9 πρακτικοί τρόποι να καταπολεμήσεις το φούσκωμα

Ο φόβος του φουσκώματος είναι κάτι που μας επηρεάζει όλους για διαφορετικούς λόγους. Για κάποιους, συμβαίνει μετά από κάποιο μεγάλο γεύμα ή μετά από μία βραδινή έξοδο. Ενώ για άλλους, δυστυχώς είναι κομμάτι της καθημερινότητας. Το θέμα αυτό επηρεάζει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μία μαγική λύση που να γιατρεύει όλα τα είδη φουσκώματος. Ποιο είναι το καλύτερο γιατρικό; Βρες τι είναι αυτό που σου προκαλεί το φούσκωμα.

“Φούσκωμα ονομάζουμε την αίσθηση της αυξημένης πίεσης στο έντερο. Αυτό μπορεί να γίνει και πιο προφανές και η κοιλιά να φουσκώσει σαν να περιμένεις ένα ‘φαγητο-μωράκι’,” αναφέρει η Dr. Megan Rossi συγγραφέας του Eat Yourself Healthy και γνωστή στο Instagram ως “Gut Health Doctor” μιλώντας στη Vogue. “Το φούσκωμα μπορεί να προέρχεται από την μεγάλη ποσότητα τροφίμων ή υγρών που καταναλώσαμε ή από αέρια που δημιουργούνται από μικρόβια στο έντερο όταν τρώμε μεγάλες ποσότητες ζυμωμένων υδατανθράκων. Τα τρόφιμα αυτά μπορεί να είναι φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, γαλακτοκομικά, φασόλια και όσπρια,” λέει χαρακτηριστικά η Rossi.

Οι πιο σίγουρες λύσεις για flat κοιλιά ακόμα και μετά το φαγητό

FOREVER 21

Το πώς και το πότε "φουσκώνουμε" είναι διαφορετικό για τον κάθε άνθρωπο, μιας και παίζει ρόλο η ευαισθησία του εντέρου. “Οι πιθανότητες φουσκώματος είναι μεγαλύτερες σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS) ή άλλες εντερικές διαταραχές.” Σύμφωνα με την Dr. Rossi, τα είδη του φουσκώματος είναι δύο: το “κατά διαστήματα” και το “συνεχόμενο”. 

“Το κατά διαστήματα φούσκωμα είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό, ειδικά μετά από ένα μεγάλο γεύμα ή μετά από μεγάλη κατανάλωση υδατανθράκων. Στην πραγματικότητα, αφού καταναλώσουμε υδατάνθρακες είναι καλό σημάδι. Μιας και αυτό σημαίνει ότι το σύστημά σου λειτουργεί καλά.”

Πολύ πιθανόν, να παρατήρησες τα φουσκώματα πιο έντονα εν μέσω πανδημίας, αφού το άγχος μπορεί να κάνει το πρόβλημα χειρότερο. Η Dr. Rossi μάς εξηγεί ότι αυτό έχει να κάνει με τη σύνδεση εντέρου και εγκεφάλου. Όταν αισθανόμαστε άγχος, το έντερό μας αγχώνεται εξίσου και τότε αντιμετωπίζουμε εντερικά προβλήματα. 

Άρα, τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε και να μειώσουμε τα φουσκώματα; Σύμφωνα με την Dr. Rossi αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μικρές και απλές αλλαγές στην καθημερινότητα και στη διατροφή μας. Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό να βρεις τι είναι αυτό που σου προκαλεί το φούσκωμα και να το συζητήσεις με τον γιατρό σου.

Ας δούμε όμως κάποιες απλές και πρακτικές συμβουλές που μπορείς να εντάξεις στην καθημερινότητα και τη διατροφή σου και μπορούν να σε βοηθήσουν να ελέγξεις το φούσκωμα. 

Φάε έξυπνα

“Χώρισε τα γεύματά σου σε μικρότερες μερίδες για να τρως κατά τη διάρκεια της μέρας,” προτείνει η Dr. Rossi. Για παράδειγμα, μπορείς να τρως πέντε μικρά γεύματα μέσα στη μέρα. Αυτό που επίσης προτείνει είναι να μασάμε καλά την κάθε μπουκιά μας. 

Δώσε βάση στις φυτικές ίνες

Μπορεί τα υποκατάστατα να είναι βοηθητικά, αυτό που προτείνει ωστόσο η Dr. Rossi είναι μία διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες. “Με το να εκμεταλλεύεσαι τις θρεπτικές ουσίες και τα προβιοτικά που υπάρχουν στα τρόφιμα, βοηθάς στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου σου,” αναφέρει.

Πέταξε στην τσίχλα

Οι τεχνητές γλυκαντικές πολυόλες, οι οποίες βρίσκονται συνήθως σε τρόφιμα χωρίς ζάχαρη  και πρέπει να αποφεύγονται. “Επειδή δεν μπορούν να απορροφηθούν από το σώμα, πιθανόν να προκαλέσουν αέρια και φούσκωμα.” Όσοι από εμάς έχουμε το συνήθειο να μασάμε συνέχεια μία τσίχλα, ίσως πρέπει να το σκεφτούμε ξανά.

Διώξε το άγχος

Βρες μικρές και απλές λύσεις για να αποβάλλεις το άγχος της καθημερινότητας, είτε αυτό είναι ένας 15λεπτος διαλογισμός είτε ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο. 

Κάνε διατάσεις

Αυτό που προτείνει η Dr. Rossi είναι να κάνεις χαλαρωτικές ασκήσεις και να κάνεις διατάσεις για να φεύγουν τα ανεπιθύμητα αέρια. Ξεκίνα και τελείωνε τη μέρα σου με απλές ασκήσεις yoga. 

Χαλάρωσε

Τα χαλαρά και άνετα ρούχα είναι η καλύτερη λύση για το φούσκωμα. Όχι μόνο είναι ωραία για το καλοκαίρι, αλλά δεν χρειάζεται να νιώθεις επιπλέον πίεση μέσα στη μέρα. 

Δοκίμασε λίγη μέντα

“Άνθρωποι με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου χρησιμοποιούν λάδι μέντας για να ηρεμήσουν τους μύες τους και να απαλλαγούν από τα ανεπιθύμητα αέρια,” προτείνει η Dr. Rossi. 

Κάνε μασάζ

Με το να κάνεις μασάζ καθημερινά (με την βοήθεια θεραπευτικών λαδιών), μπορείς να αποβάλεις τα ανεπιθύμητα αέρια. Ακολούθησε βήμα βήμα την παρακάτω εικόνα:

Bowel Massage. Eat Yourself Healthy by Dr Megan Rossi

Πήγαινε μία βόλτα

Η χαλαρή άσκηση όχι μόνο βοηθάει στο να ανέβουν οι καρδιακοί παλμοί και στην καλύτερη ροή του αίματος προς το έντερο, αλλά σε βοηθάει να πας τουαλέτα και να μειώσεις το φούσκωμα που νιώθεις. 

Πηγή: vogue.co.uk Μετάφραση: Εύα Τόλιου featured image: The Sun
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.