TIPS ΚΑΛΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ- SAVOIR MANGER

Δε μιλάμε για τρόπους σωστής συμπεριφοράς στο φαγητό αλλά για τρόπους σωστής διατροφικής συμπεριφοράς. Αν έπρεπε να διαλέξουμε τις 10 εντολές της καλής διατροφής θα ήταν αυτές:

  1. σε ένα φυσιολογικό πρόγραμμα διατροφής όλα τα τρόφιμα μπορούν να ενταχθούν με μέτρο. Δεν υπάρχουν8706f0760c29bc3264942b329b503a71 καλά ή κακά τρόφιμα, μόνο η συχνότητα και η ποσότητα κάνουν τη διαφορά.
  2. ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και με βάση αυτό το δεδομένο θα πρέπει να τρεφόμαστε ο καθένας ξεχωριστά. Αν εγώ για παράδειγμα πεινάω περισσότερο την ώρα του κολατσιού μου παρά στο μεσημεριανό, τότε μπορώ να «δανειστώ» κάποιες θερμίδες από κάποιο άλλο γεύμα για εκείνη τη στιγμή της ημέρας.
  3. οργάνωση και προετοιμασία. Το λέμε και θα το ξαναλέμε, ας μην αφήνουμε τα πράγματα στην τύχη, ειδικά αν έχουμε πρόβλημα με τα κιλά μας. Η διαδικασία του φαγητού θα πρέπει να είναι προϊόν σκέψης και όχι ένα τυχαίο συμβάν.
  4. το φαγητό είναι απόλαυση και αυτό δεν αλλάζει με τίποτα. Αν λοιπόν, «παραστρατήσουμε» τότε δεν υπάρχει λόγος να χαλάσουμε αυτή την απόλαυση με τύψεις, ενοχές και σπασμωδικές κινήσεις.
  5. ακούμε το σώμα μας. Πεινάω στα αλήθεια; Μήπως χόρτασα; Μήπως βαριέμαι;
  6. δεν κάνουμε υπερβολές. Καλώς ή κακώς στο φαγητό δεν υπάρχει το όλα ή τίποτα. Δεν υπάρχει λόγος να αποκλείσουμε κάποια τροφή, ούτε να φοβόμαστε ότι αν ξεκινήσουμε να τρώμε πχ. φιστίκια δε θα μπορέσουμε να σταματήσουμε. Ο φόβος εξάλλου είναι κάτι που έχουμε δημιουργήσει εμείς στο κεφάλι μας δίνοντας σε τρόφιμα ιδιότητες εξωπραγματικές στις οποίες δεν μπορούμε να αντισταθούμε. Στην πραγματικότητα όμως, εμείς ορίζουμε αυτό που θα φάμε.
  7. ποικιλία. Εναλλάσσουμε τα φρούτα, τις σαλάτες, τους τρόπους που μαγειρεύουμε και για να μη βαριόμαστε, αλλά και για να κρατάμε τον οργανισμό μας σε εγρήγορση.
  8. μικρά και συχνά γεύματα αλλά όχι τσιμπολογήματα. Τρώμε κάθε 3-4 ώρες από κάτι, και ακόμα και αν δεν καταφέρνουμε να τρώμε 5 γεύματα μέσα στη μέρα, φροντίζουμε να τρώμε το λιγότερο 3!
  9. η ιδανική μεσογειακή εβδομάδα περιλαμβάνει: ζυμαρικά, όσπρια, ψάρι, κοτόπουλο, κρέας (άπαχο), λαδερό
  10. γυμναζόμαστε, ενυδατωνόμαστε, κοιμόμαστε, αγαπάμε το σώμα μας!!!

www.facebook.com/grafeiodiatrofis

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.