Πώς να επικεντρωθείς στον εαυτό σου αν η ζωή σου είναι άνω κάτω

Άσε με να μαντέψω. Μόλις είχες έναν διαπληκτισμό με ένα αγαπημένο σου πρόσωπο, ίσως μια φίλη; Μήπως βίωσες μια απόρριψη ή απλά δεν αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι στα καλύτερα σου; Ανεξάρτητα από την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι, εάν σε αυτή την περίοδο της ζωής σου θες να επικεντρωθείς στον εαυτό σου βρίσκεσαι στο σωστό μέρος, αφού μπορώ κάλλιστα να σε βοηθήσω να πετύχεις τον συγκεκριμένο στόχο.

Αρχικά μια πολύ γρήγορη και σύντομη ειδοποίηση. Αν δεν γνωρίζεις τι θες να αποκομίσεις με το να φροντίσεις περισσότερο τον εαυτό σου αυτό το χρονικό διάστημα, η συγκεκριμένη διαδικασία ίσως να μην πάει, όπως την περίμενες και να έχει μια φθίνουσα πορεία. Εάν δεν συνειδητοποιήσεις τι επιθυμείς πραγματικά, προτού συνεχίσεις να διαβάσεις τις παρακάτω γραμμές, αυτές οι στρατηγικές μπορεί να μην σε βοηθήσουν ιδιαίτερα, κάτι το οποίο επιβεβαιώνει η εξουσιοδοτημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας Rachel Gersten συνιδρύτρια της Viva Wellness με έδρα τη Νέα Υόρκη.

Θυμήσου πως το κλειδί για την επιτυχία είναι να κάνεις μικρά και σταθερά βήματα. ''Ορισμένες φορές, όταν επιθυμούμε να βελτιώσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό επιδιώκουμε να θέλουμε να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα'' εξηγεί η εξουσιοδοτημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας και δημοφιλής θεραπεύτρια στο TikTok Micheline Maalouf.  Συχνά αυτό μπορεί να μας οδηγήσει στο να παραιτηθούμε από την προσπάθεια μας. Με άλλα λόγια, μην προσπαθήσεις να αλλάξεις όλη σου την κοσμοθεωρία σε μόνο μερικές μέρες.

Τώρα ήρθε η ώρα για το σημαντικό κομμάτι. Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά οι οδηγίες από τους ειδικούς.

Παρακάτω σου παραθέτω 10 πολύ χρήσιμες συμβουλές με απώτερο στόχο να επικεντρωθείς σε εσένα και στις ανάγκες σου, οι οποίες θα έχουν πολύ θετικά αποτελέσματα, αν επιλέξεις να τις ακολουθήσεις.

Τι θες πραγματικά;

Περπάτησε στη φύση, κάνε διαλογισμό, μίλησε σε έναν φίλο, ώστε να ξεκαθαρίσεις τι θες πραγματικά από τη ζωή σου και τι έχεις ανάγκη τη δεδομένη, χρονική περίοδο. Αν δεν έχεις καμία ιδέα από το πού να ξεκινήσεις και έχεις πελαγώσει, απλά σκέψου την καριέρα σου, τις σχέσεις σου, την γενικότερη υγεία σου (σωματική και ψυχική) και σκέψου αν θα ήθελες να βελτιώσεις οτιδήποτε σε αυτούς τους τομείς, προτείνει η Gersten. Εάν, όμως, δε σε βοηθήσει ιδιαίτερα αυτή η τακτική αναρωτήσου "Πότε είμαι πραγματικά χαρούμενη;" και "Πότε νιώθω υπέροχα με τον εαυτό μου;" ή "Πότε αισθάνομαι πως δεν βρίσκομαι στα καλύτερα μου;" . "Αυτό μπορεί να σε ωθήσει στο να διεκδικήσεις περισσότερα ή λιγότερα σχετικά με κάτι που υπάρχει στη ζωή σου" αναλύει η ειδικός.

Κάνε μικρές, πολύτιμες αλλαγές

Η διαδικασία αυτή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένας αγώνας δρόμου, κατά τη διάρκεια του οποίου μόλις συνειδητοποιήσεις σε τι θες να βελτιωθείς, θέτεις στόχους και οδεύεις προς τον δρόμο της επιτυχίας. Για παράδειγμα, ας πούμε πως αποφασίζεις να γυμναστείς και να βελτιώσεις τη φυσική κατάσταση σου. Αν δεν ήσουν ιδιαίτερα ενεργή σε αυτό το κομμάτι μην ξεκινήσεις κάνοντας για πολλές ώρες, αρκετά έντονη γυμναστική καθημερινά, διότι μάλλον το αποτέλεσμα δεν θα είναι το αναμενόμενο. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να θέσεις μικρούς και επιτεύξιμους στόχους, όπως το να αρχίσεις να περπατάς όποιες μέρες μπορείς για 20 λεπτά, εξηγεί η Gersten.

Συγκεντρώσου στις βασικές ανάγκες σου

Αν δεν έχεις ένα στόχο που θες να πετύχεις, τότε άρχισε να φροντίζεις τον εαυτό σου περισσότερο, όσον αφορά τις βασικές σου ανάγκες. Σιγουρέψου πως κάνεις το καλύτερο που μπορείς, όπως το να τρως θρεπτικές τροφές (συμπεριλαμβανομένων και των λιγότερων υγιεινών - αγαπημένων σου), να κοιμάσαι όσο περισσότερο γίνεται, να περνάς χρόνο με τους αγαπημένους σου ανθρώπους και να ασκείσαι. Ακούγεται απλό και σίγουρα θα σε εκπλήξει το αποτέλεσμα που θα επιφέρει η συγκεκριμένη τακτική. Ξεκινώντας από τα βασικά, θα μπορέσεις αργότερα να θέσεις πιο μεγαλεπήβολους στόχους. "Ακόμα και η πρακτική του να δείξεις στον εαυτό σου σεβασμό και να πεις ότι θες να προχωρήσεις στο επόμενο επίπεδο είναι ένα σημαντικό επίτευγμα" αναφέρει η Gersten.

Κατέγραψε τις σκέψεις σου

Πάρε ένα μικρό, άδειο τετράδιο και κατέγραψε τις σκέψεις σου! ''Αυτή η τακτική θα σε βοηθήσει να οργανωθείς καλύτερα και θα σε ανακουφίσει πολλές φορές, ιδιαίτερα όταν περνάς μια άσχημη στιγμή.'' προσθέτει η Maalouf. Η καταγραφή των σκέψεων και συναισθημάτων σου θα σε κάνει να είσαι περισσότερο παραγωγική και είναι σίγουρα πιο χρήσιμο από το να παρακολουθείς συνεχώς Netflix (η θέση του οποίου φυσικά και θα υπάρχει στο πρόγραμμα σου, γιατί όλα είναι απαραίτητα). Αν δεν θες να μπεις στην διαδικασία της γραφής, τα φωνητικά μηνύματα είναι το ίδιο αποτελεσματικά, αν όμως δεν σου αρέσει γενικότερα αυτή η μέθοδος μην ανησυχείς. Δεν είμαστε φτιαγμένοι για όλα.

Βρες ένα νέο χόμπι

Ήθελες πάντα να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με ένα συγκεκριμένο άθλημα ή επιθυμούσες να μάθεις να παίζεις το αγαπημένο σου μουσικό όργανο, αλλά ποτέ δεν μπήκες στη διαδικασία να το ξεκινήσεις; Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή. ''Ένα νέο χόμπι, μπορεί να είναι διασκεδαστικό και εποικοδομητικό και παράλληλα μπορεί να συμβάλλει στην τόνωση της αυτοπεποίθησης σου'' αναφέρει η Maalouf. Όπως συμβουλεύει και η Gersten σιγουρέψου πως αυτό με το οποίο θα ασχοληθείς είναι κάτι το οποίο θες πραγματικά και δεν το κάνεις , επειδή πρέπει ή λόγω της τάσης της εποχής.

Απόβαλλε την τοξικότητα

Το να συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους ανθρώπους και να επηρεάζεσαι από τα social media , είναι κάτι το φυσιολογικό, αφού οι περισσότεροι έχουν πέσει σε αυτή την παγίδα. Αν , όμως , κάτι τέτοιο αποτελεί συνεχές πρόβλημα για εσένα το προτιμότερο είναι να κάνεις unfollow αυτά τα άτομα τα οποία σε κάνουν να αισθάνεσαι άσχημα με τον ίδιο σου τον εαυτό. ''Επιμελήσου τον λογαριασμό σου, έτσι ώστε οτιδήποτε βλέπεις να σε κάνει να νιώθεις καλά με εσένα την ίδια'' λέει η Gersten. Παράλληλα, αν υπάρχει κάποιο φιλικό ή οικογενειακό πρόσωπο το οποίο δεν θες να κάνεις unfollow , μην ξεχνάς πως πάντα υπάρχει και το σωτήριο mute. Το ίδιο ισχύει και για τους ανθρώπους με τους οποίους κάνεις παρέα. Εάν σε κάνουν να αισθάνεσαι ενοχικά με εσένα την ίδια, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να σκεφτείς πολύ σοβαρά τη σχέση που έχεις μαζί τους και αν αυτή θες να συνεχιστεί. Με αυτόν τον τρόπο, θα περιορίσεις τις αρνητικές σκέψεις και την τοξικότητα γύρω σου.

''Φρένο'' στα social media

Στην πραγματικότητα, τόσο η Gersten όσο και η Maalouf συμφωνούν ότι η χρήση κοινωνικών μέσων μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη. Παρόλα αυτά αν πιάνεις τον εαυτό σου να είναι απορροφημένος με τις ώρες σε αυτές, τότε ίσως ήρθε η ώρα να ξανασκεφτείς τις συνήθειες σου. ''Ένας απλός τρόπος για να περιορίσεις τον χρόνο που περνάς στα social media είναι να θέσεις ειδοποιήσεις οι οποίες θα σου θυμίζουν πως χρειάζεται να αφήσεις το κινητό στην άκρη και να περάσεις παραπάνω ώρα με τον εαυτό σου. Μπορείς, ακόμη, ορισμένες μέρες ή ώρες της μέρας τις οποίες θα ορίσεις εσύ να μην τσεκάρεις καθόλου το κινητό σου , ώστε να χαλαρώσεις και να μην ζεις σε μια εικονική πραγματικότητα. Ό,τι κι αν επιλέξεις , σιγουρέψου πως θα γεμίσεις τον ελεύθερο χρόνο σου με κάτι το οποίο θα σε γεμίζει , όπως είναι η ανάγνωση ενός βιβλίου, η γυμναστική ή η βόλτα με έναν φίλο.'' αναλύει η Gersten.

Συγκεντρώσου σε εσένα

Έχεις τσακώσει τον εαυτό σου να τσεκάρει τι κάνει ο πρώην σου κάθε βράδυ ή οι συμμαθητές σου από το σχολείο; Σταμάτα το. ''Αντικατέστησε τη συνήθεια αυτή με κάτι που θα σε κάνει να νιώθεις όμορφα,. Βγες μια βόλτα, άκου μουσική ή ασχολήσου με κάτι το οποίο σε εμπνέει , όπως η ζωγραφική. '' εξηγεί η Gersten.

Άνθρωποι με κοινούς στόχους

''Μια καλή ιδέα είναι να επικοινωνήσεις με ανθρώπους που έχουν ως τωρινό στόχο να επικεντρωθούν στον εαυτό τους, όπως και εσύ. Αναζήτησε hashtag σχετικά με την ψυχική υγεία στα social media , τα οποία σίγουρα θα σε οδηγήσουν σε άτομα με τα οποία μπορείς να συσχετιστείς. Αν θες επιπλέον υποστήριξη οι διαδικτυακές κοινότητες μπορούν να σε βοηθήσουν σημαντικά.'' αναφέρει η Maalouf.

Απευθύνσου στον ειδικό

Αυτό το βήμα δε θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα. Είναι ο βέλτιστος και αποτελεσματικότερος τρόπος για να επικεντρωθείς στον εαυτό σου. ''Οι θεραπευτές εκπαιδεύονται, ώστε να σε βοηθήσουν να διορθώσεις οτιδήποτε σε ενοχλεί. Η συνεδρία αποτελεί μια ρουτίνα 45 λεπτών κάθε εβδομάδα ή κάθε δεύτερη εβδομάδα , αποτελώντας εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για να εστιάσεις και να αφιερωθείς σε εσένα. '' λέει η Gersten.

Εν τέλει, αν θεωρείς πως το χρειάζεσαι αφιέρωσε τον απαιτούμενο χρόνο στον εαυτό σου, ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα που σου παρέθεσα στην παραπάνω λίστα. Μην ξεχνάς πως είσαι μοναδική για αυτό χρειάζεται να αγαπάς και να φροντίζεις τον εαυτό σου κάθε στιγμή.

πηγή πληροφοριών: cosmopolitan.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.