6 σημάδια που αποδεικνύουν ότι τα social media σου προκαλούν άγχος

Μελέτη επιβεβαιώνει τον συσχετισμό μεταξύ του scrolling και των συναισθημάτων μας

Ποιο είναι το τελευταίο πράγμα που κάνεις πριν κοιμηθείς; Σκέφτεσαι τι έκανες όλη μέρα; Κάνεις διαλογισμό; Φτιάχνεις το πρόγραμμα της επόμενης μέρας; Ή μήπως σκρολλάρεις στα social media;

Ο αριθμός των ανθρώπων που το τελευταίο που θα κάνει πριν κοιμηθεί είναι να σκρολλάρει στο κινητό ολοένα και αυξάνεται. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πως το 56% των ηλικιών 18-24 αναφέρει πως έχει αυτή τη συνήθεια κάθε βράδυ και μάλιστα το 76% αναφέρει σε έρευνα του Vita Health Group πως δεν αφιερώνει καθόλου χρόνο στο να σκεφτεί και να αναλογιστεί τα αισθήματα και τα συναισθήματά του.

Καταλαβαίνω πως μέσα στην ημέρα ίσως να έχουν συμβεί πράγματα που σε πλήγωσαν, που σε θύμωσαν, που σου ξύπνησαν συναισθήματα που είχες καταφέρει να θάψεις και το μόνο που θα ήθελες είναι να ξεχαστείς και να κοιμηθείς

Σίγουρα το να πάρεις το κινητό και να γεμίσεις το μυαλό σου με πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή κάποιων άλλων είναι ένας τρόπος να μην σκέφτεσαι τα δικά σου. Αυτό μπορεί να έχει το αποτέλεσμα που θες στιγμιαία, αλλά στο μέλλον θα σου δημιουργήσει προβλήματα.

Τα συναισθήματα που αναδύθηκαν είχαν κάποιο λόγο και δεν θα φύγουν επειδή προσωρινά γέμισες το μυαλό σου με κάτι άλλο. Προσπαθείς να αποφύγεις το αναπόφευκτο. Ίσα ίσα που όσο το παρατείνεις θα γίνεται χειρότερο και ανεξέλεγκτο. Είναι πολύ σημαντικό να δίνεις χώρο στα συναισθήματα που έρχονται στην επιφάνεια, να καθίσεις να τα ακούσεις και να τους δώσεις σημασία. Κάτι έχουν να πουν για αυτό έρχονται. Πρέπει να αφιερώσεις χρόνο στον εαυτό σου και αυτά τα συναισθήματα είναι μέρος του εαυτού σου, είναι μέρος της βαθύτερης κατανόησης αυτού που είσαι. Μην τα προσπερνάς, άφησέ τα να αναπνεύσουν, αναγνώρισέ τα, επεξεργάσου τα αλλιώς θα ζεις με το φόβο μην αναδυθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Ο ανθρώπινος οργανισμός λειτουργεί με βάση τη ρουτίνα και τη συνήθεια

Δεν αρκεί δηλαδή να “πεις” στον εαυτό σου να σταματήσει να σκρολλάρει γιατί δεν θα πετύχει. Χρειάζεται να αντικαταστήσεις αυτή τη “ρουτίνα” με μια άλλη. Μια καλή ιδέα είναι να δημιουργήσεις τις συνθήκες όπως θα έκανες με ένα παιδί! Κάνε ένα χαλαρωτικό μπάνιο, φόρεσε τις πιτζάμες σου, πιες κάτι χαλαρωτικό, χαμήλωσε τα φώτα στο σπίτι και μην κάνεις πράγματα που χρειάζονται ένταση, βάλε τον εαυτό σου σε “sleep mode”.

Μπορείς επίσης να σβήσεις από το κινητό σου τις εφαρμογές ώστε να μην μπεις στον πειρασμό να τα επισκεφτείς.

Αφιέρωσε λίγο χρόνο να σκεφτείς πως ήταν η ημέρα σου, ρώτησε τον εαυτό σου “Πως πέρασες σήμερα; ” (όπως θα ρωτούσες κάποιον που νοιάζεσαι και θες να μάθεις πως ήταν η ημέρα του). Δεν σημαίνει πως αν κάτι σε έχει προβληματίσει θα πρέπει να βρεις λύση εκείνη την ώρα, αρκεί και μόνο που θα σε αναγνωρίσεις, θα σε ακούσεις και θα ακουμπήσεις κάπου τον προβληματισμό σου.

Βάλε να ακούσεις μουσική, διάβασε ένα βιβλίο, κάνε διαλογισμό, αποφορτίσου. Αν δεις ότι δεν μπορείς να διαχειριστείς κάποια από τα συναισθήματά σου και αυτά που αναδύονται ζήτησε βοήθεια από κάποιον ειδικό. Μην τα θάβεις, άκουσέ τα έχουν κάτι να σου πουν.

featured photo:
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.