Τι φταιει και δεν βλεπεις τα αποτελεσματα που θες ενω γυμναζεσαι

Τώρα που μπήκε για τα καλά ο νέος χρόνος μπορεί κι εσύ να αποφάσισες να ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι. Είτε αποφάσισες να περπατάς περισσότερο, να πηγαίνεις για τρέξιμο, να συμμετέχεις σε περισσότερα ομαδικά μαθήματα στο γυμναστήριο της γειτονιάς σου είτε να δοκιμάσεις κάτι καινούργιο, η βελτίωση είναι αυτή που σου δίνει πάντα την ώθηση να συνεχίσεις.

Τι συμβαίνει όταν δε βλέπεις αποτελέσματα στις προσπάθειες σου; 

Emiliano Granado

Το πρόβλημα μπορεί να είναι η βιολογία σου

Εντάξει, το καταλαβαίνω, αυτό δεν ακούγεται και πολύ αισιόδοξο. Μετά από μελέτη που έγινε στο Queen’s University του Οντάριο και το Πανεπιστήμιο της Ottowa, οι μελετητές πιστεύουν πως βρήκαν τον τρόπο να παρακάμψεις την βιολογία σου και να δεις τα αποτελέσματα που περιμένεις!

Το πρόβλημα, λοιπόν, είναι ότι κάποιοι άνθρωποι είναι “non-responders” στην άσκηση. Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα το πόσο ασκούνται αερόβια (το λεγόμενο cardio – γενικά ότι σου κόβει την ανάσα και σε κάνει να ιδρώνεις μέσα στο 1ο λεπτό!) ο οργανισμός τους δεν τους δίνει την ίδια καρδιοαναπνευστική ώθηση που δίνει σε άλλους. Όμως μην σε νοιάζει. Αν δεν πιάσει το ένα είδος άσκησης, θα πιάσει ένα άλλο!

Η μελέτη ακολούθησε 21 υγιείς άντρες και γυναίκες που έκαναν δυο διαφορετικών ειδών άσκηση σε δυο διαφορετικές περιόδους με αρκετούς μήνες διαφορά ανάμεσα. Οι μισοί κάνανε προπόνηση αντοχής ενώ οι υπόλοιποι κάνανε διαλειμματική προπόνηση και το 2ο μισό χρονικό διάστημα της μελέτης το πήγανε ανάποδα.

Το αποτέλεσμα έδειξε πως κάποιοι είχαν καλύτερα γυμναστηριακά αποτελέσματα στη μια μορφή άσκησης ενώ δεν είδαν τα ίδια αποτελέσματα στην άλλη!

Κι αυτό μας δείχνει πολλά και από μόνο του. Οι οργανισμοί είναι  όλοι διαφορετικοί, ενεργοποιούνται, γυμνάζονται και κουράζονται όλοι με διαφορετικό τρόπο. Οπότε άλλαξε το.  Αν έχεις συνηθίσει να τρέχεις δοκίμασε να σταματάς κάθε ένα μικρό χρονικό διάστημα και να κάνεις σπριντ ώστε να δίνεις μια έξτρα ώθηση στον οργανισμό σου να «κάψει» σοκάροντας τον με την απότομη αλλαγή της ταχύτητας. Αν έχεις συνηθίσει το περπάτημα και δεν είσαι του τρεξίματος πήγαινε σε κάποιο ύψωμα, λόφο, δοκίμασε την ανηφόρα. Αν είσαι πολύ φαν των ομαδικών προγραμμάτων άλλαξε την αεροβική και την ζούμπα σου με pilates και ομαδικά μαθήματα ενδυνάμωσης με βαράκια.

Η λύση είναι εύκολη και τα αποτελέσματα θα έρθουν, αρκεί αν ενδιαφερθούμε αρκετά ώστε να τα κυνηγήσουμε!

Και ακόμα και αν δεν είσαι “non-responder” μπορείς και πάλι να βοηθηθείς και να δώσεις μια ώθηση στον οργανισμό σου να φτάσει ακόμα πιο ψηλά, με πιο καλά αποτελέσματα. Σημασία έχει να συνέχεις, να προσπαθείς να πιέζεις τον εαυτό σου για να ανέβεις.

Και θυμήσου… όταν αρχίζεις να νιώθεις απογοήτευση, μην τα παρατάς, απλά άλλαξε λίγο τα πράγματα!

photo source: Emiliano Granado

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.