος όρος που συναντάμε σε συζητήσεις που έχουν να κάνουν με τον ορθό και αποδοτικό τρόπο επικοινωνίας, αλλά και την ανάπτυξη μίας υγιούς σχέσης. Ωστόσο, το να αναπτύξεις την συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να μοιάζει βουνό, ειδικά όταν δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις και τι πραγματικά σημαίνει. 

Στην ουσία, η συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να γνωρίζεις και να ρυθμίζεις τα συναισθήματά σου ενώ αντιλαμβάνεσαι και όσα νιώθουν οι γύρω σου. Όσο περισσότερη συναισθηματική νοημοσύνη αποκτάς, τόσο πιο εύκολα μπορείς να διαχειριστείς τη σχέση σου με τον εαυτό σου και με τους άλλους. 

Υπάρχουν πρακτικοί τρόποι να αναπτύξεις την συναισθηματική σου νοημοσύνη σήμερα κιόλας. Παρακάτω θα βρεις τις συμβουλές από 5 ψυχολόγους που θα ανεβάσουν το ΕQ σου. Όπως τις μοιράστηκαν στο mindbodygreen.com: 

Όταν συμβαίνει κάτι κακό μην φεύγεις μακριά

Όλοι μας έχουμε βρεθεί σε παρόμοια θέση! Κάτι κακό συμβαίνει, είτε αυτό είναι ένας χωρισμός είτε μία δύσκολη μέρα στη δουλειά και γυρνώντας σπίτι προσπαθούμε να αποσπάσουμε την προσοχή μας. Η συμβουλή των ειδικών; Μην γίνεσαι αναίσθητη. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να γίνεσαι αναίσθητη. Πολλοί είναι αυτοί που το “ρίχνουν” στις ουσίες, το αλκοόλ, σε οθόνες, social media, το φαγητό, την τηλεόραση, και άλλα. 

Κάνε ένα βήμα πίσω και αναρωτήσου γιατί θέλεις να ξεφύγεις. Όταν καταλάβεις, προσπάθησε να το αποδεχτείς και να το αφήσεις να σε επηρεάσει όσο χρειάζεται. 

Ημερολόγιο

Το να κρατάς ημερολόγιο κάθε μέρα σε κάνει να καταλαβαίνεις καλύτερα τον εαυτό σου. Μπορείς σου κάνεις τις εξής ερωτήσεις:

  • “Τι μαθήματα πήρα;”
  • “Τι προκλήσεις συνάντησα;” 
  • “Πώς μεγάλωσα σήμερα;”
  • “Τι έμαθα για τον εαυτό μου;”
  • “Τι έμαθα για τους άλλους σήμερα;”

Τσέκαρε συχνά τον εαυτό σου

Τσέκαρε συχνά τα συναισθήματά σου. Βάλε κάτι σαν ξυπνητήρι στον εαυτό σου ώστε να το θυμάσαι. Ρώτα:” Τι ακριβώς αισθάνομαι;” Και απάντησε ειλικρινά.

Γίνε περίεργη και δημιούργησε μία γραμμή μεταξύ των συναισθημάτων και των σκέψεών σου. 

Προσπάθησε να εξασκηθείς και με τα συναισθήματα των γύρω σου 

Μάθε να εκτιμάς. Σύμφωνα με ψυχολόγους, το να καταλαβαίνεις το τι αισθάνεσαι κάποιος γύρω σου σημαίνει ότι μπορείς να καταλάβεις τι περνάει αυτή την περίοδο. 

Η αντίληψη πολλές φορές αλλάζει με την ηλικία. Επίσης, δεν χρειάζεται να συμφωνείς με τα συναισθήματά των γύρω σου για να καταλάβεις τι ακριβώς συμβαίνει. 

Προσπάθησε να βλέπεις τον εαυτό σου μέσα από τις συνομιλίες σου με τους άλλους

Το μυστικό είναι το να επαναλαμβάνεις όσα ακούς. Πολλές φορές ακούμε κάτι που μπορεί να μην καταλάβαμε. Είναι φορές που ακούς όσα λέει ο συνομιλητής σου και δεν καταλαβαίνεις. Με το να επαναλαμβάνεις όσα λέει, του δείχνεις ότι όντως άκουγες όλα όσα έλεγε. 

Φυσικά, όταν ξεκινήσεις να εφαρμόζεις τις 5 παραπάνω συμβουλές ίσως σε βοηθήσει παράλληλα να ξεκινήσεις διαλογισμό ή να κάνεις μερικές θεραπείες ώστε να μάθεις καλύτερα και τον εαυτό σου. 

Θα δεις πως όταν ξεκινήσεις να καταλαβαίνεις τα δικά σου συναισθήματα, θα μπορέσεις να καταλάβεις και αυτά των γύρω σου. 

Πηγή: mindbodygreen.com Μετάφραση: Εύα Τόλιου Featured image: Wake Up Your Mind

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.