7 σημάδια ότι οδηγείς σε burnout τον εαυτό σου

7 σημάδια ότι οδηγείς σε burnout τον εαυτό σου

Πόσες φορές ακούς για εργασιακό burnout; Η αλήθεια είναι πως εκτός από αυτό, υπάρχει και εκείνο που το προκαλείς εσύ στον εαυτό σου, ασυνείδητα.

Δεν είναι λίγες οι φορές που, πιέζεις τον εαυτό σου να καταφέρει όσα θες χωρίς διακοπή. Το μυαλό και το σώμα σου όμως μπορεί να σου "φωνάζουν" πως χρειάζονται ένα διάλλειμα. Όταν αυτό δεν τους δίνεται, οδηγείσαι σε ένα ψυχολογικό burnout ή αλλιώς εξουθένωση.

Υπάρχουν μερικά σημάδια για το αν βιώνεις αυτό το ψυχολογικό burnout:

Νιώθεις αγχωμένη όλη την ημέρα

Όταν δίνεις το 100% στο συναίσθημα του άγχους, πώς θα είσαι χαλαρή. χαρούμενη ή παραγωγική; Δεν δίνεις στον εαυτό σου την απαραίτητη ξεκούραση ή χαλάρωση. Θέλεις να ολοκληρώσεις όλες τις υποχρεώσεις σου χωρίς break, για να τσεκάρεις όλες τις to-do λίστες σου. Ακόμη κι όταν δεν κάνεις κάτι, σκέφτεσαι ποιο θα είναι το επόμενο πράγμα που έχεις να κάνεις. Κάνε μία παύση που και που από όλα αυτά. Την έχεις ανάγκη.

Έχεις πολλές εναλλαγές διάθεσης

Τα mood swings δεν είναι απλώς hashtag στο Instagram. Αποτελούν πραγματικότητα για πολλούς και ίσως και για εσένα. Εκνευρίζεσαι απότομα και ξαφνικά, στεναχωριέσαι ίσως για πράγματα που συνήθως δεν θα σε επηρέαζαν. Και μετά επιστρέφεις στο εργασιακό mood που είχες πριν. Και μέσα σε όλα αυτά νιώθεις ότι δεν μπορείς να ελέγξεις τα συναισθήματα σου.

Δεν κοιμάσαι εύκολα

Ο ύπνος είναι απαραίτητος για να ξεκουραστεί και να καθαρίσει το μυαλό σου. Ακόμα και σε εκείνη τη στιγμή της ημέρας, σκέφτεσαι πόσα περισσότερα πράγματα θα μπορούσες να είχες κάνει μέσα στη μέρα. Ή τι πήγε λάθος. Είναι η στιγμή απλά να αδειάσει το μυαλό σου και να ξεκινήσεις με μεγαλύτερη όρεξη την καινούρια μέρα που ξημερώνει.

H αυτοπεποίθηση σου δεν είναι στα καλύτερά της

Συνεχώς αισθάνεσαι σαν να έπρεπε να είχες φτάσει πιο μακριά. Να είχες καταφέρει περισσότερα. Να είχες αποκτήσει όσα έχουν αποκτήσει κάποιοι που θαυμάζεις. Δεν χρειάζεται να συγκρίνεις τον εαυτό σου με κανέναν. Ούτε να είσαι περιφρονητική απέναντι του. Ο καθένας χαράζει τη δική του πορεία. Μην είσαι πολύ αυστηρή μαζί σου.

Παραμελείς βασικές ανάγκες σου

Δεν "φτιάχνεις" το χρόνο που υποτίθεται πως θα έπρεπε να αφιερώνεις σε εσένα. Δεν φροντίζεις τον εαυτό σου όσο θα ήθελες. Μπορεί να παραλείπεις γεύματα, περιποίηση ή και τη γυμναστική που συνήθιζες να κάνεις. Συνεχώς αισθάνεσαι πως υπάρχουν πολύ πιο σημαντικά πράγματα από τη φροντίδα του ίδιου σου του εαυτού.

Κλαις χωρίς λόγο

Μικρές συναισθηματικές εκρήξεις. Γίνεσαι υπερβολικά συναισθηματική χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο και ψάχνεις καταφύγιο στο να ξεσπάσεις με κάποιο τρόπο. Αυτός είναι ένας τρόπος να εκφραστεί το σώμα αλλά και η ψυχή σου απέναντι σε όλο το άγχος και την πίεση που νιώθεις.

Αρνείσαι να σταματήσεις όλο αυτό

Ακόμη και αν αισθάνεσαι πως κάτι δεν πάει καλά, δεν μπορείς να κάνεις μία παύση σε αυτό που συμβαίνει. Δεν θες να χαλαρώσεις γιατί θα θεωρήσεις τον εαυτό σου "τεμπέλη". Είναι όμως καιρός να αποδεχτείς πως τα μικρά διαλλείματα είναι το καύσιμο σου για να συνεχίσεις τη διαδρομή σου.

featured photo: @anniepersson
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.