Τι συμβαίνει στο σώμα σου από την πρώτη κιόλας φορά που θα πας για τρέξιμο

Τι συμβαίνει στο σώμα σου από την πρώτη κιόλας φορά που θα πας για τρέξιμο

Το τρέξιμο είναι ένας από τους τρόπους φυσικής άσκησης που ή αγαπάς ή αποφεύγεις. Ανεξάρτητα από τη θέση σου, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το τρέξιμο έχει πολλά πλεονεκτήματα για το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, τα επίπεδα ενέργειας, τον μεταβολισμό και τη διάθεση.

Αρκετοί από εμάς έχουν μία σχετική γνώση για τα οφέλη του τρεξίματος οι περισσότεροι δεν ξέρουμε ποια είναι ακριβώς, πως λειτουργούν και πόσο καιρό χρειάζεται ώστε τα χιλιόμετρα που κάνεις να αποδώσουν. Μόλις τελειώσεις αυτό το κείμενο μάλλον θα αναρωτηθείς που είναι τα αθλητικά σου. Αν είσαι από εκείνους που αγαπούν ήδη να τρέχουν τότε διάβασε για να καμαρώσεις τον εαυτό σου και να σε επιβραβεύσεις για την προσπάθεια.

Mετά από μία ώρα

Μόνο μία ώρα μετά την πρώτη σου προπόνηση θα αρχίσεις να απολαμβάνεις τα πρώτα οφέλη της ψυχικής και φυσικής σου κατάστασης. Θα νιώσεις ευφορία και ενέργεια. Το σώμα σου μπορεί να αναγνωρίσει ότι αυτή η κόπωση που βιώνει είναι για καλό και σε ανταμείβει με το αίσθημα της ανακούφισης.  Οι ενδορφίνες που εκλύονται σε κάνουν να νιώθεις πως αφού κατάφερες να τελειώσεις αυτό το τρέξιμο τότε μπορείς να τα καταφέρεις όλα.

Μετά από μία μέρα

Μία μέρα μετά το τρέξιμο η επίδραση των ορμονών έχει περάσει και είναι το σημείο που πρέπει να πεις στον εαυτό σου ''Πρέπει να το κάνουμε ξανά''. Πρέπει να σε πείσεις να δοκιμάσεις ξανά τις αντοχές σου. Μπορεί να σου προκαλέσει λίγο άγχος αυτή η υποχρέωση αλλά πρέπει να το ξεπεράσεις.

Τι συμβαίνει στο σώμα σου από την πρώτη κιόλας φορά που θα πας για τρέξιμο

Μετά από μία εβδομάδα

Είσαι πιο κοντά στο να βλέπεις τους λόγους να επιμένεις στις προπονήσεις σου. Θες περισσότερο νερό και να τρως περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Παρατηρείς ότι το σώμα σου δέχεται με πολύ ενθουσιασμό αυτές τις θετικές αλλαγές στη ρουτίνα. Επίσης έχεις αρχίσει να τρέχεις με περισσότερη άνεση, η αναπνοή σου δεν σε εγκαταλείπει όπως στην αρχή και το τέμπο σου σου φτιάχνει τη διάθεση και σου τονώνει την αυτοπεποίθηση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τελικά περπάτημα ή τρέξιμο;

Μετά από έναν μήνα

Έναν μήνα μετά το τρέξιμο μπορείς να πεις ότι σου έχει γίνει συνήθεια. Πιθανό είναι να έχεις αλλάξει παπούτσια γιατί η αρχική σου επιλογή ήταν λάθος τελικά. Έχεις βρει τα σωστά ρούχα για να μην κρυώνεις και να μην ζεσταίνεσαι. Μάλλον έχεις κάνει και 2-3 φίλους που τρέχετε μαζί. Σ αυτό το σημείο ανακαλύπτεις ότι έχεις χάσει βάρος και νιώθεις το σώμα σου πιο δυνατό. Μπορείς να αναγνωρίσεις ποία είναι τα όριά σου και σε ποιό στάδιο μπορείς να σε πιέσεις περισσότερο. Νιώθεις όμορφα όταν τρέχεις, το μυαλό σου καθαρίζει πιο εύκολα από ότι στις πρώτες προπονήσεις και πλέον δεν επικεντρώνεσαι στο λαχάνιασμα σου ή στην ταχυπαλμία σου.

Μετά από έναν χρόνο

Έναν χρόνο μετά στη ζωή κάποιου το τρέξιμο είναι ο λόγος που δεν νιώθει άγχος στη δουλειά, πριν από ένα ραντεβού, κ.λπ. Το σώμα σου νιώθει πολύ υγιές και δυνατό. Πλέον διανύεις 3 με 4 φορές πιο μακρινές αποστάσεις από ότι στην αρχή και η άνεση που το κάνεις δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη σου προπόνηση. Έναν χρόνο μετά, οι περισσότεροι που αγαπούν το τρέξιμο λαμβάνουν μέρος σε μαραθώνιους, δεν μετράνε τη βροχή ή το κρύο και έχουν τρέξει αρκετές φορές με περίοδο ή κλαίγοντας γιατί μόλις χώρισαν. Όλα αυτά επειδή έναν χρόνο προπονήσεων μετά το τρέξιμο είναι όπως το βούρτσισμα των δοντιών.

Το καρδιοαναπνευστικό σου είναι δυνατό, το κυκλοφορικό σου υγιές και η πίεση σου χωρίς σκαμπανεβάσματα. Ο ύπνος σου είναι εξαιρετικός και η διάθεσή σου δεν αλλάζει με το παραμικρό.

Μετά από 10 χρόνια

Σύμφωνα με τους ειδικούς κάπου ανάμεσα στην τριετία και την επταετία η συνήθεια του τρεξίματος περνάει και στην προσωπικότητα σου. Είσαι αθλητής. Το τρέξιμο σου είναι απαραίτητο όπως η τροφή. Οι μυς σου είναι δυνατοί, το μεταβολισμός σου λειτουργεί εξαιρετικά, έχεις μπει σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Αρκετές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η πολυετής ενασχόληση με το τρέξιμο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για κάποιες μορφές καρκίνου και πως υποστηρίζει τον εγκέφαλο λιγοστεύοντας τις πιθανότητες για Αλτσχάιμερ και γεροντική άνοια. Μάλλον τελικά έχεις ανεβάσει και το προσωπικό σου προσδόκιμο ζωής.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάθε πώς να αυξήσεις την ταχύτητά σου στο τρέξιμο σύμφωνα με μια running expert
featured photo: popsugar.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.