6 τροφές για να αντιμετωπίσεις το κρυολόγημα

6 τροφές για να αντιμετωπίσεις το κρυολόγημα

Συνεχώς ενημερωνόμαστε για το πώς θα προφυλαχτούμε από κρυολογήματα μέσα στον χειμώνα μέσω της διατροφής μας. Τι γίνεται όμως όταν τελικά το λάθος γίνεται και αρρωσταίνουμε; Ποια τα τρόφιμα θα μας βοηθήσουν να αναρρώσουμε πιο γρήγορα; Μήπως τελικά είχε δίκιο η μαμά και η γιαγιά που έλεγε «πιες την πορτοκαλάδα σου να γίνεις καλά»;

1. Νερό καρύδας

Η καλή ενυδάτωση είναι το Α και το Ω στο κρυολόγημα ιδίως αν υπάρχει πυρετός, εφίδρωση, εμετός ή διάρροια. Το νερό καρύδας είναι ιδανικό ρόφημα αν είσαι άρρωστη αφού πέρα από τη γλυκιά γεύση, σύμφωνα με μελέτες βοηθάει στην αναπλήρωση των υγρών μετά από ήπια διάρροια προσφέροντας επίσης αντιοξειδωτικά στον οργανισμό ώστε να αντιμετωπίσει την γρίπη.

2. Ζεστό τσάι

Είναι ευρέως γνωστό ότι το ζεστό τσάι είναι το καλύτερο ρόφημα για πολλές καταστάσεις μεταξύ των οποίων η γρίπη και το κρυολόγημα, όπως και το ότι λειτουργεί σαν φυσικό αποσυμφορητικό όταν είναι ζεστό κρατώντας σε παράλληλα ενυδατωμένη. Αυτό που μάλλον πολλοί δεν ξέρουν είναι ότι το μαύρο τσάι μειώνει την ανάπτυξη των βακτηρίων στο λαιμό, ενώ η εχινάκεια μπορεί να μειώσει τη διάρκεια της γρίπης ή του κρυολογήματος.

3. Βρώμη

Όταν είσαι άρρωστη, το σύνηθες είναι να μην πεινάς πολύ. Η βρώμη πέρα από εύκολη προς κατανάλωση, ακόμα κι αν δεν έχεις πολλή όρεξη, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει τη φλεγμονή στο πεπτικό σύστημα.

4. Αβοκάντο

Ένα εξαιρετικό τρόφιμο για την γρίπη και το κρυολόγημα καθώς παρέχει τις θερμίδες, τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός, ενώ ακόμα είναι μαλακό και έχει ήπια γεύση. Λόγω των «καλών» λιπαρών που περιέχει, ειδικά του ολεϊκού οξέος, βοηθάει στην μείωση της φλεγμονής παίζοντας επίσης σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματαος.

5. Τζίντζερ

Αν και το τζίντζερ είναι πιο γνωστό για την επίδραση του ενάντια της ναυτίας, είναι εξίσου αποτελεσματικό και στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος ή της γρίπης αφού έχει αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

6. Κοτόσουπα

Και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη λίστα, η κοτόσουπα, το νούμερο ένα φαγητό που λειτουργεί σαν φυσικό φάρμακο σε κρυολογήματα. Εκτός του ότι αποτελεί πηγή, βιταμινών, μετάλλων, πρωτεΐνης και ηλεκτρολυτών - απαραίτητων ιδίως αν συνυπάρχει πυρετός - αναστέλλει τη δράση των ουδετερόφιλων, τα οποία είναι λευκά αιμοσφαίρια τα οποία μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα όπως βήχα και μπούκωμα στη μύτη.

www.facebook.com/virginiaskoulidi | www.instagram.com/dietlicious_gr

Δες επίσης: Τροφές για να αντιμετωπίσεις τον πονοκέφαλο.

featured image: theodysseyonline.com
1 reply


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *