Η περίοδος της πανδημίας μας δίδαξε πολλά. Ένα από αυτά είναι να μην θεωρούμε τίποτα δεδομένο. Για να είσαι εδώ πιθανότητα έχεις περάσει από ένα στάδιο αμφισβητήσεων και εκ βαθέων αναζητήσεων για το τι πραγματικά σε κάνει ευτυχισμέν@ και πως θα σου εξασφαλίσεις μία καλύτερης ποιότητας ζωή.

Ουσιαστικά, ψάχνεις τη “χαμένη” σου ευεξία, το “wellbeing”, όχι όμως με το πως θα νιώθεις μόνο σωματικά καλά, αλλά και ψυχικά.

Πως προσδιορίζεται η έννοια της ευεξίας

Η ευεξία δεν είναι μία αφηρημένη έννοια. Πολλές φορές η ίδια της η πολυπλοκότητα την κάνει να μοιάζει ως κάτι που δεν προσδιορίζεται εύκολα. Η “πολύπλοκη φύση της” έγκειται στο γεγονός ότι για τον καθένα μας ερμηνεύεται διαφορετικά και την πετυχαίνουμε ποικιλοτρόπως.

Μιλάμε με σιγουριά λοιπόν, για ατομική υπόθεση, όπου στόχος μας είναι στο τέλος της ημέρας το σώμα αλλά και η ψυχή μας να ακτινοβολούν θετικά.

 
View this post on Instagram
 

A post shared by the vortex journal (@vortexjournal)

Είναι σημαντικό να εντάξουμε δραστηριότητες στη καθημερινότητα μας, από τις οποίες θα αντλούμε ενέργεια με την οποία θα τροφοδοτούμε τη ψυχή μας. Μία δραστηριότητα, όπως η ζωγραφική, η άθληση, ο χορός, η γλυπτική (υπάρχουν τόσες πολλές) θα γίνει ο δίαυλος για να κοινωνικοποιηθείς, να νιώσεις δημιουργικ@, να μάθεις μία τέχνη, να ενταχθείς σε μία ομάδα και όλα αυτά τα συναισθήματα που θα νιώσεις θα σου “ανοίξουν το δρόμο” για τη προσωπική σου ευεξία.

Στις μέρες έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο της κατάχρησης της έννοιας αυτής. Συχνά, η λέξη ευεξία πρωταγωνιστεί σε καμπάνιες εταιριών προκειμένου να τραβήξουν τα βλέμματα και να κάνουν ελκυστικότερο το προϊόν τους. Όλο αυτό φαίνεται να προέρχεται από καλά διαβασμένες διαφημιστικές, που έχουν καταλάβει το πόσο ανάγκη έχουμε σαν άνθρωποι και σαν κοινωνία, να υιοθετήσουμε καλές, για το σώμα και το πνεύμα μας, συνήθειες, ακόμα και μέσα από υλικά αγαθά. Συνεπώς, μας έχουν δημιουργήσει την αίσθηση ότι η καταναλωτική οδός  είναι ο γρήγορος δρόμος για την προσωπική μας ευεξία.

Το Test ευεξία από την TUI Blue σε συνεργασία με την θεραπεύτρια Tasha Bailey

Σύμφωνα με βρετανική έρευνα το 32% των Βρετανών θεωρεί αρκετά περίπλοκη την έννοια της ευεξίας, με αποτέλεσμα να νιώθουν αποτυχημένοι όταν πρόκειται να τη διατηρήσουν.

Με βάση αυτά τα ευρήματα, προέκυψε μία σημαντική απάντηση. ” Η ευεξία δεν είναι one – size”, δηλαδή δεν είναι ένα μέγεθος και δεν ταιριάζει σε όλους με τον ίδιο τρόπο.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα ποιες τάσεις ευεξίας μας ταιριάζουν αρκεί να ρίξουμε μία ματιά στο test ευεξίας που δημιούργησε η TUI Blue με την θεραπεύτρια Tasha Bailey. Στο κουίζ αυτό παρουσιάζονται 5 μοντέλα ευεξίας. Στόχος είναι στο τέλος του να μπορείς να αντιληφθείς σε ποια κατηγορία ανήκεις ανάλογα με το πως ικανοποιούνται καλύτερα οι σωματικές και ψυχικές σου ανάγκες.

Γνώστης πολιτισμού

Αν είσαι γνώστης πολιτισμού θα απολαμβάνεις δραστηριότητες όπως να βλέπεις πολλές ταινίες και να ταξιδεύεις σε νέα μέρη. Ένας γνώστης πολιτισμού ενθουσιάζεται με το να δοκιμάζει νέες γεύσεις και τοπικά φαγητά. Επίσης, όταν το ψάχνουμε το βρίσκουμε συνήθως σε βιβλιοθήκες, κινηματογράφους και θέατρα.

Ο κοινωνικός τύπος

Αυτός ο τύπος ανθρώπου δεν αντέχει τη μοναξιά. Είναι αρκετά εξωστρεφής και νιώθει ευτυχισμένος όταν βρίσκεται ανάμεσα σε πολλούς ανθρώπους. Αν ταυτίζεσαι με αυτό τον τύπο ανθρώπου μάλλον τα αγαπημένα σου πρόσωπα είναι πολύ τυχερά γιατί έχουν στη ζωή τους έναν άνθρωπο που πάντα θα έχει όρεξη για ένα brunch, ένα ποτήρι κρασί ή οπουδήποτε με κόσμο.

Ο τυχοδιώκτης τύπος

Δεν αφήνει καμία περίσταση ανεκμετάλλευτη. Αν σε εξιτάρει η πεζοπορία, τα extreme sports, οι εξορμήσεις και οτιδήποτε ανεβάζει την αδρεναλίνη μάλλον βρίσκεσαι σε αυτή την κατηγορία. Το σίγουρο είναι ότι σου αρέσουν τα δύσκολα.

Ο τύπος που κυβερνάται από τις αισθήσεις

Ζεις για να πηγαίνεις σε μέρη όπου μπορείς να ακούσεις ωραία μουσική, να γευτείς ένα νόστιμο πιάτο και να δεις όμορφους ανθρώπους. Σου αρέσει και σε χαλαρώσει να αισθάνεσαι, να μυρίζεις, να ακούς και να γεύεσαι.

Πνευματικός εναρμοστής

Το μότο ενός τέτοιου ανθρώπου είναι αυτό που λέει πως ” η ευτυχία κρύβεται μέσα μας”. Τα πάντα πηγάζουν από τον εσωτερικό σου κόσμο ενώ αγαπημένους σου δραστηριότητες είναι ο διαλογισμός, η γιόγκα και οι συζητήσεις με βαθιά νοήματα.