Είναι γεγονός ότι ο έρωτας έχει περάσει από πολλά στάδια στη διάρκεια της ανθρωπότητας. Ξεκίνησε από ενστικτώδεις επιλογές, συνεχίστηκε με συντηρητικές προκαταλήψεις και προξενιά, διεκδίκησε την ελεύθερη επιλογή και πλέον κινείται σε μεγάλο βαθμό μέσω της ψηφιακής επικοινωνίας. Θα έλεγε, λοιπόν, κανείς ότι τα έχουμε δοκιμάσει πραγματικά όλα στην προσπάθεια εύρεσης ενός κατάλληλου συντρόφου. Οι ιδέες, όμως, δεν τελειώνουν ποτέ, γι’ αυτό πρόσφατα ήρθε στο προσκήνιο κι ένας ακόμη τρόπος προσέλκυσης ερωτικών συντρόφων: Το άρωμα φερομόνης.

«Οι φερομόνες είναι μια μορφή βιολογικής, μη λεκτικής επικοινωνίας», εξηγεί ο Karan Lal, MD, δερματολόγος στο Affiliated Dermatology. «Πρόκειται για αρώματα που προέρχονται από σωματικά υγρά, όπως ο ιδρώτας, τα ούρα και το μητρικό γάλα, τα οποία εκκρίνονται από το σώμα και προκαλούν ακούσια μια συγκεκριμένη αντίδραση στα μέλη του ίδιου είδους», εξηγεί. Σε ορισμένα είδη, οι φερομόνες μπορούν να βοηθήσουν στην απόκρουση του θηράματος, ενώ σε άλλα -μεταξύ των οποίων και οι άνθρωποι- βοηθούν στην προσέλκυση ενός συντρόφου.

Κάθε άτομο έχει μια μοναδική μυρωδιά. «Για παράδειγμα, πολλές γυναίκες έλκονται από τους άνδρες μετά από μια προπόνηση, εν μέρει λόγω της μυρωδιάς του σώματός τους», λέει ο δρ. Lal. Ομοίως, πρακτικές όπως το vabbing (χρήση κολπικών εκκρίσεων ως άρωμα) βασίζονται σε αυτή την έννοια. Ακόμη και η πώληση μεταχειρισμένων εσωρούχων συνδέεται με την έλξη φερομονών.

Συνήθως, τα αρώματα φερομόνης περιέχουν αιθέρια έλαια που προορίζονται να συνεργαστούν με τη φυσική χημεία της μυρωδιάς σου και είτε να αναδημιουργήσουν, είτε να ενισχύσουν τις φερομόνες του σώματος, ενισχύοντας την ελκυστικότητά σου.

Σήμερα, υπάρχουν διάφορα τέτοια προϊόντα στην αγορά, ωστόσο πολλοί χρήστες του TikTok ορκίζονται στο Pure Instinct Pheromone Perfume Roll-On. Πρόκειται για ένα πολύ οικονομικό προϊόν, με ένα ελαφρύ, φρουτώδες άρωμα, που κυκλοφορεί σε μορφή roll – on, επομένως είναι εύκολο στην εφαρμογή οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, ακόμη και εν κινήσει. Αυτό, λοιπόν, το προϊόν χρησιμοποίησε και το Cosmopolitan στο πείραμά του, για να διαπιστώσει τη λειτουργικότητά του στην προσέλκυση μεταξύ δυνητικών συντρόφων.

Η συντάκτρια που ανέλαβε να φέρει εις πέρας το πείραμα φορούσε για ένα μήνα το άρωμα φερομόνης παντού: Στο γυμναστήριο, στα μπαρ, στο γραφείο, στις καθημερινές υποχρεώσεις, ακόμη και σε δείπνα με φίλους.

Το αποτέλεσμα; Μηδενικό, σύμφωνα με την ίδια. Δεν αισθάνθηκε ότι το άρωμα φερομόνης ενίσχυσε με κάποιο τρόπο την ελκυστικότητά της, ούτε αύξησε το ενδιαφέρον των άλλων ανθρώπων προς το μέρος της.

Σύμφωνα με τον δρ. Lal, αυτό το συμπέρασμα δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς οι προτιμήσεις στις μυρωδιές και τα αρώματα είναι πολύ προσωπικές. «Πολλά από αυτά τα θέλγητρα προέρχονται από την οσφρητική μνήμη. Ουσιαστικά, όταν εκτιθέμεθα νωρίς στη ζωή μας σε συγκεκριμένες μυρωδιές, τις αναγνωρίζουμε και ο εγκέφαλός μας διατηρεί αυτή τη μνήμη», εξηγεί ο ειδικός. Αυτό παρέχει και μια ερμηνεία σχετικά με το γιατί ορισμένοι άνθρωποι αγαπούν αρώματα, όπως η βανίλια ή η κανέλα κι άλλοι τα βρίσκουν έως και ενοχλητικά.

Φυσικά, αυτό το άρωμα διέπεται από ένα βασικό μειονέκτημα: Είναι πολύ ήπιο και απαιτεί από κάποιον να βρίσκεται πολύ κοντά για να το μυρίσει. Είναι, επομένως, αρκετά δύσκολο να προσελκύσει έναν άγνωστο άνθρωπο. Αυτό, με τη σειρά του, εξηγεί γιατί πολλοί χρήστες του TikTok που επαινούν την επίδρασή του είναι ήδη σε σχέση, όπου αυτή η εγγύτητα είναι δεδομένη.

Η συντάκτρια του Cosmopolitan δοκίμασε, επιπλέον, να αναμείξει το προϊόν με το κανονικό της άρωμα, χωρίς ωστόσο να διαπιστώσει και πάλι κάποια διαφορά. Η ίδια προτείνει, τελικά, να προτιμάς το άρωμα εκείνο που σε κάνει να αισθάνεσαι πραγματικά καλά και ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και όχι μια καθολική «συνταγή» με αμφίβολα αποτελέσματα.