5 tips για να προλάβεις τα συμπτώματα ουρολοίμωξης όταν ταξιδεύεις

5 tips για να προλάβεις τα συμπτώματα ουρολοίμωξης όταν ταξιδεύεις

Όταν μιλάμε για θέμα ουρολοίμωξης, στην πραγματικότητα αναφερόμαστε σε μια πάθηση που αποτελείται από μια ομάδα λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος. Προκαλείται από μικρόβια που συνήθως προσβάλλουν την ουροδόχο κύστη και πολλαπλασιάζονται.

Λόγω ανατομίας ταλαιπωρεί συχνότερα τις γυναίκες (μία στις τέσσερις γυναίκες υποφέρουν από επαναλαμβανόμενες ουρολοιμώξεις), αλλά μπορεί να παρουσιαστεί και στους άνδρες. Οι λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος είναι τόσο συχνές, όπου έρχονται δεύτερες μετά το κοινό κρυολόγημα.

Τα συνηθέστερα παρουσιαζόμενα συμπτώματα είναι αίσθημα καύσου ή πόνος κατά την ούρηση και πόνοι χαμηλά στην κοιλιά ή στη μέση. Ακόμα, η συχνοουρία και η ναυτία ή ο εμετός.

Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσεις την κατάσταση με αγωγή και να μη το αμελήσεις. Διότι, είναι πιθανό τα μικρόβια να φτάσουν στα νεφρά, κάτι που μπορεί να αποβεί επικίνδυνο.

Το καλύτερο βέβαια που μπορείς να κάνεις είναι η πρόληψη. Διότι, η χρήση των αντιβιοτικών δε συνιστά βιώσιμη λύση. Και επειδή τα ταξίδια μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης τέτοιας λοίμωξης, τσέκαρε την παρακάτω λίστα με προφυλάξεις που μπορείς να πάρεις:

Απόφυγε τα τρόφιμα με ζάχαρη

Ορισμένα τρόφιμα αυξάνουν το pH στο ουροποιητικό σου σύστημα. Όταν το φυσικό pH αυξάνεται, τα ανθυγιεινά βακτήρια που βρίσκονται φυσιολογικά στην κύστη έχουν την ευκαιρία να υπερβούν σε αριθμό. Μερικές φορές αυτό μπορεί να οδηγήσει ή να συμβάλει σε μια μόλυνση.

Η ζάχαρη είναι ένας σοβαρός υπαίτιος λοιμώξεων του ουροποιητικού. Επομένως, προσπάθησε να την κόψεις. Το ίδιο και τα τεχνητά γλυκαντικά. Αυτό σημαίνει τα πάντα από τη μεταποιημένη λευκή ζάχαρη έως το μέλι και την αγαύη.

Ειδικά, απόφυγε τα γλυκά στο αεροπλάνο και κάθε φορά που αισθάνεσαι επιρρεπής σε ουρολοίμωξη (για παράδειγμα, όταν είσαι έγκυος, κολυμπάς ή κάνεις μπάνιο). Έτσι, το σώμα σου θα έχει όλη την υποστήριξη που χρειάζεται, για να μένει υγιές.

Πες όχι στην κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια της πτήσης

Παρόμοια με τη ζάχαρη, το αλκοόλ μπορεί να αυξήσει το pH του ουροποιητικού σου συστήματος. Θα πρέπει βέβαια να το αποφεύγεις όχι μόνο στο αεροπλάνο αλλά και στο τρένο, στο πλοίο ή οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο σκοπεύεις να πάρεις.

Μείνε ενυδατωμένη

Τα υγρά βοηθούν στην κίνηση των ουσιών μέσω του ουροποιητικού συστήματος. Επίσης, αραιώνουν τα ούρα καθιστώντας δυσκολότερο να αναπτυχθούν τα κακά βακτηρίδια.

Καθότι, η πτήση με αεροπλάνο προκαλεί αφυδάτωση, φρόντισε να πίνεις πολλά υγρά πριν και ενώ βρίσκεσαι στον αέρα. Επίσης, πήγαινε στο μπάνιο μόλις το χρειαστείς. Όχι όταν νιώθεις την παραμικρή ώθηση – με την πάροδο του χρόνου αυτό εξασθενίζει το πυελικό σου έδαφος και μειώνει το μέγεθος της ουροδόχου κύστης. Ωστόσο, το να τα κρατάς μπορεί να επιτρέψει στα βακτήρια να πολλαπλασιαστούν, με αποτέλεσμα την κυστίτιδα ή την ουρολοίμωξη.

Φόρα άνετα ρούχα και εσώρουχα

Τα εσώρουχα, τα σφιχτά παντελόνια ή τα τεχνητά υφάσματα (όπως το spandex, ο πολυεστέρας ή το νάιλον) μπορούν να παγιδεύσουν την υγρασία φιλοξενώντας βακτήρια. Στα ταξίδια, φρόντισε να φοράς κάτι χαλαρό και να μπορεί να αναπνεύσει η περιοχή. Προτίμησε καλύτερα τα βαμβακερά εσώρουχα για ελάχιστη μεταφορά βακτηριδίων.

Φρόντισε γενικότερα την υγεία σου

Το σώμα σου έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να αντιμετωπίσει τα βακτήρια στο ουροποιητικό σου σύστημα, εάν το ανοσοποιητικό σου λειτουργεί καλά. Κατά συνέπεια, κοιμήσου αρκετά και κατανάλωσε τρόφιμα που μπορούν να το ενισχύσουν. Όλα αυτά τα μέτρα θα δώσουν στο σώμα την ενέργεια που χρειάζεται, για να καταπολεμήσει τυχόν ενοχλητικά βακτηρίδια. Αυτό μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αποφύγεις και το κρυολόγημα.

featured image: MyDomaine

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.