Το θρυλικο σκαθαρι που αγαπησαμε

to-thriliko-skathari-pou-agapisame-savoir ville Για τους λάτρεις των ρετρό αυτοκινήτων, το VW Beetle αποτελεί αδιαμφισβήτητο must λόγω της μακράς ιστορίας και της ιδιαιτερότητάς του. Και πώς να μην είναι άλλωστε, αφού οι εκλεπτυσμένες καμπύλες του το καθιστούν τόσο ξεχωριστό που δεν περνά ποτέ απαρατήρητο. Ο θρυλικός «Σκαραβαίος» ή αλλιώς «σκαθάρι» ή «κατσαριδάκι» είναι το αυτοκίνητο που έχει αγαπηθεί όσο κανένα άλλο στην εποχή του από τις μεσαίες κοινωνικές τάξεις, τους hippies, ακόμα και τον ίδιο το Χίτλερ! Με αφετηρία την περίοδο του Μεσοπολέμου, η ιστορία του μόνο ιδανική δεν ήταν, όμως παρά τις αντιξοότητες κατάφερε όχι μόνο να αντέξει στο χρόνο αλλά και να καθιερωθεί σε αυτοκίνητο σύμβολο για την εποχή του.

Θεωρητικά, τη δημιουργία του Beetle τη χρωστάμε στον Χίτλερ, ο οποίος ήταν ο πρώτος που διαπίστωσε την αναγκαιότητα παραγωγής ενός οικογενειακού αυτοκινήτου που θα μπορούσε να μεταφέρει μέχρι δύο ενήλικες και τρία παιδιά και θα ήταν ταυτόχρονα προσιτό οικονομικά στις μεσαίες κοινωνικές τάξεις. Την υλοποίησή του όμως ανέλαβε το 1934 ο master του είδους Ferdinard Porsche, ο οποίος δεν αρκέστηκε απλά στο να σχεδιάσει το απόλυτο αυτοκίνητο του λαού (Volkswagen), αλλά χρησιμοποίησε το μαγικό ραβδάκι του στο έπακρο προκειμένου να δημιουργήσει κάτι πρωτοποριακό. Πολλοί λένε πως ο Porsche δεν σχεδίασε απλώς ένα νέο αυτοκίνητο, αλλά επαναπροσδιόρισε το πώς θα μπορούσε να είναι το ιδανικό αυτοκίνητο. Έτσι, το 1936 παρουσιάστηκε το πρώτο VW  με την ονομασία Type 1, με το χαρακτηριστικό καμπυλωτό σχήμα, κινητήρα 1000cc, 22 ίππους και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε το 1938 με τη δημιουργία του εργοστασίου της VW και της γειτονικής πόλης ΚdF-Stadt που χτίστηκε ειδικά για τους εργάτες του εργοστασίου.

Με το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η παραγωγή σταμάτησε και όλα έδειχναν πως το αγαπημένο αυτοκίνητο του λαού θα είχε μια σύντομη ιστορία. Το θαύμα έγινε με το τέλος του πολέμου, όταν το εργοστάσιο πέρασε στη δικαιοδοσία των Βρετανών και ο Ταγματάρχης Ivan Hirst, ανακαλύπτοντας το Βeetle, έπεισε τους ανωτέρους του να χρησιμοποιούν αυτό το μοντέλο για τις ανάγκες του στρατεύματος, δίνοντάς του έτσι νέα πνοή. Το 1946, λοιπόν, η παραγωγή του έφτασε τα 1000 αυτοκίνητα το μήνα και 21 χρόνια αργότερα έγινε και η πρώτη μεγάλη ανανέωση με την αύξηση του κυβισμού και των ίππων.

Η αγάπη για το Βeetle εξαπλώθηκε γρήγορα και στην Αμερική με ένθερμους υποστηρικτές τους Hippies της δεκαετίας του ’60, των οποίων το φιλελεύθερο πνεύμα και ο τρόπος ζωής ταίριαζαν ιδιαίτερα με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Κι αυτό γιατί το Beetle προσφερόταν για ταξίδια αλλά μπορούσε ταυτόχρονα να χρησιμοποιηθεί και ως χώρος διαμονής (συχνό φαινόμενο για τους Hippies). Επιπλέον, ήταν οικονομικό και αρκετά απλό από άποψη επισκευής, δύο παράγοντες πολύ σημαντικοί για τα παιδιά των λουλουδιών.

Και κάπως έτσι το Beetle έφτασε τις 21.000.000 πωλήσεις από μία μόνο γενιά αυτοκινήτων, αποκτώντας δικαιωματικά τον τίτλο του πιο δημοφιλούς αυτοκινήτου που δημιουργήθηκε ποτέ, ξεπερνώντας ακόμη και το μοντέλο T του Ford. Τα τελευταία μοντέλα Beetle φτιάχτηκαν στην Πουέμπλα του Mεξικό πριν σταματήσει οριστικά η παραγωγή τους το 2003. Πλέον, αποτελούν περιζήτητες αντίκες για συλλέκτες και μη ρετρό αυτοκινήτων. Για τους υπόλοιπους που δεν είχαν την τύχη να συναντήσουν ένα αυθεντικό «σκαθαράκι» στο δρόμο τους, υπάρχει πάντα το Νew Beetle, η σύγχρονη έκδοσή του που έχει κάτι από την παλιά του αίγλη, διατηρώντας τις όμορφες καμπύλες που τόσο αγαπήσαμε.

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.