Τα social media σκοτώνουν τον ρομαντισμό

Τα social media σκοτώνουν τον ρομαντισμό

Είναι οι millennials η λιγότερο ρομαντική γενιά;

Ο ρομαντισμός ορίζεται διαφορετικά από άτομο προς άτομο αλλά κι από εποχή σε εποχή. Το να είναι κάποιος ρομαντικός δεν έχει να κάνει μόνο με τον έρωτα, αλλά γενικότερα με τον τρόπο ζωής κι αντίληψής του. Προσωπικά, σχετίζω τον ρομαντισμό με την εμπειρία των διαφόρων στιγμών και συναισθημάτων. Την ικανότητα να αφήνεσαι σ’ αυτά και να αναζητείς την ουσία τους.

Πόσο απέχουν οι millennials από τον ρομαντισμό;

Η γενιά των millennials (όσων γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000) θεωρείται από πολλούς ως η πιο απομακρυσμένη από την έννοια του ρομαντισμού. Είναι καλό να αποφεύγονται οι γενικεύσεις. Ωστόσο, η μαζική κουλτούρα έχει ως συνέπεια να καθιερώνονται κάποιες νοοτροπίες κι αντιλήψεις ως «νόρμες». Όποιοι αποκλίνουν από αυτές τις νόρμες συνήθως θεωρούνται αντισυμβατικοί. Με αποτέλεσμα να βρίσκονται συχνά στο περιθώριο ή να πιέζουν τους εαυτούς τους να συμβιβαστούν με τις καθιερωμένες νοοτροπίες. Πράγμα που μπορεί να είναι αρκετά ψυχοφθόρο γι’ αυτούς.

Οι σημερινοί εικοσάρηδες και τριαντάρηδες καταναλώνουμε πολλές ώρες απορροφημένοι απ’ ένα κινητό/υπολογιστή/tablet. Τα social media –όπως και τα περισσότερα πράγματα- έχουν και θετικά κι αρνητικά στοιχεία. Μπορούν να ανοίξουν τους ορίζοντες του χρήστη τους με το να του προσφέρουν εικόνες, αντιλήψεις κι ιδέες από κάθε γωνιά του πλανήτη. Να διαδώσουν κινήματα, να προκαλέσουν αντιδράσεις, καθώς και δράσεις βοήθειας σε περιπτώσεις ανάγκης. Ενώ αποτελούν κι ένα βήμα για αυτό-έκφραση, δημιουργικότητα και επαγγελματική προβολή.

Τι σχέση έχουν τα social media με όλα αυτά;

Η έντονη εισχώρηση των κοινωνικών δικτύων και του internet στην καθημερινότητά μας, όμως, έχει ως συνέπεια την εξάρτηση της σκέψης και κατ’ επέκταση της ζωής μας απ’ αυτά. Αμέτρητες εφαρμογές έχουν αναλάβει κυρίαρχο ρόλο στις δραστηριότητές μας, ακόμα και στις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Έχουμε μάθει να χτίζουμε ψηφιακά προσωπεία και να κρυβόμαστε πίσω απ’ αυτά προκειμένου να «αυτοδιαφημιστούμε», να εκφραστούμε, να συναναστραφούμε κλπ. Τα emoji έχουν αντικαταστήσει τις εκφράσεις μας. Πλέον με ένα swipe μπορείς να κρίνεις αν κάποιος είναι κατάλληλος για να γίνει σύντροφός σου ή όχι.

Μέσα από όλα αυτά έχουμε μάθει να τα βρίσκουμε όλα έτοιμα, να έχουμε πρόσβαση σε προσεκτικά σκηνοθετημένα κομμάτια της ζωής του καθενός. Απλά ανοίγοντας το κινητό μας και στη συνέχεια βγάζουμε συμπεράσματα για το χαρακτήρα του. Βολευόμαστε τόσο στο εύκολο και στο φανερό που βαριόμαστε να ψάξουμε την ουσία. Η φαντασία μας έχει στερέψει. Είμαστε η γενιά που ό,τι κάνει το κάνει με σκοπό να το επιδείξει ώστε να αποδείξει κάτι. Στις διακοπές και τα ταξίδια μας, σπαταλάμε την περισσότερη ώρα στο να βγάζουμε φωτογραφίες για το Instagram παρά στην απόλαυση της στιγμής. Το λεγόμενο Fear of Missing Out (φόβος ότι χάνεις κάτι) είναι από τις μεγαλύτερες «αρρώστιες» των millennials που παρακολουθώντας τις ζωές των άλλων μέσα από μια οθόνη τίθενται σε μια συνεχή σύγκριση κι ανασφάλεια.

Ας βγούμε offline

Ίσως μια «αποσύνδεση» να βοηθούσε στο να ανακαλύψουμε περισσότερα για εμάς, ώστε να τον φροντίσουμε και να τον αγαπήσουμε. Μακριά από συγκρίσεις, επιδειξιομανίες κι επιφανειακές συναναστροφές. Ίσως έτσι να έρθουμε σε μια πιο στενή επαφή με τη ρομαντική πλευρά μας. Να αρχίσουμε να διακρίνουμε ευκολότερα τις πιο «κινηματογραφικές» πτυχές του εαυτού και της καθημερινότητάς μας.

Δες ακόμα:
Ο ρομαντισμός πέθανε #not
Τι θα γινόταν αν αλλάζαμε το happy ending στα love stories με τα οποία μεγαλώσαμε;
Γιατί το dating είναι τόσο δύσκολο στα χρόνια των millennials;

featured image: The Social Man
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.