Ίσως θυμάσαι την ακμή αυτού του στυλ. Είναι τόσο περίεργα συγκεκριμένο όχι μόνο για το Y2K, αλλά για την κουλτούρα των εμπορικών κέντρων από τις αρχές έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000 που οι millennials θα θυμούνται πολύ καλά (σκέψου: Hollister, Abercrombie και American Eagle). Δεν είναι indie sleaze, και δεν είναι twee. Είναι η μόδα του πραγματικού κόσμου που φορούσαν οι πραγματικοί άνθρωποι. Και η επιστροφή του trend δεν συμβαίνει μόνο στην πασαρέλα.

Celebrities & Brands

Αμερικανικά εμπορικά σήματα όπως το Banana Republic επιστρέφουν με νέους θαυμαστές όπου κι αν κοιτάξεις. Διασημότητες όπως η Bella Hadid φοράνε vintage Guess και Polo του Ralph Lauren.  Η Balenciaga παρουσίασε πρόσφατα τη συλλογή της για το φθινόπωρο του 2024 ως φόρο τιμής στην κουλτούρα των εμπορικών κέντρων που επηρεάστηκε από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 από το L.A.: αθλητικές φόρμες, μπότες τύπου Ugg και  hoodies διαπέρασαν την πασαρέλα.

Η εμφάνιση του εμπορικού κέντρου φάνηκε ίσως καλύτερα στην ανοιξιάτικη έκθεση της Miu Miu του 2024, όπου τα μοντέλα φορούσαν τα προαναφερθέντα πόλο, φαρδιά μπλέιζερ, βερμούδες και φλατ σανδάλια. Στοιχεία ακαταστασίας και αντιπαρατιθέμενης ξεγνοιασιάς ήταν σίγουρα εκεί. Μερικά μοντέλα κουβαλούσαν τσάντες που είχαν ένα επιπλέον ζευγάρι παπούτσια και μια αλλαξιά ρούχων – πολύ μετά το σχολείο-δραστηριότητα. Υπήρχαν πολυεπίπεδες μπλούζες στοιβαγμένες κάτω από πουκάμισα, πουλόβερ και ζώνες. Ήταν όλα πολύ 2007—η εποχή που φορούσες ένα φανελάκι με ψεύτικη δαντέλα κάτω από πολλές άλλες μπλούζες.

Η συλλογή της Miu Miu ήταν «ατομική, που εκφράζεται τόσο μέσω της μόδας όσο και μέσω του καστ», σύμφωνα με τις σημειώσεις της μάρκας. Σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, η ομορφιά πρέπει να συμβαδίζει με την πολυπλοκότητα της εποχής μας. Η επανεξέταση των προηγούμενων στυλ τονίζει τη σημασία και το νόημα των ιστοριών. Με άλλα λόγια, η παλιά σου γκαρνταρόμπα επιστρέφει.

Ειδικά τα κολάν ήταν αχαλίνωτα στις πασαρέλες. Η τάση ξεκίνησε την περασμένη σεζόν, όταν οι Ferragamo, Saint Laurent, Blumarine και άλλοι έδειξαν διαφορετικές εκδοχές της ταπεινής βάσης στην πασαρέλα. Η καλοκαιρινή συλλογή της Celine του 2024, που γυρίστηκε στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, παρουσίαζε απαλές φόρμες με παπούτσια σέρπα. Η Carolina Herrera μας χάρισε cropped polo και twinsets. Και οι LaQuan Smith, Khaite και Brandon Maxwell επανέφεραν τις ζώνες – την ανεπίσημη μασκότ της εποχής των εμπορικών κέντρων. Ο νέος δημιουργικός διευθυντής της Gucci, Sabato De Sarno, παρέδωσε hoodies ως απάντηση στη νέα εμφάνιση της μάρκας.

Η σημασία του trend 

Σε μια εποχή όπου το εμπορικό κέντρο μοιάζει σαν μια χαμένη ανάμνηση -ένα μέρος όπου τα ψώνια ήταν μια κοινωνική δραστηριότητα και οι κλίκες γεννήθηκαν βασισμένες μόνο σε επωνυμίες- αυτή η αισθητική είναι τόσο βαθιά ριζωμένη στη νοσταλγία. «Καθώς ο κόσμος συνεχίζει να μετατοπίζεται σε μια διαρκώς τρομακτική αναταραχή, οι πραγματικές αρχές που αναζητούμε ως συλλογικότητα είναι η άνεση και η κοινότητα. Έτσι, η μετατόπιση της μόδας στην κουλτούρα του «ασφαλούς» εμπορικού κέντρου είναι απολύτως λογική», λέει η Τζέσικα Ρίτσαρντς, που προβλέπει τις τάσεις. «Αυτή η εποχή αντιπροσωπεύει μια εποχή όπου οι συναντήσεις σχεδιάζονταν, ήταν ρουτίνα και ζητούνταν να είναι IRL, έναντι διαδικτυακών.»

Το 2024, ίσως υπάρχει κάποια άνεση στο να ντυνόμαστε όπως όλοι οι άλλοι, ακόμα κι αν αυτό γίνεται με έναν τρόπο που μοιάζει σαν να ντύνουμε τον πρώην εαυτό μας. Είναι βασικό, αλλά δεν είναι μινιμαλισμός υψηλών προδιαγραφών και δεν είναι ούτε quiet luxury. Είναι κατά κάποιο τρόπο εξαιρετικά καταπραϋντικό και μη προκλητικό. Είναι ένα ντύσιμο που δεν απαιτεί πραγματικά να σκεφτείς. Εκτός κι αν το θέλεις. Τα κολάν, στο απόγειο της κουλτούρας των εμπορικών κέντρων, πριν φτάσουμε στην κορύφωση του αθλητισμού, έμοιαζαν σαν ένα ομόφωνο must-have που χρησίμευε και ως μια κουβέρτα ασφαλείας. Ίσως το να ντυνόμαστε όπως οι πρώην εαυτοί μας με εμμονή στα εμπορικά κέντρα είναι η απάντηση στο να βρούμε παρηγοριά στη μόδα —και στη ζωή— αυτή τη στιγμή.