Τρόποι να σταματήσεις την αναβλητικότητα σύμφωνα με την επιστήμη

Τρόποι να σταματήσεις την αναβλητικότητα σύμφωνα με την επιστήμη

Παλιά πίστευα πως η αναβλητικότητα εμφανιζόταν σε άτομα που προτιμούσαν να παίζουν από το να κάνουν τα μαθήματά τους. Τελικά, αποδείχθηκε ότι επηρεάζει τον κάθε άνθρωπο με διαφορετικό τρόπο. Ο τρόπος που επηρέασε εμένα ήταν με το να με κάνει να βάζω στην άκρη τις “μεγαλύτερες” δουλειές μου και έτσι να αποστασιοποιούμαι από τυχόν μελλοντικές συνέπειες.

Οι περισσότεροι από εμάς το κάνουμε αυτό χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε. Πόσες φορές είπες, “Θα το δω αύριο καλύτερα”; Το αύριο δεν είναι και τόσο μακριά, γιατί στην τελική δεν θα καταφέρεις να γράψεις ένα βιβλίο μέσα σε μία μέρα ή να διαβάζει εκείνο το μάθημα που δίνεις την επόμενη. Η αναβολή όμως δεν σταματάει εκεί, τη στιγμή που θα έπρεπε να δουλεύεις σκληρά και να χτίζεις τους στόχους σου, εσύ είσαι εκεί παίζοντας με το κινητό σου και χάνοντας προθεσμίες.

Έτσι αποφάσισα να συμβουλευτώ την επιστήμη και να μάθω τι αλήθεια είναι η αναβλητικότητα.

Τι είναι η αναβλητικότητα;

Αρχικά, η αναβλητικότητα είναι η έλλειψη αυτοσυγκράτησης. Οι άνθρωποι που είναι αναβλητικοί, ένα 20% δηλαδή των ανθρώπων, είναι και αυθόρμητοι. Μέσω λειτουργιών του εγκεφάλου, και συγκεκριμένα εκεί που παράγεται η σκέψη, όλα είναι αυτόματα και σε βοηθάνε να εμψυχώσεις τον εαυτό σου.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η διαφορά ανάμεσα στους αναβλητικούς ανθρώπους και σε αυτούς που είναι συγκεντρωμένοι στο στόχο τους, βρίσκεται στην σύνδεση του εγκεφάλου.

Τροποποίησε αυτά που έχεις να κάνεις

Σκέψου την τελευταία φορά που ανέβαλες κάτι. Σίγουρα ήταν κάτι σημαντικό. Είσαι αναβλητικός με μία επανάληψη του μαθήματος που δίνεις αύριο, μία έκθεση που έχεις να παραδώσεις και ένα μεγάλο project. Δεν είναι όμως εύκολο. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που αναβάλλουν τις δουλειές του τις χαρακτήριζαν ως βαρετές, δύσκολες ή και αμφιλεγόμενες.

Μπορείς όμως να το ελέγξεις. Τροποποίησε τις δουλειές που έχεις να κάνεις, αν θέλεις να πετύχεις. Ξεκίνα με κάτι μικρό και στη συνέχεια με κάτι πιο συνηθισμένο και ευκολοδούλευτο.

Ξεκίνα με το πιο δύσκολο

Άρχισε με τα πράγματα που “δεν τρελαίνεσαι” και τόσο να κάνεις και στη συνέχεια με εκείνα που σου είναι πιο δύσκολα. Έτσι, ό,τι και να κάνεις από λίγο μέρα με τη μέρα θα καταφέρεις να φτάσεις στο στόχο σου.

Ξεκίνα με τα χειρότερα και τελείωσε με τα καλύτερα, γιατί έρευνες έχουν κάπως έτσι ανεβαίνει και η διάθεσή σου.

Σταμάτα να αντιμετωπίζεις τον εαυτό σου σαν κάποιον ξένο

Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι υπάρχει ένα τεράστιο κενό ανάμεσα στο παρόν και το μέλλον, και αυτό ακριβώς είναι που οδηγεί στην αναβολή. Σκεφτόμαστε τον εαυτό μας στο μέλλον με έναν καθόλου ρεαλιστικό τρόπο. Βλέποντας τον εαυτό μας ως κάποιος άλλος, δεν θα μας βοηθήσει να πάμε μπροστά και να δούμε μία καλύτερη εκδοχή του.

Η αλήθεια είναι ότι ο μελλοντικός σου εαυτός, μιας και είναι συνηθισμένος σε συγκεκριμένες συνήθειες, θα συνεχίσει να κάνει ακριβώς τα ίδια. Πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι είσαι ένα μοναδικό άτομα που είναι έτοιμο να κάνει αμέσως την αλλαγή.

Πηγή: Career Daily Μετάφραση: Εύα Τόλιου


featured image: @discodaydream
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.