To 2018 η Natalie Portman παρουσιάζοντας το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στις Χρυσές Σφαίρες είχε πει πλέον αγανακτισμένη, αλλά πάντοτε με χαμόγελο τη φράση: Here are the all-male nominees. Λίγα χρόνια νωρίτερα, το 2014 και το 2015 τα Oscar είχαν φροντίσει ώστε τα βραβεία για τους καλύτερους ηθοποιούς να τα κερδίσουν μόνο λευκοί. Έτσι προέκυψε και το #OscarsSoWhite. Φέτος, σε μία χρονιά χωρίς προηγούμενο, η Chloé Zhao έρχεται να πατήσει Χ και στα δύο.

To Nomadland της Chloé Zhao έφυγε από την απονομή με 3 βραβεία Όσκαρ

Έτσι, η Chloé Zhao έγινε μόλις η δεύτερη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας. Την πρωτιά μέχρι χθες κρατούσε η Kathryn Bigelow, όταν το 2010 κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο για την ταινία The Hurt Locker. Tαυτόχρονα όμως η Chloé Zhao έγινε και η πρώτη γυναίκα ασιατικής καταγωγής που τιμάται σε αυτή την κατηγορία.

Αν πάει κανείς να μετρήσει τις πρωτιές που σημείωσαν τα φετινά βραβεία Όσκαρ, θα χρειαστεί πολλές ώρες. Ίσως αυτό άλλωστε να ήταν το αντίβαρο της Ακαδημίας για μία χρονιά με όχι και τόσα πολλά φαβορί. Σε αυτήν την κινηματογραφική κούρσα που διανύσαμε από πέρυσι μέχρι σήμερα, αναγκαστήκαμε να δούμε τις περισσότερες οσκαρικές ταινίες στον καναπέ του σπιτιού μας-αν ήταν εφικτό. Κι αν σε κάτι διέφεραν οι υποψηφιότητες αυτής της χρονιάς από τις προηγούμενες, είναι η ειλικρίνεια.

 
View this post on Instagram
 

A post shared by IndieWire (@indiewire)

Το Minari και το Nomadland ξεχώρισαν για την ειλικρίνεια και την καλοσύνη τους

Δεν είναι τυχαίο πως όλος ο κόσμος αγάπησε την Youn Yuh‑jung του Minari και η ίδια φέτος έχει σαρώσει στα βραβεία. Όπως δεν είναι τυχαίο που κανείς δεν έμεινε ασυγκίνητος στην πραγματική ιστορία των νομάδων της Αμερικής. Η Chloé Zhao στην ομιλία της μίλησε για μία κινέζικη ιστορία που έλεγε μικρή με τον πατέρα της. Η πρώτη φράση έλεγε ότι “οι άνθρωποι όταν γεννιούνται, είναι εκ φύσεως καλοί“.  Από τότε και η ίδια ψάχνει πάντα το καλό στους ανθρώπους και θέλει να το ανταποδίδει.

Πέρα από όλα τα καλά, τα βραβεία Όσκαρ έπεσαν και φέτος σε μερικά τρανταχτά φάουλ

Το μεγαλύτερο από όλα ήταν το snub στη μνήμη του Chadwick Boseman. Όταν ο κόσμος συνειδητοποίησε ότι η τελευταία κατηγορία της βραδιάς θα είναι αυτή του Α’ Ανδρικού ρόλου και όχι της καλύτερης ταινίας, όλοι πίστεψαν ότι αυτό οφείλεται στον Chadwick Boseman. Κι όταν μάλιστα όλα οι απονομές μέχρι σήμερα τον έχουν τιμήσει αναλόγως, ήταν αναμενόμενο. Ωστόσο, η έκπληξη ήρθε όταν ο Anthony Hopkins στα 83 κέρδισε το βραβείο της κατηγορίας. Όπως καταλαβαίνεις, το Twitter εδώ και ώρες είναι εξοργισμένο. Όχι μόνο γι’αυτήν την επιλογή της Ακαδημίας αλλά και γιατί με αυτόν τον τρόπο δεν έλαμψε τόσο η νίκη του Nomadland.

Τελικά, τα Όσκαρ φέτος είχαν χιούμορ και καλοσύνη

Ακόμη κι αν δεν είχαν τους νικητές που κάποιοι θα ήθελαν περισσότερο. Ας μην ξεχνάμε ότι, αν και αργοπορημένα, η τελετή κατάφερε να πραγματοποιηθεί. Ας μην ξεχνάμε ότι έγινε με έναν ιδιαίτερο τρόπο όπου οι συμμετέχοντες ήταν μαζί, αλλά μακριά. Και τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι οι ταινίες, έστω και από τον καναπέ μας, ήταν αυτές που μας κράτησαν συντροφιά τον τελευταίο χρόνο. Δίνουμε υπόσχεση, λοιπόν, στην Frances McDormand -επειδή μας το ζήτησε- ότι μόλις ανοίξουν τα σινεμά, εμείς θα είμαστε εκεί για το Nomadland στην πιο μεγάλη οθόνη.

featured image: Reuters