Η old money αισθητική έχει ονομαστεί και ως quiet luxury.

Δεν πρόκειται μόνο για κομμάτια με λιγότερα brand logos, αλλά και για ένα διαχρονικό και ακριβό στυλ που συμβολίζει την υψηλή κοινωνία. Και φυσικά, λοιπόν, η αισθητική είναι επίσης παλιά.

Σκέψου την Jackie Kennedy και την πριγκίπισσα Diana, ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως τα Hamptons και τη λίμνη Como και εμβληματικές μάρκες όπως  Ralph Lauren και  Hermés.

Επιπλέον, η old money αισθητική έχει βασιστεί στη μόδα που επικρατούσε μεταξύ των μαθητών των ελίτ βρετανικών σχολείων, όπου ήταν πάντα καλοντυμένοι. Παλαιότερα λοιπόν, οι πιο πλούσιοι φοιτητές φορούσαν «καλά» ρούχα ώστε να δείξουν τη θέση τους. Ποια ήταν αυτά; Επέλεγαν να φορούν μοκασίνια, σακάκια, πουλόβερ  με σύμβολα ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, γιλέκα, πλισέ φούστες ή μπλουζάκια πόλο.

Η τάση έχει κρατηθεί μέχρι και σήμερα;

Οι τάσεις άλλαζαν με αφόρητο ρυθμό φέτος, η OM-SW-QL έκανε αξιοσημείωτη δουλειά στο να κρατηθεί. Η τάση συνεχίζεται ακόμα απλώς, σε ρούχα εμπνευσμένα από την WASP γύρω στο 1994: λευκά t-shirts, button-downs, denim και suiting, και φυσικά μια σειρά από country-club-ready midi φορέματα. Όταν το quiet luxury πέρασε στην ομορφιά -αφαιρώντας τα ακρυλικά και το μακιγιάζ ματιών ακόμα και των πιο extra ανάμεσά μας- φάνηκε ότι όλη η διασκέδαση είχε τελικά απομακρυνθεί από το ντύσιμο.

“Ελπίζω ότι μπορούμε να βρούμε μια ισορροπία ανάμεσα στον μινιμαλισμό και την πίεση των τάσεων”, λέει η προγνώστρια τάσεων και σύμβουλος Kendall Becker. “Η δημιουργικότητα μέσα στη μόδα είναι το κλειδί, αλλά το ίδιο ισχύει και για την εφαρμογή” η ίδια πρόσθεσε.

Γιατί όμως το quiet luxury έχει κερδίσει τον περισσότερο πληθυσμό;

Παλαιότερα η πολυτέλεια «φώναζε» από χιλιόμετρα μακριά, με τα φανταχτερά ρούχα να κάνουν θόρυβο, αφού είχαν ως κύριο σκοπό να φανεί το ντύσιμο «ακριβό». Η νέα πολυτέλεια όμως είναι ακριβώς το αντίθετο, καθώς είναι συγκρατημένη, χαμηλών τόνων και δεν έχει ανάγκη από υπερβολές. Η νέα τάση  είναι συνδεδεμένη με την αντίληψη του παλιού χρήματος που θέλει όσους έχουν πλούτη να είναι διακριτικοί, κόντρα στην τάση που επικρατούσε μέχρι σήμερα και αποσκοπούσε στην επίδειξη. Ακόμα, προτιμά ένα καθαρό στυλ αλλά και αρμονικό. Ο όρος αναζήτησης quiet luxury σημείωσε μια επιβλητική αύξηση της τάξης του 5.153 %  στην κοινωνική δημοσιότητα τους τελευταίους τρεις μήνες – μια εποχή αυξημένου πληθωρισμού και μαζικών απολύσεων.

Αυτό, όχι μόνο έχει περιορίσει τους προϋπολογισμούς για ψώνια, ώστε να επιτρέπουν αποκλειστικά και μόνο ποιοτικά βασικά προϊόντα, αλλά  έχει ενισχύσει την εμμονή μας με τον πλούτο και το status. Το recession-core, ένα στυλ που περιέχει τα βασικά ρούχα της δουλειάς, όπως τα σακάκια και οι ζώνες, να διαχέονται σε νυχτερινά κέντρα σε όλο τον κόσμο και επίσης το στυλ αυτό ενίσχυσε τη δημοτικότητα των σαπουνόπερων της υψηλής κοινωνίας, όπως το Gossip Girl. Η διευθύντρια μόδας του Shopbop Caroline Maguire λέει ότι «ίσως το είχαμε προβλέψει».