10 στόχοι που πρέπει να βάλεις φέτος αν αγαπάς το τρέξιμο

Είσαι σίγουρη ότι τρέχεις σωστά;

Όπως σε όλα τα αθλήματα, έτσι και στο τρέξιμο είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις τη σωστή τεχνική. Με αυτήν, όχι μόνο θα μειώσεις τον κίνδυνο τραυματισμού, αλλά θα έχεις και καλύτερη επίδοση. Όταν τρέχεις με αποτελεσματικό τρόπο, ξοδεύεις όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια. Επιπλέον, αποφεύγεις κάθε είδους περιττές κινήσεις του σώματος, ενώ αναπνέεις σωστά χωρίς να το εξαντλείς.

Παρακάτω θα διαβάσεις όλα όσα πρέπει να προσέξεις:

Η συνολική στάση του σώματος

Όσον αφορά τη συνολική σου στάση, αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι να τρέχεις ψηλά. Θα σε βοηθήσει να μην γλιστρήσεις προς τα εμπρός και να μην υποφέρεις από κάποιο πρόβλημα στην κινητικότητα και την αναπνοή. Προσπάθησε, λοιπόν, να κρατάς σταθερό το κεφάλι σου. Για να το πετύχεις αυτό φρόντισε τα αυτιά σου να βρίσκονται ευθεία πάνω από τους ώμους. Επίσης, να έχεις στραμμένο το βλέμμα σου περίπου 5 με 6 μέτρα ευθεία μπροστά. Απόφυγε, τέλος, να γέρνεις το κεφάλι προς τα εμπρός. Δηλαδή, να μη προεξέχει το πηγούνι σου. Είναι κάτι που μπορεί να ασκήσει πίεση στους μυς του λαιμού, της πλάτης και των ώμων σου.

Φυσικά, η σωστή στάση στο τρέξιμο περιλαμβάνει μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός. Πρόκειται, όμως, για μια ελαφριά κάμψη (περίπου 10 μοίρες) στους αστραγάλους και όχι στους γοφούς.

Το μήκος διασκελισμού

Η αλήθεια είναι πως ένας απλός δρομέα, δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με την μέτρηση του μήκους του βήματος. Ωστόσο, προσπάθησε να βρεις μια δρασκελιά που δεν είναι ούτε πολύ μεγάλη, ούτε πολύ μικρή. Θα σε βοηθήσει στο τρέξιμο. Τώρα, εάν το βήμα σου είναι ανάλαφρο σαν αναπήδηση, αυτό είναι καλό. Διότι, κάνει τους μυς να δουλεύουν εντονότερα. Προσοχή, όμως! Μην πηδάς προς τα εμπρός. Φρόντιζε να κατευθύνεις τη δύναμη στο έδαφος και πίσω σου, όταν το πόδι πατάει.

Αν πάλι υποψιάζεσαι πως έχεις πολύ μικρό διασκελισμό, δοκίμασε να μετρήσεις τα βήματά σου ανά λεπτό, ενώ τρέχεις. Σε γενικές γραμμές, οι ταχύτεροι και πιο αποτελεσματικοί δρομείς έχουν κατά μέσο όρο περίπου 180 ή περισσότερα βήματα ανά λεπτό. Οι πιο αργοί δρομείς κατά μέσο όρο είναι περίπου 160 βήματα ανά λεπτό. Έτσι, εάν τα δικά σου είναι πολύ περισσότερα, ίσως χρειάζεται να επιμηκύνεις το βήμα σου.

Σίγουρα, δεν είναι εύκολο να διορθώσεις τον διασκελισμό σου. Στην αρχή θα σου φανεί παράξενο, γιατί διαφέρει από το πώς έτρεχες έως τώρα σε όλη τη ζωή σου. Μια ανάλυση βάδισης, όμως, από ειδικούς θα σε διευκολύνει. Θα σου δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το τι πρέπει να βελτιώσεις.

Ο τρόπος που το πόδι πατάει στο έδαφος

Εδώ η έρευνα δεν έχει καταλήξει σε σαφή συμπεράσματα. Κάποιοι προτιμούν να πατούν στο έδαφος με το μέσον ή το μπροστινό μέρος του ποδιού και όχι τη φτέρνα. Ωστόσο, η ανασκόπηση της έως τώρα βιβλιογραφίας δε δείχνει με σιγουριά πως κάτι τέτοιο κάνει το τρέξιμο πιο αποτελεσματικό ή αποφεύγεις τραυματισμούς.

Άλλοι ισχυρίζονται ότι το να πατάει πρώτα το μπροστά μέρος του ποδιού, έπειτα το μεσαίο και στο τέλος η φτέρνα είναι το πιο σωστό. Ωστόσο, το πιο σημαντικό τελικά είναι να μην έχεις προβλήματα με το μοτίβο που τρέχεις ήδη. Είναι, δηλαδή, αποτελεσματικό το τρέξιμό σου; Δεν τραυματίζεσαι; Εάν όχι, τότε σκέψου όντως να κάνεις μια αλλαγή.

Η κίνηση των χεριών

Πράγματι, το βήμα επηρεάζει την ταλάντευση του βραχίονα. Συγκεκριμένα, οι κινήσεις των χεριών αντικατοπτρίζουν τα πόδια (και αντίστροφα). Καλό είναι, λοιπόν, να διατηρείς μια κλίση 90 μοιρών στους αγκώνες. Για να αποφύγεις την υπερβολική ένταση, χαλάρωσέ τα. Αν διαπιστώσεις ότι κουνάς τα χέρια σου πιο επιθετικά προς τα εμπρός, προσπάθησε επίσης να χαλαρώσεις την κίνηση. Ένα μικρό κόλπο, για να τα κινείς σωστά, είναι να φανταστείς ότι κρατάς ένα πατατάκι, που δεν θέλεις να σπάσει, μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη.

Η αναπνοή

Όλοι λίγο πολύ διαφέρουμε όσον αφορά την αναπνοή. Το σωστό είναι να χαλαρώνεις και να αναπνέεις με αποτελεσματικό τρόπο. Αυτό μπορεί να είναι μια βαθύτερη αναπνοή από ό,τι συνηθίζεις. Τώρα εάν παρατηρήσεις αναπνοές σαν υπεραερισμό, σημαίνει ότι δεν παίρνεις αρκετό αέρα. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επιβραδύνεις την αναπνοή σου.

Σημείωση: Το «εισπνοή από τη μύτη, εκπνοή από το στόμα» είναι ένας παραδοσιακός κανόνας, αλλά και πάλι, δεν ταιριάζει σε όλους.

featured photo: popsugar.com.au
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.