7 τρόποι να διαχειριστείς το πένθος επιστρέφοντας στη δουλειά

7 τρόποι να διαχειριστείς το πένθος επιστρέφοντας στη δουλειά

Πώς ξαναμπαίνεις σε εργασιακή ρουτίνα όταν έχεις χάσει ένα αγαπημένο σου πρόσωπο;

Η επιστροφή στο γραφείο μετά την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου είναι μια δύσκολη πραγματικότητα. Πρέπει να είσαι σε meetings, να απαντάς σε emails και να είσαι εντός των deadlines. Η παλιά σου καθημερινότητα ίσως τώρα φαίνεται τόσο ασήμαντη και παράξενη. Κι αυτό, γιατί αντιμετωπίζεις μια από τις πιο φορτισμένες περιόδους της ζωής σου. Το πένθος στη περίπτωση αυτή μπορεί να αποδειχθεί ένας αγώνας. Και το μόνο που να περιμένεις κάθε πρωί είναι το πότε θα έρθει η ώρα να γυρίσεις σπίτι σου.

Κάποιοι βέβαια προτιμούν να αγνοούν το συναισθηματικό τους βάρος κατά τις εργάσιμες ώρες. Τις θεωρούν ένα διάλειμμα ή απόσπαση από τα συναισθήματα που βιώνουν. Η εργασία γίνεται θεραπεία και τους βοηθάει να συνεχίσουν. Δεν θέλουν να μιλάνε για όσα νιώθουν. Φοβούνται ότι θα χάσουν τον έλεγχο και δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν.

Κατά συνέπεια, η αντιμετώπιση της θλίψης είναι μια περίπλοκη υπόθεση. Κυρίως, επειδή είναι τόσο προσωπική και επηρεάζει τον καθένα διαφορετικά. Στον τρόπο με τον οποίο εργάζεται, συνδέεται και επικοινωνεί. Και η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε διδαχθεί να υποστηρίζουμε και να κατανοούμε -όχι παρεμβατικά- τη φύση της θλίψης.

Επιπλέον, σε πολλούς χώρους εργασίας, το περιβάλλον είναι απρόσωπο και καθαρά επαγγελματικό. Η κουλτούρα και η στάση του απέναντι στο πένθος μπορούν να αποτελέσουν σοβαρούς παράγοντες δυσφορίας για έναν εργαζόμενο. Το άτομο που βιώνει τη θλίψη να ζει ένα καθημερινό Γολγοθά, κυρίως, εάν φοβάται και διστάζει να την εκδηλώσει.

Για σένα που δε ξέρεις πώς και αν πρέπει να επικοινωνήσεις τα συναισθήματά σου στην εργασία σου, ποιος τελικά είναι ο σωστός τρόπος να το διαχειριστείς; Αυτές εδώ οι στρατηγικές θα κάνουν τη μετάβαση στην εργασιακή σου ρουτίνα ευκολότερη.

Επικοινώνησε με τον προϊστάμενό σου προτού επιστρέψεις στη δουλειά

Μίλησέ του για το πώς νιώθεις και τις συγκεκριμένες ανάγκες σου. Έχεις νέες ευθύνες με τη φροντίδα των μελών της οικογένειας, τη διαχείριση της περιουσίας, τη φροντίδα των παιδιών, τα οικονομικά; Με αυτόν τον τρόπο θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς τον φόρτο εργασίας και το χρόνο σου στο γραφείο. Αλλά και να προσαρμοστείς ομαλότερα.

Ακόμα κι αν δεν είσαι ιδιαιτέρως κοντά με τον προϊστάμενό σου, η συζήτηση μαζί του θα διευκολύνει το άγχος σου. Επίσης, θα έχεις τη δυνατότητα να σκεφτείς εάν θέλεις ή όχι ο διευθυντής σου να μιλήσει για την απώλειά σου με την ευρύτερη ομάδα (και αν ναι, σε ποιο βαθμό).

Ζήτα ένα ευέλικτο πρόγραμμα

Εάν δεν αισθάνεσαι πλήρως προετοιμασμένη, για να πας σε meetings ή να μιλήσεις με συναδέλφους, ζήτα μια προσωρινή προσαρμογή του ωραρίου σου. Για παράδειγμα, ωράριο μερικής απασχόλησης, πιο ευέλικτο ή εργασία από απόσταση κάποιες ημέρες την εβδομάδα. Ίσως και προσωρινή ανακατανομή των projects ή των προτεραιοτήτων προς τον ανώτερο ή τους συναδέλφους σου.

Σκέψου τι χρειάζεσαι και ενημέρωσε από πριν τους συναδέλφους σου

Οι συνάδελφοί σου μπορεί να καταλαβαίνουν. Αλλά είναι πιθανό να μη ξέρουν τι να πουν και να κάνουν ή πώς να φερθούν. Αυτό μπορεί να είναι αγχωτικό για αυτούς και για σε σένα. Μίλα τους, λοιπόν, για το τι χρειάζεσαι και θέλεις. Ειδικά, αφού μπορεί να έχετε διαφορετικά βιώματα για τρόπο συμπαράστασης.

Να είσαι ειλικρινής με τα συναισθήματά σου

Μερικές μέρες θα είναι δυσκολότερες. Όταν συμβεί αυτό, μην φοβάσαι να το μοιραστείς με τους στενότερους συναδέλφους σου. Θα σου παράσχουν την υποστήριξη που χρειάζεσαι, πόσο μάλλον αν έχουν ενσυναίσθηση.

Πού οφείλεται αυτή η κούραση των 30άριδων;

The Telegraph

Αν κάποιος σου πει κάτι που σε πληγώνει, μίλα

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν λένε σκόπιμα κάτι κακό ή προκλητικό. Αν συμβεί όμως, πες ήρεμα ότι δεν σε βοηθούν ή δεν σου στέκονται στην απώλειά σου. Επικοινώνησε τον τρόπο που αισθάνεσαι. Ίσως είναι δυσάρεστο, αλλά θα βοηθήσει.

Μη φοβάσαι να ζητήσεις μεγαλύτερη άδεια

Αν συνειδητοποιήσεις ότι χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο, για να προσαρμοστείς, μίλα με τον προϊστάμενό σου. Πες πως δεν είσαι έτοιμη και δεν μπορείς ακόμα να ανταπεξέλθεις.

Το τι θα συμβεί εξαρτάται από την επαγγελματική κουλτούρα, τον διευθυντή και τις απαιτήσεις εργασίας. Όμως η ύπαρξη και η ευάλωτη φύση του πένθους – ειδικά αν αυτή τη συνομιλία γίνει εκ των προτέρων-θα δώσει χώρο στην κατανόηση από την πλευρά του.

Να είσαι καλή με τον εαυτό σου

Κανείς δεν περιμένει να φορέσεις τη στολή του υπερήρωα. Είναι εντάξει να αποσυρθείς και είναι εντάξει να μην είσαι χαρούμενη. Να είσαι ο εαυτός σου.

Και να θυμάσαι: Δεν υπάρχει σωστός ή λανθασμένος τρόπος στο πώς επιλέγεις να θρηνήσεις. Είναι σημαντικό να μιλήσεις με τους ανωτέρους και τους συναδέλφους σου, αλλά μην αισθάνεσαι υποχρεωμένη και πιέσεις τον εαυτό σου πέρα από τα όριά του.

Featured image: Elite Daily
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.