Πώς να συμφιλιωθείς με τα αρνητικά σου συναισθήματα

Πώς να συμφιλιωθείς με τα αρνητικά σου συναισθήματα

Έπειτα από εκατοντάδες έρευνες, δημοσιεύσεις, αποφθέγματα, μαρτυρίες και τελικά παθήματα που έγιναν μαθήματα, το άγιο δισκοπότηρο για όλους μας δεν θεωρείται πια η επιτυχία, αλλά η ευτυχία. Τι να την κάνεις την «επιτυχημένη» καριέρα αν καταλήγεις κάθε μέρα στο γραφείο με σκυφτό το κεφάλι; Τι να την κάνεις την «επιτυχημένη» σχέση με τα παιδιά-τρόπαια, αν μέσα σε αυτή δεν νιώθει πλήρης και αισιόδοξος; Επιτυχία στη ζωή σημαίνει να μάθεις να «ζεις όμορφα» και ύστερα να σου γίνει με κάποιον τρόπο όλο αυτό συνήθεια και μόνη επιλογή για να ζεις όπως στα αλήθεια επιθυμείς. Και ο ισχυρότερος δείκτης μιας καλής ζωής δεν θα μπορούσε να είναι άλλος πέρα από τα συναισθήματα που νιώθεις.

Όταν κάποιος αισθάνεται στα αλήθεια ευτυχισμένος τότε είναι και σίγουρα ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία, και ας ορίζεται η επιτυχία διαφορετικά για τον καθένα. Αυτό που έχει πραγματικά σημασία στην εύρεση της ευτυχίας είναι η αναγνώριση των συναισθημάτων. Αρνητικά ή θετικά, δεν παύουν να είναι καλοδεχούμενα όλα.

Οι φυσιολογικές εκφάνσεις του συναισθηματικού εαυτού

Μισείς, αγαπάς, σκέφτεσαι, αισθάνεσαι, βλέπεις. Καλώς ήρθες στον κόσμο των συναισθημάτων! Τα συναισθήματα προέρχονται από τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο γύρω σου. Είναι πάντα εδώ για να σε προειδοποιούν τι συμβαίνει στις αντιλήψεις και στις εσωτερικές πεποιθήσεις σου. Αυτή η προειδοποίηση σηματοδοτεί πάντα την αρχή ενός ή και περισσότερων συναισθημάτων.

Μόλις αρχίσεις να αναγνωρίζεις το κάθε συναίσθημα αλλά και το μήνυμα που ουσιαστικά κρύβεται πίσω από αυτό, τότε ενδυναμώνεις τον εαυτό σου έτσι ώστε να μπορεί να επιλέγει αλλά και να αμφισβητεί την εγκυρότητα του όποιου συναισθήματος. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνεις τελικά να επιλέγεις πως θέλεις να ανταποκριθείς. Όχι μόνο σε ένα συναίσθημα, αλλά σε όλες τις φυσιολογικές εκφάνσεις του συναισθηματικού εαυτού σου!

Τα 8 συναισθήματα που δυσκολεύεσαι ή αποφεύγεις να «ακούσεις»

Πικρία

Η πικρία ή το λεγόμενο παράπονο επεμβαίνει στη ζωή σου για να σου δείξει τι είναι αυτό το οποίο πραγματικά χρειάζεται να θεραπεύσεις μέσα σου. Έχει την τάση να σε εξασθενεί ψυχονοητικά με αποτέλεσμα να αδυνατείς να λάβεις υπόψη άλλες πληροφορίες μέσα στις οποίες θα μπορούσες να βρεις τις κατάλληλες λύσεις!

Μνησικακία

Aυτό το συναίσθημα είναι τρανή απόδειξη πως δυσκολεύεσαι να αφήσεις όλες τις άσχημες στιγμές του παρελθόντος πίσω σου, με αποτέλεσμα να ξεχνάς να ζήσεις στο παρόν όπως πραγματικά σου αξίζει! Το μίσος γεννά πολλά κακά, όπως τη βία, το έγκλημα, τις αντεκδικήσεις και οδηγεί σε πράξεις αντικοινωνικές. Είναι πάθος, που φέρνει τη διχόνοια, τη δυστυχία και τελικά οδηγεί σε αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.

Δυσφορία

Αυτό το συναίσθημα θέλει να σου δώσει την ευκαιρία να καταλάβεις πως αν δεν δώσεις σημασία σε αυτό που σου συμβαίνει τώρα, θα συνεχίσεις να βιώνεις τις ίδιες αρνητικές ψυχολογικές καταστάσεις χωρίς καμία αλλαγή. Και η αποφυγή της αλλαγής είναι αυτομάτως και η έναρξη πολύ χειρότερων καταστάσεων.

Θυμός

Αν και ένα από τα πιο παρεξηγημένα συναισθήματα, ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα πάθους, προκαλούμενο συνήθως από κάποια ταραχή, προσβολή ή άρνηση. Προκύπτει συνήθως στη ζωή σου για να σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις τα προσωπικά σου όρια. Επίσης και τις αλλαγές που χρειάζεται να φέρεις στο παρόν.

Απογοήτευση

Μάλλον προσπάθησες πολύ, σίγουρα δεν έμεινες με τα χέρια σταυρωμένα και φυσικά ακόμα ενδιαφέρεσαι πολύ για κάτι ή για κάποιον. Όλα αυτά και ίσως μερικά ακόμα σε οδήγησαν στο συναίσθημα της απογοήτευσης!

Ενοχή

Αυτό το συναίσθημα έχει την δύναμη να σε βοηθήσει να καταλάβεις τι δεν θέλεις να είσαι, να κάνεις ή και να επαναλάβεις. Σου δίνει την ευκαιρία λίγο αργότερα να συγχωρήσεις τον εαυτό σου και στη συνέχεια να προχωρήσεις στη ζωή σου χωρίς ενοχές και σίγουρα με περισσότερη γνώση.

Ντροπή

H ντροπή σου δείχνει ότι έχεις την τάση να εσωτερικεύεις τις πεποιθήσεις των άλλων ανθρώπων σχετικά με το ποιος πρέπει να είσαι (ή ποιος είσαι) και ότι πρέπει να επανασυνδεθείς με τον εαυτό σου το συντομότερο δυνατό.

Θλίψη

Μερικοί τη θεωρούν ως φαινόμενο στείρο και αρνητικό ή ως άγονη απαισιοδοξία. Η θλίψη εμφανίζεται ωστόσο για να σε ενημερώνει ποιο είναι το πραγματικό βάθος του ενδιαφέροντος σου απέναντι στη ζωή αλλά και στους ανθρώπους που έχεις επιλέξει για συνοδοιπόρους σου. Αυτό το συναίσθημα έχει την τάση να αντανακλά τις υλικές, πνευματικές καθώς και ψυχικές σου προσδοκίες.

Ηθικό δίδαγμα;

Τα αρνητικά σου συναισθήματα είναι το ίδιο πολύτιμα με τα θετικά. Κάθε αρνητικό συναίσθημα είναι ένας φάρος και ένα σημάδι για το προς τα που δεν πρέπει να πλεύσεις. Αλλιώς, ένα κίνητρο για να φύγεις από το σημείο στο οποίο βρίσκεσαι. Όταν λοιπόν βιώνεις έντονα συναισθήματα, ανεξάρτητα του πρόσημου τους, καλό θα είναι να μην παίρνεις σημαντικές αποφάσεις και να προσπαθείς να διακρίνεις ποια είναι η συναισθηματική κατάσταση που βιώνεις. Επίσης και για ποιο λόγο οδηγήθηκες σε αυτή.

Με άλλα λόγια; Mην πολεμάς κανένα συναίσθημα, αντιθέτως συμφιλιώσου και αντί να εγκλωβίζεσαι δες το ως την καλύτερη ευκαιρία για να απελευθερωθείς συναισθηματικά. Συγχώρησε τους άλλους, και πιο πολύ από όλους συγχώρεσε τον εαυτό σου. Η συγχώρεση έχει τη δύναμη να σε απαλλάσσει από την πικρία και να σε απελευθερώνει όλο και περισσότερο από το παρελθόν στο οποίο έχεις την τάση να εγκλωβίζεσαι.

Η συγχώρεση είναι μια πρόκληση που αξίζει να δοκιμάσεις γιατί είναι ανώτερη από κάθε μορφής τιμωρία. Και τα συναισθήματα; Άραγε χρειάζονται και αυτά συγχώρεση; Ασφαλώς και όχι! Εάν το κάνεις αυτό, τότε ζητάς συγγνώμη για την αλήθεια σου και η αλήθεια σου ποτέ δεν θα πρέπει να θεωρείται λάθος. Ποτέ και σε καμία περίπτωση.

Images: Thought Catalog
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.