Έρχεται το #Blueberry Milk Nails και πριν φύγει ανακαλύπτουμε το #Strawberry Makeup και μετά τα #Cinnamon Cookie Butter Hair, και μέχρι να επεξεργαστούμε κι αυτή τη νέα τάση αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε πώς βρεθήκαμε σε αυτήν την κατάσταση.

Ναι, έχουμε την περιέργεια να ξέρουμε τι αφορά το κάθε ένα όνομα. Να είμαστε ενήμεροι, να πιάνουμε τον παλμό του TikTok με τάσεις που κρατάνε όσο κρατάνει ένα reel. Αλλά μήπως φτάνει;

Χρήστες όπως η katiehub.org αναρωτήθηκαν για το φαινόμενο στο TikTok και τον παραλογισμό των νέων τάσεων στον κόσμο της ομορφιάς κι έκαναν αυτή την ερώτηση στους followers τους.

Το #BlueberryMilkNails (που μέχρι τώρα συγκεντρώνει 45 εκατομμύρια προβολές στο TikTok) δημιουργήθηκε αρχικά για να καθορίσει την γαλάζια απόχρωση των νέων νυχιών της Sophia Richie Grange, δεν είναι τίποτα άλλο παρά το αποτέλεσμα πρακτορείων δημοσίων σχέσεων που μετονομάζουν ένα απλό μπλε βερνίκι νυχιών για να δικαιολογήσουν τη δημοσίευση ενός ακόμα άρθρου για το It Girl. Μια φαινομενικά αβλαβής διαδικασία κατά την οποία το πρακτορείο προβάλει τον πελάτη του και οι χρήστες ανακαλύπτουν νέα ονόματα σε ήδη γνωστές τεχνικές ή μεθόδους ομορφιάς ονομάζοντας τις τάσεις. Το κλειδί, εξηγεί ο Jordan Belfort στην ταινία Wolf of Wall Street, είναι να δημιουργήσεις μια ανάγκη. Σκέψου το.

Τα It Girls

Μπορεί κανείς να αναγνωρίσει τη μόδα μιας δεκαετίας κοιτάζοντας τα πιο αγαπημένα πρόσωπα εκείνης της περιόδου, από τη Marilyn Monroe μέχρι την Edie Sedwick και την Twiggy, από την Stevie Nicks μέχρι την Grace Jones και την Iman.

Ο όρος δημιουργήθηκε το 1927 χάρη στην ταινία It με πρωταγωνίστρια την Clara Bow και στη συνέχεια το χτένισμα της Jennifer Aniston και όλη η φούξια εικόνα Paris Hilton διαδέχονταν το ένα το άλλο, μέχρι που σήμερα γινόμαστε μάρτυρες των όλο και πιο γρήγορων αλλαγών στο στυλ των It Girls, που αναγκάζονται να γράφουν καθημερινά ξανά από την αρχή την εικόνα τους για να παραμείνουν επίκαιρες.

Η διαρκώς αυξανόμενη επιμονή στις τάσεις ομορφιάς είναι το ακούσιο αλλά προβλέψιμο αποτέλεσμα της τάσης των PR γραφείων και των μανατζερ των It girls. Πίσω από τα άρθρα που βλέπουμε καθημερινά για το νέο σχήμα νυχιών της Sophia Richie Grange ή το νέο χρώμα μαλλιών της Hailey Bieber, βρίσκεται μία τάση που γεννιέται και πεθαίνει σε διάστημα μιας εβδομάδας. Σκέψου το Tomato Girl Summer και τα Brownie Glazed Lips που κανείς σήμερα δεν θυμάται.

Η εμμονή της σύγχρονης κοινωνίας με την αισθητική πυροδοτήθηκε από τη λατρεία της εικόνας που γεννήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από τις selfies κι από την ανάγκη για rebranding των πάντων και όλων.

Η ενδιαφέρουσα πτυχή αυτής της νέας διαμάχης είναι ότι, αν και όλοι γνωρίζουμε προφανώς το πρόβλημα, συνεχίζουμε να αγοράζουμε νέα βερνίκια νυχιών. Η καταναλωτική κοινωνία στην οποία μεγαλώσαμε δεν θα μας αφήσει ποτέ ήσυχους. Ο μόνος τρόπος να ξεφύγεις, έστω και για λίγο, είναι τα memes.

Tο μάρκετινγκ δεν επινοεί τα Blueberry Milk Nails με διφορούμενο τρόπο, αλλά κάνοντας έκκληση στην ανάγκη για έγκριση που ζει μέσα μας, συσκευάζοντας μαζί έναν υπαινιγμό της κοινότητας σε ένα μπουκάλι. Αγοράζοντας το μπλε βερνίκι νυχιών που έβαλε η Sophia Richie Grange δεν θα σε μεταμορφώσει σε εκείνη αλλά θα σε κάνει να νιώσεις μέρος ενός διεθνούς στρατού δημοφιλών κοριτσιών.

Και ενώ κάποιοι επαναστατούν, αποκαλύπτοντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον προβληματικό μηχανισμό πίσω από τα νέα σοκολατένια-καραμελί-salted-καστανά μαλλιά της Bieber, η βιομηχανία ομορφιάς, η ”μητέρα” των It Girls του 2023, κοιτάζει παρακάτω αναζητώντας την επόμενη νέα τάση.