Πως μπορεί να βοηθήσει το πράσινο τσάι στην αθλητική σου απόδοση και στην αποκατάσταση των μυών;

Πώς μπορεί να βοηθήσει το πράσινο τσάι στην αθλητική σου απόδοση και στην αποκατάσταση των μυών;

Το πράσινο τσάι έχει αναφερθεί σε άπειρες συζητήσεις και είναι γνωστό για τα πολλά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου. Είναι η νούμερο ένα εναλλακτική του καφέ παγκοσμίως. Κάποιοι το λατρεύουν ενώ κάποιοι άλλοι το βρίσκουν απλώς άγευστο.

Τα περισσότερα από τα οφέλη του πράσινου τσαγιού, προέρχονται από το γεγονός ότι είναι γεμάτο με κατεχίνες. Οι κατεχίνες είναι οι φυσικές ουσίες που βρίσκονται σε φυτά που βοηθούν στην προστασία τους από τοξίνες και στην αποκατάσταση της κυτταρικής βλάβης. Κοινώς αντιοξειδωτικά.

Στη λίστα λοιπόν με όλα αυτά τα γνωστά οφέλη ήρθε να προστεθεί ακόμη ένα. Η αποκατάσταση των μυών μετά από έντονη άσκηση.

Θα σου είναι γνωστό, πως με την άσκηση αυξάνεται η παραγωγή οξειδωτικών στους μύες, περιορίζοντας έτσι την απόδοση σου βραχυπρόθεσμα και εμφανίζοντας επιβλαβείς για τους ιστούς επιπτώσεις μακροπρόθεσμα. Αυτές οι κατεχίνες, λοιπόν, που βρίσκονται στο πράσινο τσάι είναι ένας τύπος αντιοξειδωτικού, ο οποίος πιστεύεται ότι «εξουδετερώνει τις επιπτώσεις του οξειδωτικού στρες κατά τη διάρκεια της προπόνησης», σύμφωνα με την Dr. Lee. Επιπλέον, λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων που έχει το πράσινο τσάι, βοηθά στην επούλωση της φλεγμονής και του τραυματισμού των μυϊκών ιστών που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της προπόνησης και σε περιόδους αποκατάστασης.

Τι σημαίνει αυτό, πρακτικά; Το πράσινο τσάι μπορεί να βοηθήσει τους αθλητές να ανακάμψουν γρηγορότερα μετά από μία επίπονη προπόνηση.

Πότε και πόσο πράσινο τσάι να πιείς ώστε να δεις αποτέλεσμα;

Πιο συγκεκριμένα, μελέτες για την αποκατάσταση των μυών χρησιμοποιούν κυρίως εκχύλισμα πράσινου τσαγιού, σε μεγάλες δόσεις των 500mg - το οποίο ισοδυναμεί με 1,25 λίτρα τσαγιού/ημέρα. Επομένως, μπορείς να αγοράσεις εκχύλισμα πράσινου τσαγιού, ιδανική επιλογή εάν δεν σου αρέσει η γεύση του. Αλλά ειδικοί συμβουλεύουν πως το πράσινο τσάι πρέπει να είναι κάτι που προσθέτεις στην καθημερινή σου ρουτίνα σιγά-σιγά, όχι μόνο να εστιάζεις στο συμπλήρωμα μετά την άσκηση ή με μία μόνο δόση. Έχει να κάνει με τις συνήθειες σου.

Γενικά, αν εξαιρέσουμε το γεγονός πως περιέχει 40mg καφεΐνης ανά φλιτζάνι, άρα κρίνεται καλό το να αποφευχθεί πριν τον ύπνο, δεν υπάρχει όριο στο πόσο πράσινο τσάι θα καταναλώσεις. Ίσα ίσα θα προσθέτεις και έξτρα ενυδάτωση στο σώμα σου συν όλα τα οφέλη του πράσινου τσαγιού. Τί άλλο να ζητήσει κανείς;

Πηγή: https://www.stylist.co.uk/fitness-health/nutrition/green-tea-muscle-recovery-exercise/503390

featured photo: @evgeniapetzer
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.