10 πράγματα που μπορείς να κάνεις αν θέλεις να φροντίσεις πραγματικά τον εαυτό σου

10 πράγματα που μπορείς να κάνεις αν θέλεις να φροντίσεις πραγματικά τον εαυτό σου

Δεν είναι απαραίτητο να παραιτηθείς από τη δουλειά σου ή να αλλάξεις κραγιόν

Από τότε που έγινε μόδα η ψυχανάλυση και σταματήσαμε να πηγαίνουμε τοίχο τοίχο όταν έχουμε ραντεβού με το θεραπευτή μας, η ψυχική υγεία μπήκε στην πρώτη γραμμή. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις αν θέλεις να λες ότι προσέχεις και αφουγκράζεσαι τις ανάγκες σου. Το σίγουρο είναι πως η πραγματική φροντίδα κρύβεται στα απλά, σε αυτά που θεωρούμε δεδομένα και δεν τα πιστεύουμε και πολύ.

Η φροντίδα του εαυτού μας είναι ένα κράμα πολλών παραγόντων, αλλά συνήθως συνδέουμε την αυτοφροντίδα με ένα διήμερο σε πολυτελές spa ή κλείνοντας το επόμενο ραντεβού στην αισθητικό. Η πραγματική φροντίδα όμως η ουσιαστική δεν βρίσκεται μόνο στη διασκέδαση και στο καλλωπισμό. Είναι πολλά πράγματα μαζί.

Όπως τα παρακάτω:

Να δίνεις μεγάλη σημασία στον ύπνο

Ο μέσος άνθρωπος χρειάζεται 8-10 ώρες ύπνου ημερησίως. Αν έχεις μειώσει κατά πολύ τις ώρες που κοιμάσαι είτε λόγω στρες, έντασης κλπ. αυτό κάποια στιγμή θα φανεί. Ο οργανισμός σου θα επαναστατήσει γιατί τον ωθείς στα άκρα. Οι συχνές ημικρανίες και η έλλειψη συγκέντρωσης θα είναι απλά η αρχή.

Να αποταμιεύεις χρήματα ακόμα κι αν δεν υπάρχει κάποια έκτακτη ανάγκη ή κάποιο ταξίδι στα πλάνα σου

Δεν έχει σημασία αν το καλοκαίρι θα το περάσεις στο εξοχικό του φίλου σου κι αυτό σημαίνει ότι τα έξοδά σου είναι ούτως ή άλλως ελάχιστα. Οπότε έχεις περιθώριο να κάνεις φύλο και φτερό την πιστωτική σου στα μαγαζιά. Η υπερβολή δεν είναι σημάδι φροντίδας, το αντίθετο θα έλεγα. Πρέπει να μάθεις να περιορίζεις τα έξοδα σου και να στοχεύεις στις πραγματικές σου ανάγκες. Τότε θα καταλάβεις πως ο στόχος να αποταμιεύεις κάθε μήνα χρήματα είναι κάτι περισσότερο από επιτακτική ανάγκη. Ίσως σε σώσουν σε μια δύσκολη στιγμή ή σώσεις εσύ κάποιον. Ή ακόμα μπορεί τα χρησιμοποιείς για έναν καινούργιο στόχο που θα έχει να σου δώσει περισσότερα από ένα ακόμη φόρεμα στη ντουλάπα σου.

Να εκφράζεσαι πάντα εκεί που πρέπει

Ό,τι κι αν έχεις μέσα σου από καταπιεσμένο έρωτα, απωθημένο, νεύρα από διαφωνίες στη δουλειά, να μιλάς. Να τα βγάζεις από μέσα σου και να τα μοιράζεσαι με αυτούς που ευθύνονται ή και μ' αυτούς που νοιάζονται. Στους πρώτους να ζητάς εξηγήσεις και στους δεύτερους να βγάζεις την ψυχούλα σου. Γιατί μοιρασμένη λύπη θα είναι πάντα μισή λύπη. Η ευτυχία όμως όταν μοιράζεται, διπλασιάζεται. Καμιά σιωπή δε φέρνει ευτυχία.

Να κάνεις συχνά τσεκ απ

Δεν έχει γιατί και δεν έχει δε βρήκα χρόνο. Στο λέει ένας άνθρωπος που δε θέλει να βλέπει γιατρό σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων και δίνει αίμα με ολόκληρη ιεροτελεστία πριν. Όμως πρέπει να προσέχεις και να παρακολουθείς συχνά την υγεία σου. Οπότε λέμε ναι στο τσεκ απ και μετά τρώμε παγωτό με διπλή στρατσιατέλα για την επιβράβευση.

Να κρατάς στη δουλειά ένα ευχάριστο προφίλ. Ώστε να μπορείς να συνεργάζεσαι ήρεμα και να αποδοτικά

Αν αυτό ανατραπεί οποιαδήποτε στιγμή μην το κρατήσεις μέσα σου. Και φυσικά μη δημιουργήσεις σενάρια και τάσεις φυγής. Τα προβλήματα είναι για να τα κοιτάμε κατάματα και να τα αντιμετωπίζουμε με τη σοβαρότητα που τους αναλογεί.

Να προσπαθείς να ξεπερνάς τους φόβους σου ή έστω να μιλάς για αυτούς

Δε γίνεται σε όλη σου τη ζωή να ξέρεις ότι έχεις υψοφοβία, ότι ιδρώνουν τα χέρια σου μόλις πλησιάσεις τα κάγκελα στο μπαλκόνι και κοιτάξει το βλέμμα σου στο κενό, αλλά να μην κάνεις τίποτα γι' αυτό. Συμβουλέψου έναν ειδικό, εξασκήσου με κάποιο τρόπο αλλά μην αφήνεις τους φόβους σου να σε κυριεύουν και να σε κρατάνε πίσω. Μόνο έτσι τους νικάς, όταν πάψεις να τους φοβάσαι.

Να φτιάξεις ένα πρόγραμμα που να περιλαμβάνει τουλάχιστον μισή ώρα χαλάρωσης ανάμεσα στις δραστηριότητες της μέρας

Μέσα σε αυτό το μισάωρο θα πρέπει να κάνεις πράγματα που σε ηρεμούν και σε αποφορτίζουν. Από το να φτιάξεις μια νέα λίστα στο Spotify μέχρι να βγάλεις τον σκύλο σου βόλτα.

Να μην υποτιμάς τη δύναμη του ντους

Δεν ξέρω ποιος είναι αυτός που είπε πρώτος «Κάνε ένα ντους να συνέλθεις», αλλά να ξέρεις ο τύπος έχει δίκιο. Το νερό έχει ευεργετική επίδραση στα τεντωμένα νεύρα, το στρες, την άσχημη διάθεση. Συχνά ένα χαλαρό μπάνιο είναι η λύση στο πρόβλημά σου: Από το άρθρο που δεν τελειώνει, τον πονοκέφαλο που δεν περνάει όσα παυσίπονα και να πάρεις και ένα σώμα που μοιάζει να είναι κοκαλωμένο σαν να τσιμεντώθηκε από κάποιον.

Να βάλεις την άσκηση στη ζωή σου για πάντα

Όχι μόνο όταν σε πληγώνει η ζυγαριά ή σε ζορίζει το τζιν, αλλά 12 μήνες το χρόνο. Σκοπός δεν είναι μόνο να κρατάς ζωντανή μια δυνατή αδυνατισμένη φιγούρα αλλά ένα σώμα γεμάτο ενέργεια, απαλλαγμένο από εντάσεις και αναζωογονημένο.

Να μάθεις να λες όχι

Ίσως είναι δυσκολότερο σημείο της λίστας. Γιατί όταν αποφασίζεις να πεις «όχι» σημαίνει πως αποφασίζεις κάποιους να τους στενοχωρήσεις και να τους ξεβολέψεις. Και σίγουρα δεν είναι εύκολο να αλλάξεις κάτι που όλοι πλέον θεωρούν δεδομένο από σένα. Όμως καμιά φορά τα δεδομένα πρέπει να γίνουν ζητούμενα. Για να δεις τι αξίζει.

Δες ακόμα:

8 tips για την ψυχική σου υγεία


featured image: yogisurprise.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.