5 μυθοι για την προπονηση με τα βαρη που θα πρεπει να σταματησεις να πιστευεις

Αποφάσισες να ξεκινήσεις προπόνηση με βάρη. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθεις είναι να μην τρομοκρατείσαι από τους ιδρωμένους άντρες που ζορίζονται και φωνάζουν ενώ σηκώνουν τα βάρη και στο τέλος του σετ τα πετάνε στο πάτωμα κάνοντας όλο τον όροφο του γυμναστηρίου να τρίζει.

Και είμαστε έτοιμοι να σου απομυθοποιήσουμε τους υπόλοιπους κλασσικούς μύθους για τα βάρη, παρακάτω:

  1. Οι προπονήσεις με βάρη, θα σου δώσουν όγκο.

Λάθος: Οι γυναίκες δεν έχουν την ίδια ορμονολογική αντίδραση στην τεστοστερόνη με τους άντρες (ώστε να φουσκώσεις –είτε  γρήγορα, είτε αργά- ) όπως,  επιπλέον, έχουν και λιγότερη μυική μάζα. Οπότε θέλοντας και μη, δεν θα φουσκώσεις έτσι απλά.

  1. Αν δεν είσαι πιασμένος μετά την προπόνηση σημαίνει πως δεν έχεις κάνει σωστή δουλειά.

Λάθος: Όποιος είναι καινούργιος σε τέτοιου είδους προπονήσεις πιστεύει –λανθασμένα- ότι αν δεν φύγει πιασμένος από το γυμναστήριο, τότε δεν δούλεψε σωστά. Κι όμως, το πιάσιμο, κατά κύριο λόγο, δείχνει κάποιας μορφής τραυματισμό του μυ και δεν θα έπρεπε να το συνδέουμε με ένα σωστό work out. Είσαι σίγουρος πως θες να είσαι πιασμένος για να νιώθεις ότι δούλεψες;

  1. Οι γυναίκες δεν πρέπει να σηκώνουν πολλά κιλά.

Λάθος: Συμφώνησες να ξεκινήσεις προπόνηση με βάρη, αλλά βάζεις όριο στα κιλά σου και θες να τα κρατήσεις λίγα; Ξανασκέψο το. Το να σηκώνεις περισσότερα κιλά για λιγότερες (κάτω από 5) επαναλήψεις θα αυξήσει το πάχος των μυικών ινών σου κάνοντας σε πιο δυνατή όχι πιο φουσκωτή! Βγάλε την εικόνα των bodybuilder από το κεφάλι σου. Εκτός από το ότι ακολουθούν μια τελειώς διαφορετική μέθοδο προπόνησης, έχουν και γενικά τελείως διαφορετικό τρόπο ζωής, διατροφής κτλ από εσένα. Οπότε ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΑΙ ΤΑ ΚΙΛΑ!

  1. Μπορείς να ξεκινήσεις από τα «βαριά» αν είσαι ήδη γυμνασμένος.

Λάθος: Σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μέθοδο γυμναστικής και να ξεκινήσεις, πάντα υπάρχει ένα χρονικό διάστημα προσαρμογής. Στα βάρη συνήθως χρειάζονται 2 εβδομάδες ώστε να ανέβεις σταδιακά στα κιλά και τις επαναλήψεις που μπορείς, να μάθεις τον τρόπο να σηκώνεις σωστά, να αυξήσεις λίγο την δύναμη/αντοχή σου και το βασικότερο να αποφύγεις τυχόν τραυματισμούς! Το να μπεις κατευθείαν «στα βαθιά» μπορεί και να σε κουράσει και να σε απογοητεύσει (γιατί θα σου φαίνεται ζόρικο) αλλά και να σε τραυματίσει. Απόφυγε το και πάντα να ακούς τον προπονητή σου!

  1. Ο μυς θα γίνει λίπος αν σταματήσεις να σηκώνεις βάρη

Λάθος: Τα μυικά κύτταρα και τα λιποκύτταρα είναι διαφορετικού είδους κύτταρα. Αν σου φαίνεται ότι έχεις «πάρει» περισσότερο λίπος αφού έχεις σταματήσει να προπονείσαι πλέον με βάρη δεν είναι παράλογο. Καθώς η μυική σου μάζα μικραίνει, μειώνεται και η ποσότητα θερμίδων που καις μέσα στη μέρα. Κοίτα λοιπόν την διατροφή σου και προσάρμοσε την καταλλήλως!

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.