7 τρόποι να αντιμετωπίσεις το άγχος της κριτικής στο γυμναστήριο

7 τρόποι να αντιμετωπίσεις το άγχος της κριτικής στο γυμναστήριο

Πολλές γυναίκες αποφεύγουν την προπόνηση εξαιτίας του φόβου ότι κάποιος τις σχολιάζει

Είναι αρκετά σύνηθες, όταν είσαι στο γυμναστήριο, να περνάνε από το μυαλό σου σκέψεις του τύπου: «Kάνω την άσκηση καλά;», «Οι υπόλοιποι με σχολιάζουν;», «Έχω ιδρώσει πολύ... Λες να με κοιτάζουν;». Αν ποτέ έχεις κομπλάρει με τα κιλά σου και με τα γυμνασμένα κορμιά δίπλα σου, αν σε αγχώνει το κατά πόσο θα αντέξεις ένα πρόγραμμα ή έχεις αισθανθεί άβολα μπαίνοντας, για παράδειγμα, στην αίθουσα με τα βάρη, δεν είσαι η μόνη.

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, το άγχος της κριτικής στο γυμναστήριο κρατάει έναν συγκλονιστικό αριθμό γυναικών στο σπίτι. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής που έγινε στις Η.Π.Α, έδειξαν ότι το 65% των γυναικών αποφεύγουν το γυμναστήριο από φόβο πως θα κριθούν, ενώ μόνο το 36% των ανδρών νιώθουν έτσι. Συγκεκριμένα, πρόκειται για έναν μακρύ κατάλογο από άγχη. Όπως το αν δείχνουν αρκετά γυμνασμένες (το 55% αισθάνεται ότι δεν είναι), αν τα ρούχα τους φαίνονται κατάλληλα (το 49% ανησυχεί για την επιλογή των ρούχων του), ενώ το 25% αφορά διάφορα στερεότυπα.

«Το άγχος της κριτικής το θρέφει ο ίδιος σου ο φόβος», δηλώνει η Ashley Borden, σύμβουλος fitness και lifestyle, στο Fitness Magazine. «Αυτή η αίσθηση πως όλοι θα σταματήσουν αυτό που κάνουν και θα είναι έτοιμοι να σε κοιτάξουν επιτιμητικά ανά πάσα στιγμή. Στην πραγματικότητα, όμως, ο μόνος που πραγματικά νοιάζεται είσαι εσύ! Είναι όλοι τόσο επικεντρωμένοι στον εαυτό τους και σε αυτό που κάνουν, που δεν δίνουν σημασία ή απλά σκέφτονται κάτι ανάλογο για τους ίδιους». Μη νομίζεις, λοιπόν, ότι όλοι οι άνθρωποι που πηγαίνουν στο γυμναστήριο είναι σούπερ γυμνασμένοι και έτοιμοι να επιδείξουν τους μύες τους. Αντιθέτως, προσπαθούν, όπως κι εσύ, να αποκτήσουν μια καλή φυσική κατάσταση, να βελτιώσουν την εικόνα τους σώματός τους και να ανεβάσουν την ψυχολογία τους.

Ωστόσο, αυτή η μικρή ή σε μεγαλύτερο βαθμό εξουθενωτική εντύπωση, που αλλοιώνει την πραγματικότητα, μπορεί να αντιμετωπιστεί με διάφορες στρατηγικές βοηθώντας σε να κερδίσεις την εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και να αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου στο γυμναστήριο.

1. Προγραμμάτισε την προπόνησή σου στο γυμναστήριο

Προγραμμάτισε και προετοίμασε την προπόνησή σου, εστιάζοντας σε αυτήν. Κανείς δε θα περίμενε, ούτε και θα σε συμβούλευε με τη μια να μπεις στο γυμναστήριο και να ξέρεις τα πάντα. Το να περιφέρεσαι, όμως, άσκοπα θα σε κάνει να νιώσεις άβολα. Πριν πας, λοιπόν, σκέψου από πριν τι πάνω κάτω θα κάνεις ή χρησιμοποίησε κάποιο app γυμναστικής στο κινητό. Θα σε βοηθήσει να ξεχαστείς και να μη σκέφτεσαι πόσο ιδρωμένη φαίνεσαι. Τέλος, αν βολεύει με το πρόγραμμά σου, προτίμησε να επισκέπτεσαι το γυμναστήριο πρωινές ώρες, όπου δεν έχει τόσο κόσμο και θα είσαι πιο άνετα και συγκεντρωμένη στις ασκήσεις της προπόνησής σου.

2. Κάνε πρακτική στο σπίτι

Το 55% των γυναικών ανέφεραν ότι φοβούνται μήπως κάνουν μια άσκηση λάθος. Ακόμη, δηλαδή, και αν έχεις πλάνο, το να κάνεις λάθος σε κάποια άσκηση μπροστά στους άλλους, μπορεί να σε κάνει να νιώσεις νευρική. Μια λύση, για να το αντιμετωπίσεις αυτό, είναι να κάνεις κάποιες δοκιμές στο σπίτι, ώστε να νιώσεις πιο σίγουρη και να ξεκινήσεις με ασκήσεις που μπορείς να εκτελέσεις με μεγαλύτερη ευκολία. Μη ξεχνάς ότι το αίσθημα που νιώθει κάθε αρχάριος είναι κοινό για όλους. Κανείς δε τα ξέρει όλα και ο γυμναστής σου είναι εκεί, για να σε διορθώσει. Ρώτα για τη σωστή εκτέλεση της άσκησης που σε δυσκολεύει και κάνε κάποιες δοκιμές στο σπίτι.

3. Πληροφορήσου για τον εξοπλισμό του γυμναστηρίου σου

Ακόμα και αν έχεις εμπειρία από γυμναστική, δεν είναι όλα τα γυμναστήρια και ο εξοπλισμός τους ίδιος. Θα σου τύχει να μην έχεις ιδέα πως ένα μηχάνημα λειτουργεί. Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από το 58% των γυναικών αισθάνεται πως χρησιμοποιεί λάθος τον εξοπλισμό και οι συναθλούμενοι την κρίνουν σιωπηλά γι’ αυτό.

Εδώ η λύση είναι και πάλι να ρωτήσεις τον trainer. Πάντα είναι πρόθυμος να σε καθοδηγήσει. Αν αυτό σου φέρνει αμηχανία, υπάρχουν online οδηγίες με βίντεο για το πώς χρησιμοποιείς διάφορα όργανα γυμναστικής και εν γένει τον εξοπλισμό. Οπότε ξεκίνα με μηχανήματα που είναι πιο γνωστά σε σένα και με πιο ήπιο ρυθμό.

4. Να είσαι «follower»

Τα τμήματα προπονήσεων είναι ιδανικά στο να σε βάλουν στον ρυθμό της γυμναστικής. Αν σε αποθαρρύνει η σκέψη να μπεις σε μια νέα τάξη, ίσως σε βοηθήσει να διαλέξεις ένα σημείο στην αίθουσα που είναι προς τα πίσω. Μέχρι να νιώσεις πιο άνετα. Έτσι, θα μπορείς να παρατηρείς τους πιο έμπειρους και να μη νιώσεις τα βλέμματα στραμμένα πάνω σου. Επίσης, δοκίμασε να φέρεις μαζί ένα φίλο σου. Κι εσύ θα αισθάνεσαι πιο άνετα και αυτός θα σε ευγνωμονεί που τον κινητοποιείς!

5. Να αναφέρεις την παρενόχληση

Υπάρχουν μερικοί λόγοι για το άγχος του γυμναστηρίου που δεν μπορείς να ελέγξεις. Ένας τέτοιος είναι η σεξουαλική παρενόχληση. Το 5% των γυναικών στην έρευνα ανέφεραν ότι παρενοχλούνται σεξουαλικά. Σαφώς, δεν υπάρχει δικαιολογία για την πράξη αυτή και θα πρέπει να το πεις στη διοίκηση αμέσως. Μη διστάσεις, εάν με οποιονδήποτε τρόπο νιώσεις απειλή. Ακόμα και αν πρόκειται για προπονητή ή κάποιο άλλο μέλος του προσωπικού.

6. Διάλεξε τα κατάλληλα ρούχα

Δεν είναι αναγκαίο τα ρούχα προπόνησής σου να είναι σχεδιαστικά μοντέρνα και ακριβά. Σημασία έχει να εκτελείς άνετα τις ασκήσεις, να νιώθεις όμορφα με αυτά και να είναι από υλικά που θα συμβάλλουν στην προστασία σου από τραυματισμούς, υπερβολική εφίδρωση και πίεση. Ένα απλό σετ μπλούζα-κολάν ή παντελόνι φόρμας που ταιριάζει στον σωματότυπό σου, αντιιδρωτικές κάλτσες και αθλητικά παπούτσια, είναι ιδανικό και αρκετά οικονομικό.

7. Θυμήσου τους στόχους σου

Θυμήσου τι σε έκανε να θες να πας στο γυμναστήριο αρχικά και διατήρησε τον στόχο σου διαρκώς μέσα στο μυαλό σου, συνεχίζοντας να προπονείσαι με σύστημα. Για να κάνεις το σώμα σου πιο δυνατό, βάλε σε προτεραιότητα την αγάπη σου για τον εαυτό σου, χρησιμοποιώντας ως κίνητρο την εκτόνωση και καλή ψυχική υγεία που προσφέρει η γυμναστική. Εξάλλου, η τακτική εκγύμναση θα σε κάνει να αισθάνεσαι κάθε μέρα και πιο σίγουρη για τον εαυτό σου.

Η εξάλειψη του φόβου κριτικής των άλλων που σε σαμποτάρει, επέρχεται όταν φροντίζεις εσένα και αρχίζεις να αγνοείς ό, τι σε κρατάει πίσω. Ακόμα και αν δε το πιστεύεις απόλυτα, λειτούργησε σαν να αισθάνεσαι σιγουριά. Αν φτάσεις μέχρι το γυμναστήριο προετοιμασμένη, δεν θα έχεις χρόνο να ασχοληθείς με τίποτε άλλο πέρα από μια γερή προπόνηση!


featured image: shutterstock.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.