Θα κάνω μια εισαγωγή λέγοντας πως οι λέξεις personal brand μου φέρνουν μια περίεργη έκφραση στο πρόσωπο. Πες με παλιομοδίτισσα, αλλά είμαι της σκεπτικής ότι είμαστε άνθρωποι – και όχι εικόνες. Δυστυχώς, ζούμε σε ένα κόσμο όπου το να έχεις μία παρουσία στο διαδίκτυο και μια εικόνα είναι κάτι βοηθητικό, αξιέπαινο και αναμενόμενο για κάποιους κλάδους.

Όπως έγραψε και η Anand Giridharadas στους New York Times, “Πλέον λένε στους ανθρώπους να αποκτήσουν ο,τι κάποτε είχαν μόνο οι εταιρείες και οι διάσημοι: τη δυνατότητα να σε βρουν online, χιλιάδες “χτυπήματα” στο Google και followers, μία δική τους γωνιά, ένα εικονικό δίκτυο χορηγών, μια προσωπική σελίδα στο Wikipedia και μία ιστοσελίδα.”

Αυτό ίσχυε το 2010, παιδιά! Το 2010! Από τότε, έχω δει κάποιους από τους συναδέλφους μου να φτάνουν στην κορυφή – σε ό,τι αφορά τις προαγωγές στη δουλειά, αλλά και τη καταμέτρηση των followers – επειδή δημιούργησαν τη φήμη και τη προσωπική τους εικόνα. Και ακόμα κι αν έχω αντικρουόμενα συναισθήματα πάνω στο θέμα, δεν υπάρχει αμφιβολία για το πόσο σημαντικό είναι στη σημερινή κουλτούρα. Ορίστε μια περίληψη.

Τι ακριβώς είναι το personal brand;

Σε μία συνέντευξη του ειδικού στο θέμα, Patrick Hanlon, στο Covey Club, έναν online χώρο για γυναίκες άνω των 40, η οποία ιδρύθηκε από την Lesley Jave Seymour, πρώην αρχισυντάκτρια του More, το χαρακτήρισε ως την ιστορία του “ποιοι λέμε στους εαυτούς μας ότι είμαστε που κάνει τους άλλους να ταυτιστούν“. Με βάση αυτό τον ορισμό, το να δημιουργείς μια φήμη και μια προσωπική εικόνα ξεκινάει από το να ξέρεις ποιος είσαι και μετά να σκεφτείς πώς θέλεις να το παρουσιάσεις στον έξω κόσμο. Δούλεψε με τον εσωτερικό σου κόσμο έτσι ώστε να χτίσεις τον εξωτερικό κόσμο.

Πώς να φτιάξω τη δική μου προσωπική φήμη χωρίς να ενοχλήσω κανέναν;

Αρχικά, προσπάθησε να έρθεις σε επαφή με τα άτομα που πρέπει να επικοινωνήσεις. Χρησιμοποίησε τα hashtag ώστε να βρεις άτομα που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέρονται με εσένα και σχολίασε (με διακριτικό τρόπο) στα post τους. Αυτή είναι μια τακτική που δουλεύει αρκετά καλά για όλους εμάς που δεν είμαστε και τόσο άνετοι ώστε να προμοτάρουμε τους εαυτούς μας. Η όλη διαδικασία έχει να κάνει περισσότερο με το να χτίζεις σχέσεις από το να προσπαθείς να βρεις followers.

Κάνε ερωτήσεις και άκου.

Τι νόημα βγάζουν οι αμέτρητες φωτογραφίες της φίλης σου από τις διακοπές της στις Μαλβίδες; Κανένα, σωστά; Αντί να χρησιμοποιείς τα social media απλά για να μεταδίδεις ζωντανά τη ζωή σου, σκέψου τα post σου ως αφετηρία μιας συζήτησης. Για παράδειγμα, πρόσφατα έγραψα σχετικά με το πόσο δεν μου αρέσει όταν κάνουν την ερώτηση “Τι κάνεις στη ζωή σου;” και έμεινα άναυδη από την άμεση απάντηση που έλαβα. Όπως αναφέρει η Hanlon, “Όταν πια μάθουμε από που είσαι, θέλουμε να μάθουμε με τι ασχολείσαι. Και σε προσωπικό επίπεδο φτάνει στο τι πραγματικά πιστεύεις“.

Δημιούργησε μια αίσθηση συνοχής.

Όπως κάθε άλλη φήμη, πρέπει να υπάρχει μια σταθερή συνοχή του οτιδήποτε ανεβάζεις. Αυτό μπορείς να το πετύχεις με πολλούς τρόπους, όπως το να ξεκινάς το δικό σου εβδομαδιαίο franchise. Ή αν είσαι ένα πιο οπτικό άτομο, μπορείς να δημιουργείς μια συνοχή στις εικόνες – ακόμα κι αν είναι ομοιόμορφη συνέχεια χρωμάτων ή κάποια σύνθεση. Θα σου πάρει μερικές δοκιμές και λάθη ώστε να βρεις πώς δουλεύει, αλλά δεν πειράζει.

Όπως κι εσύ, έτσι κι εγώ προσπαθώ ακόμη να βρω ποιο είναι το κομμάτι μου. Αυτό που ξέρω είναι πως από τότε που ξεκίνησα να είμαι πιο προσεκτική και να μελετάω αυτά που ανεβάζω, είχα ακόμα περισσότερες αντιδράσεις από τον κόσμο – και δεν μιλάω για τη φευγαλέα ικανοποίηση του πόσα likes πήρα ή κάτι παρόμοιο. Μιλάμε για τα ουσιώδη σχόλια, τα προσωπικά μηνύματα και τα αναπάντεχα μηνύματα που λαμβάνω από παλιούς φίλους που μου θυμίζουν γιατί το κάνω αυτό: την ανθρώπινη σχέση. Πρώτα το άτομο και μετά η εικόνα. Έχει να κάνει με την επιλογή των λέξεων.

Δες ακόμα: Εύκολοι τρόποι να βγάλεις χρήματα μέσα στο 2018


Πηγή: Pure Wow Μετάφραση: Εύα Τόλιου
featured photo: Unsplash|Joshua Rawson-Harris