Τελικά είναι κακό για τα πόδια σου το να περπατάς ξυπόλητη;

Βγάζεις τα παπούτσια σου κάθε φορά που μπαίνεις στο σπίτι - και ζητάς από όποιον σε επισκεφτεί να κάνει το ίδιο. Το να περπατάμε ξυπόλητοι είναι κακό τελικά για τα πόδια μας; Ακόμη και σε εσωτερικούς χώρους; Ο Δρ. Miguel Cunha, ιδρυτής του Gotham Footcare στη Νέα Υόρκη, δηλώνει στο Pure Wow: «Συμβουλεύω πάντα τους ανθρώπους να μην περπατούν ξυπόλητοι, ειδικά σε δημόσιους χώρους».

Κίνδυνοι που συνδέονται με το να περπατάς ξυπόλητη:

Το πόδι του αθλητή (Athlete’s foot)

«Το πόδι του αθλητή είναι μια μυκητιασική λοίμωξη του ποδιού που αναπτύσσεται συνήθως στα πέλματα των ποδιών και ανάμεσα στα δάκτυλα», σύμφωνα με τον Δρ.Cunha. Παράγει συνήθως κνησμώδες, ξηρό δέρμα, ή σε πιο σοβαρές περιπτώσεις φλεγμονή και φουσκάλες. Ο Δρ.Cunha θεωρεί ότι πολλά από αυτά τα ζητήματα είναι αποτέλεσμα των ανθρώπων που περπατούν ξυπόλητοι σε δημόσιους χώρους ή στο γυμναστήριο. Τα πόδια τους εκτίθενται σε βακτήρια και μύκητες που μπορούν να μολύνουν το δέρμα και τα νύχια.

Πελματιαία Απονευρωσίτιδα

Σύμφωνα με τον Δρ.Cunha, «Το πόδι περιέχει μια παχιά δέσμη ιστών που ονομάζεται πελματιαία περιτονία που εκτείνεται από τη φτέρνα μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών. Η λειτουργία του ιστού αυτού είναι να στηρίζει τους μύες και την καμάρα του ποδιού». Η πολλή μεγάλη ένταση στον ιστό μπορεί να επιφέρει το υπερβολικό τέντωμα του και να οδηγήσει σε μικρά σχισίματα που προκαλούν πόνο και φλεγμονή. Τι προκαλεί την υπερβολική ένταση; Θα μπορούσε να είναι το να περπατάς χωρίς παπούτσια. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει υποστήριξη στην καμάρα του ποδιού όταν είσαι ξυπόλητη. «Περπατώντας ξυπόλητη τα πόδια σου είναι τελείως ίσια, καθώς η αψίδα καταρρέει, πράγμα που θα προκαλέσει πόνο στην αψίδα και στην πτέρνα».

Μύκητες νυχιών

Ο μύκητας των νυχιών είναι μια κατάσταση που συμβαίνει όταν ένας μικροσκοπικός μύκητας εισέρχεται σε ένα ή περισσότερα νύχια και εκδηλώνεται αρχικά ως «πόδι του αθλητή» (κάτι που έχουμε ήδη διαπιστώσει ότι προκαλείται συχνά όταν περπατάς χωρίς παπούτσια). «Καθώς ο μύκητας των νυχιών διεισδύει βαθύτερα στο νύχι, μπορεί να προκαλέσει αποχρωματισμό, συμπύκνωση και ανάπτυξη τραυματισμένων ακμών. Ένα δυσάρεστο και πιθανώς οδυνηρό πρόβλημα», υποστηρίζει ο Δρ.Cunha. Ο μύκητας των νυχιών μπορεί να αντιμετωπιστεί στο σπίτι χρησιμοποιώντας μια αλοιφή. Ωστόσο προτείνει να δεις κάποιον ποδίατρο, ο οποίος πιθανόν να λύσει το πρόβλημα μέσα σε λίγες εβδομάδες (έναντι μηνών).

Τελικά είναι κακό για τα πόδια σου το να περπατάς ξυπόλητη;

Pure Wow

Πελματιαία κονδυλώματα (μυρμηγκιές)

Ένα κονδύλωμα «είναι μια πυκνή και ανυψωμένη μικρή ανάπτυξη του δέρματος που εμφανίζεται όταν το δέρμα μολυνθεί από τον ιό του ανθρώπινου θηλώματος (HPV)», λέει ο Δρ.Cunha. Μπορούν να αναπτυχθούν οπουδήποτε στο πόδι, αλλά εμφανίζονται συνήθως σε περιοχές άμεσης πίεσης κάτω από το πόδι, όπως το μπροστινό μέρος του πέλματος και η φτέρνα. «Εάν περπατάς ξυπόλητη σε δημόσιους χώρους, όπως στην πισίνα ή σε waterpark, μπορείς να κολλήσεις κονδυλώματα, καθώς μεταδίδονται εύκολα».

Ποια παπούτσια να προτιμήσεις

Ο Δρ.Cunha συμπληρώνει ότι ενώ δεν υπάρχουν πολλά θετικά του να περπατάς ξυπόλητη. δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος εάν περπατάς στην άμμο ή σε χαλί. Αυτό γιατί προσφέρουν περισσότερη υποστήριξη. Ακόμα, είπε: «Συμβουλεύω τους ανθρώπους να φορούν παπούτσια για το σπίτι με υποστήριξη της καμάρας (όχι σαγιονάρες)». Αν βγαίνεις από το σπίτι, υπάρχουν πέντε στυλ που έχουν εγκριθεί από ποδιάτρους.

Μπότες ιππασίας

Ο Δρ.Cunha είναι οπαδός του χαμηλού τακουνιού που έχουν οι περισσότερες μπότες ιππασίας. «Στην πραγματικότητα, είναι καλύτερα για σένα από τα παπούτσια που είναι εντελώς επίπεδα, επειδή φεύγει το βάρος από την αχίλλειο πτέρνα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της σωστής στάσης και ευθυγράμμισης των αστραγάλων, των γόνατων και της σπονδυλικής στήλης.

Τα πέλματα των ποδιών του καθενός γυρίζουν προς τα κάτω (μια φυσική κίνηση του ποδιού που συμβαίνει όταν το πόδι σου προσγειώνεται ενώ τρέχει ή περπατάει), όμως τα επίπεδα παπούτσια μπορεί να προκαλέσουν τα πόδια σου να γυρίσουν προς τα κάτω πάρα πολύ, γεγονός που θα μπορούσε να αυξήσει την εξέλιξη των υποκείμενων παραμορφώσεων των ποδιών, όπως σφυροδακτυλία. Επίσης, ψάξε για μπότες ιππασίας που είναι περισσότερο φαρδιές. Έτσι θα επιτρέψεις στα πόδια σου να έχουν περισσότερο χώρο, άνεση και λιγότερη πίεση.

Χαμηλές πλατφόρμες

Σύμφωνα με τον Δρ.Cunha, οι χαμηλές πλατφόρμες (7 εκ. ύψος το πολύ, κατά προτίμηση με διαφορά μόνο 3,5 εκ. μεταξύ της φτέρνας και του δακτύλου) σου επιτρέπουν να προσθέσεις λίγο ύψος χωρίς να κουράζεις την καμάρα του ποδιού. Σε γενικές γραμμές, ο ειδικός γιατρός συμβουλεύει να μην φοράμε παπούτσια με τακούνι μεγαλύτερο των 7 εκ. Τα υψηλότερα στυλ αλλάζουν τον τρόπο που περπατάς, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μικρότερα βήματα, μεγαλύτερη πίεση στο μπροστινό μέρος του ποδιού και περιττή πίεση στα γόνατά και τη μέση. Ένα άλλο πλεονέκτημα των χαμηλών πλατφόρμων; Παρέχουν στήριξη στο πόδι και τον αστράγαλο, αλλά, μόνο αν είναι μικρότερες από 7 εκ.

Μπότες Chelsea

Καλή επιλογή αποτελούν, επίσης, οι μπότες Chelsea με χαμηλό και παχύ τακούνι. Ο Δρ.Cunha υπογραμμίζει τη σημασία της επιλογής ενός παχύτερου τακουνιού με ευρύτερο χώρο μπροστά, για την άνετη προσαρμογή των ποδιών. Αυτό, υποστηρίζει ότι, μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης νευρώματος του Morton (μια πάθηση που επηρεάζει το μπροστινό μέρος του ποδιού).

Block Heels

Τα στιλέτο απλά δεν είναι καλά για τα πόδια σου, όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Λόγω του ύψους τους (και του πόσο λεπτό είναι το τακούνι), μια μόνο νύχτα με στιλέτο σημαίνει ότι μπορεί να ρισκάρεις να στραμπουλήξεις τον αστράγαλο σου. Ή να βιώσεις άλλους τραυματισμούς των ποδιών, υποστηρίζει ο Δρ.Cunha. Αν ψάχνεις για ένα ψηλότερο ζευγάρι παπούτσια, προτείνει ένα τακούνι μπλοκ με λουράκι αστραγάλου, τα οποία θα προσφέρουν υποστήριξη, θα κρατήσουν το βάρος σου καλύτερα από ένα στιλέτο. Και θα μειώσουν τον κίνδυνο ενός «γυρισμένου» αστραγάλου. Είναι επίσης πολύ πιο άνετα και ευκολότερα στο περπάτημα. Win-win.

Oxfords

Το πλεονέκτημα των Oxfords, σύμφωνα με τον Δρ.Cunha, είναι ότι έχουν χαμηλά τακούνια και προσφέρουν στα δάχτυλα των ποδιών σου περισσότερο χώρο, πράγμα που εξαλείφει τον κίνδυνο ονυχοκρύπτωσης, ερεθισμού και πολλών άλλων κινδύνων. Πέρα από τα οφέλη για την υγεία των ποδιών, αγαπάμε το πόσο στυλάτα και ευκολοφόρετα είναι.

Featured image: theresa holland
 
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.