Ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς είναι ένας ηθοποιός που μας απασχολεί πολύ. Και γιατί γίνεται αυτό; Γιατί η παρουσία του σε μεγάλες και αξιόλογες παραγωγές πάντα ξεχωρίζει. Μπορεί να “περνάει” ανάμεσα από σύγχρονα και εποχής μοτίβα, και να αλλάζει διαρκώς, κάτι που τον κάνει μοναδικό, και φυσικά αγαπητό στο κοινό.

Καθώς μιλάμε, καταλαβαίνω πόσο σοβαρά παίρνει τη δουλειά του, και ταυτόχρονα πόσο την ευχαριστιέται. Απορώ, καθώς δύσκολα κάποιος ευχαριστιέται τόσο αυτό που κάνει για να ζήσει, μα μου λύνει κάθε ενδοιασμό όταν αναφέρει για την πρόσφατη συμμετοχή του στη σειρά “Ναυάγιο” και για τις δύσκολες σκηνές μέσα στο νερό, το εξής: “εκείνη την ημέρα δεν ήθελα να τελειώσει το γύρισμα”. Και σκέφτομαι, τελικά έτσι πρέπει να είναι οι ηθοποιοί.

Απαριθμώ κάποιες από τις φετινές δουλειές σου. Οι Πανθέοι, Το Ναυάγιο, Απλή Μετάβαση, Φιλουμένα Μαρτουράνο. Πες μας το μυστικό για να τα προλαβαίνεις όλα…

Έχω συνηθίσει και τα προλαβαίνω. Αρχικά ξέρω ότι όλα τα απογεύματά μου είναι κλεισμένα με τις δυο θεατρικές παραστάσεις. Ευτυχώς με το θέμα των γυρισμάτων δεν αντιμετώπισα πρόβλημα, καθώς και οι 2 σειρές είναι της ίδιας παραγωγής, και για όσο συμμετείχα στο Ναυάγιο φρόντισαν να μην συμπίπτουν φυσικά τα ωράρια. Υπάρχουν μέρες που έχω τα πρωινά μου κενά από δουλειά. Εκείνες τις μέρες θα πάω τον μικρό στο παιδικό και θα βοηθήσω την σύζυγο μου, Ελευθερία, με τις δουλειές που τυχόν θα έχουμε.

Είναι μια χρονιά γενικά γεμάτη τηλεοπτικές σειρές και θεατρικά έργα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες ηθοποιοί αλλά και ερασιτέχνες που παίρνουν μέρος σε αυτές. Πως αισθάνεσαι που έχεις επιλεχτεί σε τόσες παραγωγές;

Προφανώς χαίρομαι που πηγαίνει καλά η δουλειά μου. Ξέρεις κάνω την δουλειά αυτή πολλά χρόνια, είναι η βασική μου δουλειά, και πλέον δεν θα ενθουσιαστώ το ίδιο όπως θα ενθουσιαζόμουν παλαιότερα με μια παραγωγή. Όταν ξεκίνησα, μόλις έκλεινα ένα έργο, μια παράσταση έκανα πάρτυ. Τώρα ξέρω ότι “πάω στην δουλειά”. Αυτό πρέπει να συμβαίνει. Κοίτα όμως, για να το κάνεις αυτό πρέπει να ευχαριστιέσαι, πρέπει να γουστάρεις, δεν μπορείς αλλιώς να ανταπεξέλθεις στο συγκεκριμένο επάγγελμα.

Τηλεοπτικά βρίσκεσαι στου Πανθέους, νιώθεις να «κολλάς» με το ρόλο σου, που μέχρι στιγμής δείχνει μόνο καλοσύνη;

Από θέμα καλοσύνης και δοτικότητας, είμαι πολύ κοντά και στην προσωπική μου ζωή με τον ρόλο μου. Θα σταθώ σ’ έναν φίλο μου όπως συμβαίνει και στους Πανθέους. Γενικότερα όμως δεν μοιάζουμε. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά ευγενικό άνθρωπο, όχι μόνο σε θέμα χαρακτήρα, αλλά και σε θέμα ιδιοσυγκρασίας. Έχει μια ευγένεια σε όλα του. Εγώ δεν είμαι έτσι. Είμαι ευγενικός, αλλά λίγο πιο χύμα, λίγο πιο χοντροκομμένα. Αλλά θα δούμε κι άλλες πτυχές της ζωής του… δυστυχώς δεν μπορώ να αποκαλύψω τίποτα.

Φέτος σε βλέπουμε σε σειρά εποχής. Την προηγούμενη χρονιά σε απολαμβάναμε σε πιο σύγχρονα μοτίβα. Προτιμάς να εξερευνάς σύγχρονους ή παλαιότερους ρόλους;

Είναι κάτι που δεν μπορώ να διαλέξω. Μου αρέσει που φέτος κάνω μια σειρά εποχής, δεν είχα κάνει ποτέ και το ήθελα. Το εποχής είναι και λίγο πιο κολακευτικό, από θέμα εμφάνισης, για τον ηθοποιό. Άλλη ευχαρίστηση έχει όμως το σύγχρονο, το πιο καθημερινό, άλλη έχει το εποχής. Το βασικό είναι οι συνεργάτες.

Στο θέατρο, σε βλέπουμε στην «Απλή Μετάβαση», ένα μιούζικαλ που πήρε παράταση και για τον Δεκέμβριο …

Είναι μεγάλη ευτυχία να κάνεις μια δουλειά και να υπάρχει τόσο μεγάλη αποδοχή από το κοινό και τόσο έντονη προσέλευση. Πρόκειται για μια παράσταση που παίζει μόνο Δευτέρα και Τρίτη, και ο αριθμός των ατόμων που μας τιμά με την παρουσία τους είναι αδιανόητος. Βλέπουμε ότι ο κόσμος αγαπάει αυτό που κάνουμε, και ευχόμαστε να συνεχίσουμε να παίρνουμε παρατάσεις, όπως τώρα.

Πιστεύεις ότι το ελληνικό κοινό ελκύεται από τα μιούζικαλ;

Γενικότερα το μιούζικαλ στην Ελλάδα υστερεί. Η «Απλή Μετάβαση» είναι και ένα πρωτότυπο κείμενο, αλλά το κοινό έχει ανταποκριθεί πολύ ζεστά. Τα θέματα που πραγματεύεται το έργο είναι τέτοιας φύσης που οι περισσότεροι θα βρουν τρόπο να ταυτιστούν με αυτά. Τώρα είναι η μετανάστευση λόγω οικονομικών, λόγω έρωτα; Ή είναι η κατάσταση του “θα στείλω το παιδί μου στο εξωτερικό”, που όλοι έχουμε σκεφτεί κάποια στιγμή λόγω οικονομικής κρίσης ότι έξω θα ήταν τα πράγματα κάπως καλύτερα; Έχει πολλά πράγματα που κάποιος μπορεί να ταυτιστεί, μιλάει στο κοινό, μιλάει σε όλους μας για θέματα που μας αφορούν.

Φιλουμένα Μαρτουράνο, για 2η συνεχόμενη χρονιά. Τι κρύβεται πίσω από αυτή την επιτυχία;

Πίσω από αυτή την επιτυχία, κρύβεται όλη αυτή η μαγική συνθήκη που έχει δημιουργήσει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, και που φτιάξαμε όλοι μαζί παρέα. Αλλά κρύβεται και το γεγονός ότι το έργο δεν έχει ταμπέλα. Δεν το βαφτίσαμε ποτέ “Φιλουμένα Μαρουράνο – Κωμωδία”, “Φιλουμένα Μαρτουράνο – Δράμα”. Είναι μια παράσταση η οποία τα έχει όλα. Είναι πολύ κοντά στην πραγματική ζωή. Δεν είναι στην ζωή όλα στενάχωρα, όλα μαύρα. Είναι λίγο χοντροκομμένο αυτό που θα πω, αλλά σκέψου ότι π.χ. θα κλάψεις σ’ ένα γάμο, θα γελάσεις σε μια κηδεία, αυτή είναι η ζωή, αυτή είναι η πραγματικότητα, κι αυτό έχουμε προσπαθήσει να αποτυπώσουμε στο έργο. Η παράσταση τα έχει όλα. Θα γελάσεις, θα κλάψεις, ίσως θα θυμώσεις, έχει τα πάντα. Είναι μια πολύ ωραία δουλειά.

Εσύ σαν Κωνσταντίνος, με ποιον ρόλο πιστεύεις ότι θα αγγίξεις την απόλυτη επιτυχία στην καριέρα σου;

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ρόλος. Όλοι οι ρόλοι μπορούν να σε οδηγήσουν στην απόλυτη επιτυχία.

Κι αν μιλήσουμε για το παρελθόν, ποιον ρόλο βάζεις στην 1η θέση της καρδιάς σου;

Έχω δεθεί σίγουρα με τον ρόλο μου στην “Απλή Μετάβαση” και στην “Φιλουμένα Μαρτουράνο” φέτος, κι έχω ξεχωρίσει τον ρόλο μου στον “Γυάλινο Κόσμο” που ήταν από τις πρώτες μου παραστάσεις. Γενικά όμως έχω αγαπήσει κάθε ρόλο που έχω παίξει, είτε μικρό, είτε μεγάλο.

#Rule Breakers … Εσένα τι θα σ’ έκανε να σπάσεις τους κανόνες του σήμερα;

Αν μου καρφωθεί κάτι στο μυαλό που θέλω πολύ, δεν καταλαβαίνω τίποτα. Αν θέλω κάτι στην ζωή μου θα φέρω τον κόσμο ανάποδα για να το πετύχω, θα σπάσω “κανόνες”. Αυτό όμως δεν ισχύει και στα επαγγελματικά μου, δεν θα πατήσω ποτέ επί πτωμάτων.