Γιατι είναι σημαντικοί οι υδατάνθρακες στη διατροφή μας

Γιατί είναι σημαντικοί οι υδατάνθρακες στη διατροφή μας, σύμφωνα με τη διαιτολόγο

*Σύμφωνα με μια ειδικό

Οι υδατάνθρακες αντιπροσωπεύουν ίσως την πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό μας και είναι ζωτικής σημασίας για ένα σωστό αλλά και ισορροπημένο διαιτολόγιο. Τα τελευταία χρόνια συναντάς όλο και πιο συχνά συζητήσεις για το εαν είναι σωστό να μην υπάρχουν στη διατροφή σου, εάν οι low carb diets έχουν αποτέλεσμα και άλλα πολλά.

Εμείς ρωτήσαμε τη Διαιτολόγο - Διατροφολόγο Ναταλία Κολοκοτρώνη για να μπορέσουμε να έχουμε μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη και για τη δική μας διατροφή. Ας δούμε λοιπόν τι είναι και - κυρίως - τι κάνουν οι υδατάνθρακες.

Οι υδατάνθρακες χωρίζονται σε δύο ομάδες τους απλούς και τους σύνθετους

Οι απλοί υδατάνθρακες περιέχονται σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως είναι η ζάχαρη, τα γλυκά και τα αναψυκτικά που περιέχουν σάκχαρα. Ενώ  οι σύνθετοι υδατάνθρακες  περιέχονται στα δημητριακά/ζυμαρικά ολικής αλέσεως, τα φρούτα, τα λαχανικά.

Οι απλοί υδατάνθρακες είναι υπεύθυνοι για την αύξηση του βάρους αλλά και μακροπρόθεσμα για την εμφάνιση προβλημάτων υγείας. Από την άλλη, οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι η βασική πηγή ενέργειας του οργανισμού. Συμβάλλουν στη διατήρηση της ευεξίας και στην προαγωγή της υγείας αφού παρέχουν στον οργανισμό πλήθος θρεπτικών συστατικών και βιταμινών.

Τι συμβαίνει λοιπόν όταν αρχίσουμε να μειώνουμε τους υδατάνθρακες;

Όταν αρχίσουμε να μειώνουμε τους υδατάνθρακες στη διατροφή μας θα παρατηρήσουμε απώλεια βάρους. Προσοχή όμως, γιατί σε μια διατροφή με πλήρη απουσία υδατανθράκων το σώμα για να καλύψει τις ανάγκες του αντλεί ενέργεια από το μυϊκό ιστό.

Ταυτόχρονα, η μείωση των υδατανθράκων στο ημερήσιο διαιτολόγιο μπορεί να προκαλέσει υπνηλία, κόπωση, υπογλυκαιμία και έλλειψη συγκέντρωσης. Αυτό είναι ένα από τα βασικότερια σημάδια ότι σου λείπει η ενέργεια.

Υδατάνθρακες και γλυκαιμικός δείκτης

Τα τελευταία χρόνια αυτό που έχει πραγματικά σημασία σε σχέση με τους υδατάνθρακες είναι ο γλυκαιμικός δείκτης. Ο γλυκαιμικός δείκτης  δείχνει το πόσο γρήγορα ένα τρόφιμο ανεβάζει το σάκχαρο αίματος συγκρινόμενο με τη γλυκόζη, η οποία έχει γλυκαιμικό δείκτη 100. Όλες οι υπόλοιπες τροφές έχουν χαμηλότερο δείκτη. Τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη  είναι τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα φρούτα, τα όσπρια και τα λαχανικά.

Το σημαντικότερο κομμάτι σε σχέση με τους υδατάνθρακες είναι να μάθουμε να κάνουμε σωστές επιλογές! Επιλέξτε να καταναλώσετε τα φρούτα με τη φλούδα τους αντί να πίνετε το χυμό τους. Και να αντικαταστήσετε όλα τα λευκά επεξεργασμένα προϊόντα με ολικής άλεσης, που μεταβολίζονται πιο αργά και προκαλούν μικρότερες αλλαγές στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Ναταλία Κολοκοτρώνη - Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Νutrition Stories Μητροπόλεως 40, Θεσσαλονίκη, 2316-020.084 Instagram | Facebook

featured photo: unsplash.com/@markuswinkler
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.